May the Blast be with you

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

May the Blast be with you

Bericht door Bart »

Blast, van spellenuitgever White Goblin Games, is sinds deze week beschikbaar in de winkels. Blast is een slagenspel voor twee spelers vanaf 8 jaar, ontworpen door hetzelfde team dat ook Claim ontwierp.

Beide spelers nemen de rol op van een bevelhebber in de ruimte. Het basisspel introduceert vier facties: Shrinkin, Trashers, Morphi en Greedbots. Iedere factie beschikt over speciale krachten. Deze eigenschappen kunnen de gespeelde kaarten beïnvloeden. Nadien zullen uitbreidingen nieuwe facties introduceren.

De spelers voeren de strijd om de planeten. Voor iedere veroverde ster en planeet ontvangt de speler een punt. Planeten kunnen tijdens het spel nog heroverd worden door het andere kamp. Winnaar is de speler die als eerste een ronde beëindigt met 7 punten.

Blast komt met Nederlandse en Engelse spelregels.

Blast
  • uitgever: White Goblin Games (2021)
  • spelontwerp: Scott Almes
  • grafiek: Marco Primo
  • aantal spelers: 2
  • leeftijd: +8
  • speelduur: 15 tot 30 minuten
Bijlagen
blast2.png
blast.png
(101.62 KiB) Nog niet gedownload

Labels:
Piet
Beheerder
Contacteer:

Re: May the Blast be with you

Bericht door Piet »

Het basisspel lag nog maar net in de winkel of de uitbreiding Perilous Planets werd al aangekondigd.

Je vindt het in de winkel in het eerste kwartaal van 2022.
Bijlagen
BlastUitb.jpg
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Klinkt opzich leuk, maar ik vraag me wel een beetje af hoeveel anders deze is dan Claim. Voor mij een reden om het vooopig nog even aan te kijken.
Afbeelding
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Amethyst141 schreef: Klinkt opzich leuk, maar ik vraag me wel een beetje af hoeveel anders deze is dan Claim. Voor mij een reden om het vooopig nog even aan te kijken.
Blast lijkt op Claim omdat in beide kaartspellen verschillende facties met verschillende eigenschappen een rol spelen.

Blast en Claim zijn verschillend qua spel. Ik vind ze verschillend genoeg om ze beide in mijn collectie te hebben.

Kom je naar het Spellenspektakel? Dan vertel ik je hoe je Blast speelt en kan je het ervaren.
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

mazinho schreef:
Amethyst141 schreef: Klinkt opzich leuk, maar ik vraag me wel een beetje af hoeveel anders deze is dan Claim. Voor mij een reden om het voorlopig nog even aan te kijken.
Blast lijkt op Claim omdat in beide kaartspellen verschillende facties met verschillende eigenschappen een rol spelen.

Blast en Claim zijn verschillend qua spel. Ik vind ze verschillend genoeg om ze beide in mijn collectie te hebben.

Kom je naar het Spellenspektakel? Dan vertel ik je hoe je Blast speelt en kan je het ervaren.
Ja, daar ben ik bij! Dat klinkt goed :)
Afbeelding
Plaats reactie