Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Blast, van spellenuitgever White Goblin Games, is sinds deze week beschikbaar in de winkels. Blast is een slagenspel voor twee spelers vanaf 8 jaar, ontworpen door hetzelfde team dat ook Claim ontwierp.
Beide spelers nemen de rol op van een bevelhebber in de ruimte. Het basisspel introduceert vier facties: Shrinkin, Trashers, Morphi en Greedbots. Iedere factie beschikt over speciale krachten. Deze eigenschappen kunnen de gespeelde kaarten beïnvloeden. Nadien zullen uitbreidingen nieuwe facties introduceren.
De spelers voeren de strijd om de planeten. Voor iedere veroverde ster en planeet ontvangt de speler een punt. Planeten kunnen tijdens het spel nog heroverd worden door het andere kamp. Winnaar is de speler die als eerste een ronde beëindigt met 7 punten.
Amethyst141 schreef:
Klinkt opzich leuk, maar ik vraag me wel een beetje af hoeveel anders deze is dan Claim. Voor mij een reden om het vooopig nog even aan te kijken.
Blast lijkt op Claim omdat in beide kaartspellen verschillende facties met verschillende eigenschappen een rol spelen.
Blast en Claim zijn verschillend qua spel. Ik vind ze verschillend genoeg om ze beide in mijn collectie te hebben.
Kom je naar het Spellenspektakel? Dan vertel ik je hoe je Blast speelt en kan je het ervaren.
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Amethyst141 schreef:
Klinkt opzich leuk, maar ik vraag me wel een beetje af hoeveel anders deze is dan Claim. Voor mij een reden om het voorlopig nog even aan te kijken.
Blast lijkt op Claim omdat in beide kaartspellen verschillende facties met verschillende eigenschappen een rol spelen.
Blast en Claim zijn verschillend qua spel. Ik vind ze verschillend genoeg om ze beide in mijn collectie te hebben.
Kom je naar het Spellenspektakel? Dan vertel ik je hoe je Blast speelt en kan je het ervaren.