Dierik schreef:12) Wat is je eigen favoriete bordspel en die van Arjan?
Oef, lastige vraag. Het wisselt per moment. Stenen Tijdperk blijft redelijk favoriet. Maar ook Betrayal en Discworld zal ik geen nee tegen zeggen. Verder Jambo als kaartspel.
Arjan mag zelf vertellen wat zijn favo is

.
Dierik schreef:
13) Krijgen jullie wel eens gratis exemplaren van uitgevers als jullie een spel online willen plaatsen of gebruiken jullie alleen jullie eigen spellen?
Van QWG hebben we de 2 uitbreidingen van Jambo gekregen toen we dat spel aan het maken waren. En Rattus en Martinique.
Rattus heeft teveel dat in een rondje gebeurd, dus dat zou heel veel werk zijn omdat turnbased te laten werken, dan moet je er bijna een videootje achter zetten zodat je terug kan zien wat er de beurten voor je gebeurt is.
Martinique wist ons niet echt te overtuigen, hoewel ik nog steeds denk dat het wel op de site zou passen. Maar daar heb ik Arjan nog niet van weten te overtuigen

.
Helaas zijn we daarna het contact met QWG verloren, ze splitsten toen ook weer op. Hebben nog met ze meegedacht voor een QWG-online, maar aangezien ze zelf niet wisten wat ze wilden werd dat toch ook wel stil.
Verder krijgen we geen spellen, dus zijn het onze eigen spellen.
Zou leuk zijn als dit ooit veranderd, maar ik verwacht het niet. Denk dat we daarvoor te klein zijn.
Dierik schreef:
14) Hoe zijn jullie zelf in de bordspellenscene terecht gekomen?
Met mijn vader speelden we regelmatig spelletjes toen we ik (en mijn broertje) jonger waren. Onze moeder hield en houdt nog steeds niet van spelletjes. Meestal was het Monopoly en Levensweg. Hoewel monopoly stopte toen broertje altijd mazzelde met de dobbels. Ook hadden we een paar anderen spellen zoals scotland yard, muizenval, en nog een paar waar ik niet op de naam kan komen.
Uiteindelijk natuurlijk ook KvC bordspel met uitbreidingen. Mijn vader vond toen het kaartspel en dat ben ik online via feuerteufel gaan spelen. Weten jullie gelijk hoe ik Arjan heb leren kennen

.
Via Arjan uiteindelijk ook andere spellen leren kennen en gaan spelen.
Arjan mag zelf vertellen hoe hij is gaan spelen.
Dierik schreef:
15) Welke beurzen bezoeken jullie?
Het Spellenspektakel hebben we 2-3x bezocht in Zwolle. Toen het weer naar Eindhoven ging kwam het steeds helaas niet uit ivm diensten van mijn kant.
1x zijn we naar Spel in Broechem geweest en vorig jaar voor het eerst naar Spiel.
We hebben geen beurzen vast op de agenda staan. We vinden het altijd wel leuk, maar meestal zien we wel of het past in de agenda of niet. Meestal ben ik dan met diensten de spelbreker.