Q&A met Elena en Arjan van Feuerteufel.nl

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Tsja
Rooster Booster

Re: Q&A met Elena en Arjan van Feuerteufel.nl

Bericht door Tsja »

Vogeltje schreef:4. Hoe zien jullie de toekomst van de site?
We proberen langzaam door meer spellen erbij te maken ook meer spelers te trekken. Bij elk spel voeren we wat verbeteringen door, waarmee elk nieuw spel ook weer mooier/leuker er uit ziet.
Het is niet de bedoeling dat we duizenden leden krijgen en mega groot worden. Op dit moment is het een kleine gezellige gemeenschap wat ik zo wil houden. Maar dan net iets groter ;)
* http://www.feuerteufel.nl

Labels:
Elenitza
Regenmaker
Contacteer:

Bericht door Elenitza »

AxeCrazy2 schreef:9) Doen jullie nog speciale dingen om de games speelbaar te houden/krijgen via mobiele devices?
Uhm nee :oops:
We zorgen dat het op de pc goed speelbaar is. En als het op een tablet en smartphone ook speelbaar is, is eigenlijk mooi meegenomen ;)
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

10) Spelen jullie ook off-line spellen, en zo ja welke het liefste?

11) Welk bord of kaartspel, (dat je eventueel zelf speelt) zou je absoluut NIET online willen spelen?
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Elenitza
Regenmaker
Contacteer:

Bericht door Elenitza »

rober schreef:10) Spelen jullie ook off-line spellen, en zo ja welke het liefste?
Zeker spelen we ook off-line spellen :).
Laatst hebben we de legenden van Andor gekregen en die komt nu regelmatig op tafel. Maar ook Stenen Tijdperk wordt regelmatig gespeeld.

Vanuit Feuer proberen we elke maand een meeting bij iemand thuis te organiseren (lukt de ene keer wat beter dan de andere keer) en dan spelen we meerdere spellen. Welke spellen is erg afhankelijk van waar en met wie we spelen.
Onder andere Betrayal at house on the Hill komt dan wel eens op tafel, maar ook Discworld, Dixit, Fluxx, Amon-Ra.

Ik hou al mijn off-line gespeelde spellen bij op BGG. Althans dat probeer ik ;).
rober schreef: 11) Welk bord of kaartspel, (dat je eventueel zelf speelt) zou je absoluut NIET online willen spelen?
Cooperatieve spellen. Hoe leuk die ook zijn, online gaat dat niet werken vinden wij.
Maar ook spellen als Boonanza of Koehandel zouden wij niet online willen hebben.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

12) Wat is je eigen favoriete bordspel en die van Arjan?
13) Krijgen jullie wel eens gratis exemplaren van uitgevers als jullie een spel online willen plaatsen of gebruiken jullie alleen jullie eigen spellen?
14) Hoe zijn jullie zelf in de bordspellenscene terecht gekomen?
15) Welke beurzen bezoeken jullie?
Elenitza
Regenmaker
Contacteer:

Bericht door Elenitza »

Dierik schreef:12) Wat is je eigen favoriete bordspel en die van Arjan?
Oef, lastige vraag. Het wisselt per moment. Stenen Tijdperk blijft redelijk favoriet. Maar ook Betrayal en Discworld zal ik geen nee tegen zeggen. Verder Jambo als kaartspel.

Arjan mag zelf vertellen wat zijn favo is ;).
Dierik schreef: 13) Krijgen jullie wel eens gratis exemplaren van uitgevers als jullie een spel online willen plaatsen of gebruiken jullie alleen jullie eigen spellen?
Van QWG hebben we de 2 uitbreidingen van Jambo gekregen toen we dat spel aan het maken waren. En Rattus en Martinique.
Rattus heeft teveel dat in een rondje gebeurd, dus dat zou heel veel werk zijn omdat turnbased te laten werken, dan moet je er bijna een videootje achter zetten zodat je terug kan zien wat er de beurten voor je gebeurt is.
Martinique wist ons niet echt te overtuigen, hoewel ik nog steeds denk dat het wel op de site zou passen. Maar daar heb ik Arjan nog niet van weten te overtuigen ;).

Helaas zijn we daarna het contact met QWG verloren, ze splitsten toen ook weer op. Hebben nog met ze meegedacht voor een QWG-online, maar aangezien ze zelf niet wisten wat ze wilden werd dat toch ook wel stil.

Verder krijgen we geen spellen, dus zijn het onze eigen spellen.
Zou leuk zijn als dit ooit veranderd, maar ik verwacht het niet. Denk dat we daarvoor te klein zijn.
Dierik schreef: 14) Hoe zijn jullie zelf in de bordspellenscene terecht gekomen?
Met mijn vader speelden we regelmatig spelletjes toen we ik (en mijn broertje) jonger waren. Onze moeder hield en houdt nog steeds niet van spelletjes. Meestal was het Monopoly en Levensweg. Hoewel monopoly stopte toen broertje altijd mazzelde met de dobbels. Ook hadden we een paar anderen spellen zoals scotland yard, muizenval, en nog een paar waar ik niet op de naam kan komen.
Uiteindelijk natuurlijk ook KvC bordspel met uitbreidingen. Mijn vader vond toen het kaartspel en dat ben ik online via feuerteufel gaan spelen. Weten jullie gelijk hoe ik Arjan heb leren kennen ;).
Via Arjan uiteindelijk ook andere spellen leren kennen en gaan spelen.

Arjan mag zelf vertellen hoe hij is gaan spelen.
Dierik schreef: 15) Welke beurzen bezoeken jullie?
Het Spellenspektakel hebben we 2-3x bezocht in Zwolle. Toen het weer naar Eindhoven ging kwam het steeds helaas niet uit ivm diensten van mijn kant.
1x zijn we naar Spel in Broechem geweest en vorig jaar voor het eerst naar Spiel.

We hebben geen beurzen vast op de agenda staan. We vinden het altijd wel leuk, maar meestal zien we wel of het past in de agenda of niet. Meestal ben ik dan met diensten de spelbreker.
Tsja
Rooster Booster

Bericht door Tsja »

Dierik schreef: 12) Wat is je eigen favoriete bordspel en die van Arjan?
Als ik echt maar 1 (maar 1!? :think: ) mag geven dan kom ik denk ik uit bij amon-ra. Speel ik veel te weinig en vind ik een geweldig goed spel :)
Dierik schreef: 14) Hoe zijn jullie zelf in de bordspellenscene terecht gekomen?
Wij hadden thuis natuurlijk al de normale spellen die iedereen ook had (monopoly enzo), en dat wilde ik dan ook continue spelen. Mijn ouders werden er gek van (en hebben uiteindelijk maar een computer gekocht om mij bezig te houden :lolno: ). Via schaken op de lagere school naar Risk- en klaverjasavondjes met vrienden in de middelbare school tijd. En toen kwam ik het kaartspel van catan tegen (voor 2 personen). Toen ben ik mij ook meer gaan interesseren voor andere spellen en ben ik naar de beurzen gegaan.
* http://www.feuerteufel.nl
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

16) Als je onbeperkt tijd en middelen zou hebben, wat zou je dan eerst toevoegen/verbeteren/veranderen aan de website?
Afbeelding
Elenitza
Regenmaker
Contacteer:

Bericht door Elenitza »

BaSL schreef:16) Als je onbeperkt tijd en middelen zou hebben, wat zou je dan eerst toevoegen/verbeteren/veranderen aan de website?
Ik denk dat ik dan eerst meer spellen online zou willen hebben.

Maar eigenlijk zou ik dan ook willen dat toernooien bijna volautomatisch kunnen lopen. Dat je je inschrijft en de toernooi organisator alleen op "start" hoeft te klikken en dat dan de poule verdeling gemaakt wordt, alle spelletjes gestart worden en de uitslagen worden bijgehouden en verwerkt in het overzicht. Lijkt me ideaal. Maarja.. dan is de factor tijd wel echt onbeperkt nodig :P. Want dat is wel heel veel werk.

Daarna zou ik het forum wat willen verbeteren. Zodat wat makkelijker linkjes en plaatjes toe te voegen zijn aan berichten enzo.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

Elenitza schreef: Uiteindelijk natuurlijk ook KvC bordspel met uitbreidingen. Mijn vader vond toen het kaartspel en dat ben ik online via feuerteufel gaan spelen. Weten jullie gelijk hoe ik Arjan heb leren kennen ;).
Via Arjan uiteindelijk ook andere spellen leren kennen en gaan spelen.
Spelen op Feuerteufel kan dus gevaarlijk zijn. Worden gebruikers daarvoor gewaarschuwd? :wink:

17) Op welke Feuerteufel-adaptatie zijn jullie het meest trots?

18) In welke kring spelen jullie "off-line gezelschapsspellen" (thuis, familie, vrienden, club, ...)?
Afbeelding
Elenitza
Regenmaker
Contacteer:

Bericht door Elenitza »

Bart schreef: Spelen op Feuerteufel kan dus gevaarlijk zijn. Worden gebruikers daarvoor gewaarschuwd? :wink:
Nee nog niet ;)
Bart schreef: 17) Op welke Feuerteufel-adaptatie zijn jullie het meest trots?
Zelf ben ik trots op Jambo, aangezien dat mij echt veel tijd gekost heeft voor de plaatjes. Maar het eindresultaat vind ik wel erg mooi, met de voorwerpen die netjes voor de tegenstander ondersteboven liggen en grijs worden als ze gebruikt zijn. Maar het was een ***werk om van elk plaatje 4 versies te maken :P.

Maar ik ben ook trots op Stenen Tijdperk. Elk nieuw spel wordt grafisch toch weer wat mooier. Je kunt als je de spellen vergelijkt qua hoe het eruit ziet grotendeels wel opmaken in welke volgorde ze online gekomen zijn. Bij Stenen Tijdperk vind ik vooral ook de glow om een aantal van de acties heen mooi.
Bart schreef: 18) In welke kring spelen jullie "off-line gezelschapsspellen" (thuis, familie, vrienden, club, ...)?
Via het forum worden regelmatig meetings georganiseerd. Doel is ongeveer 1x per maand, maar dat lukt niet helemaal nog ;). Dan spelen we met 6-10 mensen meestal.
Tevens spelen we ongeveer 1x in de maand met mijn schoonzus en zwager.
En natuurlijk spreken we ook gewoon met vrienden af, waarbij er regelmatig dan wel een spel op tafel komt.
Bij een vereniging spelen we niet. Maar ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wanneer ik daar tijd voor moet hebben ;)
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Elena en Arjan ontzettend bedankt voor jullie aanwezigheid hier en beantwoording van alle vragen. Ik vond het heel leuk om op die manier wat meer van jullie en van http://www.feuerteufel.nl te weten te komen. :thumbup:

De winnaar van de prijsvraag is Dirk, dus als jullie via PB contact met elkaar willen opnemen voor een afspraak komt het vast goed! :D
Gesloten