De Betoverde Torens bij Hot Games

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: De Betoverde Torens bij Hot Games

Bericht door The Iced One »

Bart schreef: Maakt het uiteindelijk uit welke naam een spel krijgt? Als het mij en mijn spelgenootschap maar voldoende spelplezier biedt.
De eerlijkheid gebiedt mij te bekennen dat ik toch wel vatbaar ben voor namen: in films, boeken, bands en ja, ook spellen. Geen idee waarom, maar een naam kan mij al triggeren om meer info op te zoeken of net het tegenovergestelde. En de hoeveelheid tijd die vaak gaat naar het bedenken van een goede naam, doet me denken dat ik niet de enige ben :wink:
Een goeie naam kan al veel vertellen over een spel/enz, een bepaalde sfeer oproepen of positieve associaties oproepen. En ik vind Engels ook een mooiere (en sowieso rijkere) taal dan het Nederlands dus ik begrijp dat vertalen van namen soms ook een serieus dilemma kan zijn. 'Tapestry' gewoon vertalen als 'wandtapijt' of 'scythe' als 'zeis' vind ik toch maar niets. :angel:
Maar we zijn hier serieus off topic aan het gaan :oops:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]

Labels:
Plaats reactie