Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
De winnaar van de Nederlandse Spellenprijs 2011 is Hanzesteden, een bordspel van Andreas Steding, uitgegeven door 999 Games.
De verkiezing van de Nederlandse Spellenprijs is dit najaar voor de elfde keer georganiseerd. De jury heeft acht spellen genomineerd. In de maand september is deze nominatielijst voorgelegd aan een ervaren spelerspubliek. Vervolgens hebben 1.043 spelliefhebbers uit deze lijst hun spel van het jaar gekozen.
Hanzesteden won de verkiezing met een totaal van 1.758 punten en kreeg van 60% van de kiezers een vermelding op het stembiljet. De voorsprong op de tweede plaats bedroeg meer dan 500 punten, een afgetekende weergave van de voorkeur van de kiezers.
De winnaar wordt gehuldigd op de Ducosim spellenbeurs van 19 november 2011. Dan wordt tevens een schitterende prijs onder de stemmers verloot. Iedereen die een geldige stem heeft uitgebracht, maakt kans op het grote spellenpakket met de acht genomineerde spellen. Deze spellen zijn door de uitgevers ter beschikking gesteld.
Dus, ook degenen die niet naar de Ducosim-beurs komen en gestemd hebben, maken nog kans op het spellenpakket?
Carrie schreef:Op Spellenprijs.nl staat het volgende:
Prijsuitreiking en verloting
De winnaar wordt gehuldigd op de Ducosim spellenbeurs van 19 november 2011. Dan wordt tevens een schitterende prijs onder de stemmers verloot. Iedereen die een geldige stem heeft uitgebracht, maakt kans op het grote spellenpakket met de acht genomineerde spellen. Deze spellen zijn door de uitgevers ter beschikking gesteld.
Dus, ook degenen die niet naar de Ducosim-beurs komen en gestemd hebben, maken nog kans op het spellenpakket?
Spannend misschien is de winnaar iemand van het forum, als dat zo is wel laten weten he
Ik heb hem ooit al eens gespeeld toen hij net uitkwam. Ik vond het toen nogal een gedoe allemaal en heb hem dus niet meer gespeeld sindsdien. Maar ik geef hem nog eens een kans.
cymric schreef:7 Wonders heerst
NSP'er kiest liever
Duitse kwaliteit
In elke rivier
liggen altijd wel stenen
die stroom verstoren
Ik vind eigenlijk ook wel "verfrissend" dat er een ander spel is gekozen dan het grote bekende 7 wonders, ik heb voorheen geen acht geslagen op dit spel ( mogelijk door de saaie layout) maar wil me er nu nog wel eens in verdiepen, de reviews in de database hier waren allemaal positief
Ik ben een van de mensen dei hanzesteden op 1 heeft gezet, ik vind het echt een super spel! Je moet even door groepsvisie of tunnelvisie heen als je het de eerste (paar) keer speelt, maar als je er daarna mee bezig gaat zijn er veel en goede strategien om te winnen.
Hanzesteden is een prima winnaar wat mij betreft. Ik had persoonlijk gehoopt dat een wat eenvoudiger spel zoals bijvoorbeeld Verboden Eiland zou winnen, omdat ik denk dat je daarmee wat meer families aan het spelen zou krijgen. Maar kwalitatief gezien is dit een terechte winnaar.