Ook altijd handig om de regels goed onder de knie te krijgen bij speciale situatie!eljerros schreef:Eldritch Horror solo is altijd een leuke ervaring imo. Beste speelt hij weg met 4 characters solo vind ik.HanTheMan schreef:Kon een mooie aanbieding voor Eldritch Horror + Forsaken Lore niet laten lopen dus als het goed is kan ik het spel binnenkort verwachten.
Ik zie op BGG dat sommigen dit spel ook Solo spelen.
Zoiets heb ik (uitgezonderd Onirim) nog nooit gedaan, zijn er mensen die dit ook doen?
Eldritch Horror
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
MattiasD
- Grote Dienaar
Re: Eldritch Horror
Labels:
-
HanTheMan
- Rooster Booster
Zo had ik het nog niet bekeken maar dat scheelt weer door de handleidingen bladeren met meer mensen inderdaad 
Vanavond maar eens een Lovecraft verhaal uit de kast trekken om in de stemming te komen!
Vanavond maar eens een Lovecraft verhaal uit de kast trekken om in de stemming te komen!
-
HanTheMan
- Rooster Booster
Gister avond samen met een vriend voor het eerst het spel gespeeld.
We hebben goed advies in de wind geslagen en zijn gelijk voor Cthulhu gegaan
Mijn eerste indruk: Wat een episch spel, op de een of andere manier valt alles prachtig verhalend in elkaar.
Zelfs het random artifact die we in Egypte vonden was bij toeval een sarcofaag
Uiteindelijk werd het in de laatste ronde beslist of we het spel zouden winnen.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen afknappen op het feit dat het uiteindelijk beslist gaat worden door een dobbelsteen gooi maar ik vond het erg gaaf dat het uitzichtloos leek en we toch 1 minuscuul kansje hadden om te winnen en helemaal in stijl het net niet redden.
Spelduur is wel erg lang, we waren om 21:00 begonnen met opzetten en het spel eindigde om 02:00.
Ik heb me echter geen moment verveeld en het enige jammere is dat 's ochtends de wekker weer vroeg gaat. zZZZz
We hebben goed advies in de wind geslagen en zijn gelijk voor Cthulhu gegaan
Mijn eerste indruk: Wat een episch spel, op de een of andere manier valt alles prachtig verhalend in elkaar.
Zelfs het random artifact die we in Egypte vonden was bij toeval een sarcofaag
Uiteindelijk werd het in de laatste ronde beslist of we het spel zouden winnen.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen afknappen op het feit dat het uiteindelijk beslist gaat worden door een dobbelsteen gooi maar ik vond het erg gaaf dat het uitzichtloos leek en we toch 1 minuscuul kansje hadden om te winnen en helemaal in stijl het net niet redden.
Spelduur is wel erg lang, we waren om 21:00 begonnen met opzetten en het spel eindigde om 02:00.
Ik heb me echter geen moment verveeld en het enige jammere is dat 's ochtends de wekker weer vroeg gaat. zZZZz
-
Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Eldritch is wat langer.. maar het Is te halen in een uur of 3 als je met een kleiner groepje speelt en de regels kent..
Laatste 10 gespeeld:

-
HanTheMan
- Rooster Booster
Kon het niet laten het spel een beetje te pimpen:
Deze dice besteld:

en deze dice bag hopelijk passen de monsters er in:

Volgende is een foamcore insert, eens kijken of ik daar wat tijd voor kan maken.
Deze dice besteld:

en deze dice bag hopelijk passen de monsters er in:
Volgende is een foamcore insert, eens kijken of ik daar wat tijd voor kan maken.
-
boardgamer
- Matroos
Looks nice
-
Ruud2009
- El Capitan
Q-workshop dice of zijn dit de originele Arkham/Eldritch dobbelstenen van FFG? Volgens mij neit toch?
Laatste 10 gespeeld:

-
HanTheMan
- Rooster Booster
Q-workshop dice en volgens mij zijn dat de dobbelstenen die je voor Arkham bij FFG kon kopen.Ruud2009 schreef:Q-workshop dice of zijn dit de originele Arkham/Eldritch dobbelstenen van FFG? Volgens mij neit toch?
-
Ruud2009
- El Capitan
Ah. Grappig. Een aantal vrienden van me hebben ze ook, wist niet dat FFG ze bij Q-workshop haalde (daar heb ik mijn 'elvendice' voor Battle of Five Armies en War of the Ring vandaan..)
Laatste 10 gespeeld:

-
mezzin
- Professor Pimpel
Zelf mijn game uitgerust met de minis van FFG wat zijn die mooi

Ik heb de monsters niet gekocht omdat dat iets te veel in de papieren loopt en er is al weinig ruimte op het board.
En deze KS om de dobbelstenen te vervangen:

En waarschijnlijk in de toekomst nog een paar gate holders en mini + stand om de kaart en de mini tegelijk te kunnen gebruiken. en een paar tokens vervangen maar ik hoop dat stonemaier games de juiste tokens gaat maken die geschikt zijn voor Eldritch Horror. En de volgende stap is de uitbreidingen en een box insert maken nu pas het maar net in de doos met alle minis.

Ik heb de monsters niet gekocht omdat dat iets te veel in de papieren loopt en er is al weinig ruimte op het board.
En deze KS om de dobbelstenen te vervangen:

En waarschijnlijk in de toekomst nog een paar gate holders en mini + stand om de kaart en de mini tegelijk te kunnen gebruiken. en een paar tokens vervangen maar ik hoop dat stonemaier games de juiste tokens gaat maken die geschikt zijn voor Eldritch Horror. En de volgende stap is de uitbreidingen en een box insert maken nu pas het maar net in de doos met alle minis.
-
HanTheMan
- Rooster Booster
Ik heb toevallig afgelopen zondag War of the Ring van een forumlid overgenomen, die elvendice lijken me ook een hele mooie toevoeging.Ruud2009 schreef:Ah. Grappig. Een aantal vrienden van me hebben ze ook, wist niet dat FFG ze bij Q-workshop haalde (daar heb ik mijn 'elvendice' voor Battle of Five Armies en War of the Ring vandaan..)
Ik zoek ook nog een bag voor War of the Ring.
Heel mooimezzin schreef:Zelf mijn game uitgerust met de minis van FFG wat zijn die mooi![]()
...
-
Ruud2009
- El Capitan
Heb een setje d6 van deze en setje met zwart/rode kleurstelling.

Laatste 10 gespeeld:

-
mezzin
- Professor Pimpel
HanTheMan schreef:Ruud2009 schreef:Heel mooimezzin schreef:Zelf mijn game uitgerust met de minis van FFG wat zijn die mooi![]()
...! zijn die eigenlijk nog ergens te koop?
Ja gewoon op de FFG site het is special order dus reken op 30-40 euro extra kosten boven op de prijs van de minis je heb er 20 nodig. Ze zijn niet hier om de hoek te krijgen.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... orror.html Alle minis nodig voor eldritch alleen de investigators.
Ik wil nog deze hebben maar degene is er even mee gestopt om ze te maken dus waarschijnlijk moet ik toch zelf met greenstuff aan de gang het is gelukkig niet al te moeilijk:

Als ik alleen de tentakels maak en de base is ook niet al te moeilijk heb nog templates liggen om die te bedrukken
-
eateasse
- Condottiërre
Een goeie vriend van me heeft een keer of 3 Eldritch Horror gespeeld met mij en hij vond het zo een geweldig spel dat hij het zelf heeft aangeschaft. Het is binnenkort zijn verjaardag en ik wou de Forsaken Lore expansie voor hem bestellen, maar wat stel ik vast: zo goed als Sold Out! Ik heb gelukkig nog een exemplaar kunnen bemachtigen voor 25 euro, nieuw, maar er zijn al van die sjarels die 50 euro vragen op BGG. Toch wel een beetje een zotte prijs voor die uitbreiding eerlijk gezegd.
-
Pedro777
- Condottiërre