Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Misschien ben je een vroege trekvogel en ben je al op vakantie geweest? Voor anderen wordt het stilaan tijd om de koffers te pakken. Wat zijn je plannen i.v.m. spellen voor je vakantie in 2019?
Wij zijn nieuwsgierig en willen het allemaal weten:
Neem je gezelschapsspellen mee in je valies of rugzak?
Hoeveel spellen wil je inpakken?
Heb je speciale technieken om deze spellen veilig en compact te verpakken ?
Welke spellen stop je in je reisbagage?
Waarom?
Waarheen?
...
(Ben je al terug van vakantie? Dan zijn we benieuwd welke spellen je wel en welke je niet gespeeld hebt.)
Inmiddels weer thuis na een paar weken Frankrijk en NL.
In de bagage had ik Sector 6, Siggil, Bellum en good old Lost Cities mee en gespeeld.
Niet op tafel gekregen Splendor, Mound Builders en Clever.
Tijdens de vakantie gekocht Welcome to, La Granja, Castles of Mad King Ludwig en Dinosaur Island.
Welcome to en Mound Builders bij thuiskomst gespeeld.
Ook hier al ruim 1,5 maand terug van een midweekje Texel (met een dagje Vlieland). We hadden een paar kleine spelletjes mee zoals Patchwork, Love Letter etc.
Rondtrekken met vrouw en vier kinderen en twee tenten, dus dobbelspelletjes mee voor alle leeftijden die tegen wat vocht kunnen en in één doosje passen:
Zombie dice
Regenwormen
Clever
Keer op keer
Pechvogel
Qwixx
Risk express
Een tinnetje Love letter past ook nog wel. En vooruit, uno, dierenmemory en Pluk van de Petteflet kwartet.
Ik heb het afgelopen jaar geen spellen meegenomen, alleen een tablet(iPad).
Die tablet is welgeteld maar 1 avond gebruikt. Dat was dan voor een Istanbul tegen 3 AI en wat tijdverdrijf als Hey that’s my fish en Regenwormen voor 2 spelers en 2 AI.
Voorgaande jaren 1 doos spellen mee met daarin 2 speler spellen als Poorten van Loyang, Rozenkonig, Hive en Pagode, die vervolgens niet gespeeld worden.
Mijn vakantie is altijd actief, dagelijks van hot naar her sjouwen, dingen bekijken of actief iets doen zoals zwemmen. Het noodzakelijke boodschappen doen en koken en afwassen gaat in de vakantie gewoon door. Of uit eten, ok.
Als je even ‘niets’ doet doe je even je ogen dicht en uiteraard ‘s nachts. Maar verder rondkijken en genieten van je omgeving!
Spellen doe ik liever thuis met meer mensen en als er om mij heen niets nieuws meer te ontdekken is om mij heen. De straat/stad waar ik woon ken ik al.
En voor met de kinderen;
Het Magische Labyrinth
Labyrinth
Malefiz
Kaartspel van Nachtwacht (er is er eentje fan, en hoewel het spel niet echt enorm fantastisch is, is het gewoon leuk om ze te zien genieten)
En in de Airbnb waar we logeerden hadden ze ook nog deze oldtimer liggen; Star Wars escape from death star > https://boardgamegeek.com/boardgame/484 ... -star-game - lollig met de 5 jarige al zou ik het zelf niet direct in huis halen...