+1pleunie.william schreef:Erwin schreef:24) Wat is jullie favoriete colamerk?
Q&A met Coca en Frank van het Spellenspektakel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Piet
- Beheerder
Re: Q&A met Coca en Frank van het Spellenspektakel
Labels:
-
rober
- Standaard moderator
ik vond hem sowieso al leuk.Piet schreef:+1pleunie.william schreef:Erwin schreef:24) Wat is jullie favoriete colamerk?
Maar nu valt het kwartje pas. :p
+1
All is fair in love, war and Carcassonne

-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
30. Op dit moment zie ik geen enkele reden om het Spellenspektakel te bezoeken. Essen de week er voor. Sinds de laatste keer Spellenspektakel een volwassen aanwas aan beurzen in Nederland. Vanuit mijn werk kan/mag ik niet gaan demoen voor spellenuitgevers.
Nu mijn vraag: Wat is in jullie ogen voor mij de 'allerbeste' reden om toch het Spellenspektakel te bezoeken? (kortom: wat is het USP voor veelspelers)
Nu mijn vraag: Wat is in jullie ogen voor mij de 'allerbeste' reden om toch het Spellenspektakel te bezoeken? (kortom: wat is het USP voor veelspelers)
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
31. Doen jullie extra inspanningen om Belgen te verleiden naar Nederland te komen?
-
Yawg81
- PIONier
- Persoonlijke Ondertitel: music is math
32. Deze beurs duurt twee dagen. We overwegen om effectief twee dagen te komen en dus een overnachting in de buurt te regelen. Is er meer dan voldoende content om helemaal zoet te blijven?
33. Valt het effectief stil na 18h of zijn er mogelijkheden om elders verder te gaan spelen? Hoe werd dit vorige jaren opgevangen?
34. Zullen er prijzen verdeeld worden op de beide dagen? Door loting of iets dergelijks?
33. Valt het effectief stil na 18h of zijn er mogelijkheden om elders verder te gaan spelen? Hoe werd dit vorige jaren opgevangen?
34. Zullen er prijzen verdeeld worden op de beide dagen? Door loting of iets dergelijks?
-
Coca
- Sojaboon
Hallo Bordspelmania!!!
Tjeeminee zeg, wat een hoop vragen! Wat leuk dat jullie zo veel interesse hebben in het Spellenspektakel. Frank en ik zitten er nu klaar voor en gaan ons best doen om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden. Ik denk dat het niet lukt om alles vandaag te beantwoorden en ik kan me ook voorstellen dat sommige antwoorden weer nieuwe vragen oproepen. Dus we gaan er elke dag even voor zitten en geven we jullie in de loop van de week antwoord op alle vragen. Het is voor ons ook natuurlijk super leuk om te merken wat er bij jullie allemaal speelt.
Dus daar gaat ie dan…
Tjeeminee zeg, wat een hoop vragen! Wat leuk dat jullie zo veel interesse hebben in het Spellenspektakel. Frank en ik zitten er nu klaar voor en gaan ons best doen om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden. Ik denk dat het niet lukt om alles vandaag te beantwoorden en ik kan me ook voorstellen dat sommige antwoorden weer nieuwe vragen oproepen. Dus we gaan er elke dag even voor zitten en geven we jullie in de loop van de week antwoord op alle vragen. Het is voor ons ook natuurlijk super leuk om te merken wat er bij jullie allemaal speelt.
Dus daar gaat ie dan…
Het Spellenspektakel op 9 & 10 november 2013!!!
www.spellenspektakel.nl
www.spellenspektakel.nl
-
Frank SpSp
- Jakkiebak!
Nou, daar gaat ie!
We hebben aan Libema gevraagd waarom de beurs stopte en waarom 999 zelf geen doorstart wilde maken. Libema vond zelf dat ze te weinig feeling hadden met het thema en 999 wilde niet als uitgever de rol van organisator op zich nemen. Wij zagen een gouden kans om een beurs waar we vroeger erg van hebben genoten nieuw leven in te blazen. Met veel aandacht voor waar het Spellenspektakel om hoort te draaien: de spellen en liefhebbers van spellen.
Frank: Dat is al even geleden! Als kind ben ik begonnen met het welbekende Magic, waarna ik in de Open Art in Amersfoort in aanraking kwam met Warhammer (bedankt Dennis en Mieke :p ) Vanaf dat moment ben ik bij de locale spellenclubs Sameo en Ducosim begonnen met toernooitjes en korte battles. Na ook eens een potje ODM en aD&D te hebben geprobeerd was ik verkocht en totdat ik het huis uitging heb ik menig weekend doorgebracht als DM van een RPG campaign.
Toen ik me daarna ging wagen aan LARP bleek al snel dat het organiseren hiervan leuker was dan het daadwerkelijke spelen en als 17jarig jochie richtte ik m'n eerste vereniging op. Dit kwam me al snel op een bijbaantje bij de Elf Fantasy Fair te staan, waar ik het jaar daarna meteen verantwoordelijk werd gemaakt voor het complete programma.
Dit is een paar jaar naast m'n studie doorgegaan, inclusief wat vrijwilligerswerk bij andere festivals hier en daar. Toen ik bij Castlefest (waar Subcultures al sinds het begin een vaste Gamestent runt!) een baan aangeboden kreeg was het daarmee snel afgelopen en werden de evenementen een fulltime bezigheid.
Coca: Ik ben opgegroeid in een familie die dol is op spellen; ik heb vrienden die met veel enthousiasme spellen spelen en, ook al ben ik vooral een sportieve verliezer, ik ben nog steeds een spellenfan. Via mijn studie ben ik stage gaan lopen bij Elf Fantasy Magazine en kwam ik voor het eerst op een andere manier met spellen in aanraking. Tijdens mijn stage was ik vooral op zoek naar nieuwtjes en persberichten, maar als je in een winkel vol met blinkende spellen werkt, dan groeit je collectie heel ongemerkt toch in een heel rap tempo.
Van stagair bij het magazine werd ik medewerker voor de Elf Fantasy Fair en daar heb ik ook zijdelings te maken gehad met spellen. Maar het is nu voor het eerst dat ik me van top tot teen onderdompel in de wereld van de spellen. Ik had me eigenlijk nooit gerealiseerd hoe veel er eigenlijk gebeurd op het gebied van spellen in Nederland!!! Ik vind het prachtig dat ik echt best heus wel iets van spellen wist, hoor (echt meer dan de doorsnee Nederlander), maar dat ik toch nog zo veel kan ontdekken!!! Er is echt een wereld voor me open gegaan. Nu moet ik alleen nog tijd vinden om al die toffe spellen te gaan uitproberen…
1) Het Spellenspektakel hebben we altijd gekend als een succesvol evenement, dat ieder jaar vol zat met enthousiaste fans en uitgevers. Dat het in Zwolle bergafwaarts ging vonden we erg jammer, maar toen het helemaal stopte waren we erg verbaasd. Het was toch een leuke beurs?Tjoek schreef:1) Hoe is het idee ontstaan om het Spellenspektakel weer nieuw leven in te blazen?
We hebben aan Libema gevraagd waarom de beurs stopte en waarom 999 zelf geen doorstart wilde maken. Libema vond zelf dat ze te weinig feeling hadden met het thema en 999 wilde niet als uitgever de rol van organisator op zich nemen. Wij zagen een gouden kans om een beurs waar we vroeger erg van hebben genoten nieuw leven in te blazen. Met veel aandacht voor waar het Spellenspektakel om hoort te draaien: de spellen en liefhebbers van spellen.
2)Tjoek schreef:2) Hoe zijn jullie zelf in de spellenwereld beland?
Frank: Dat is al even geleden! Als kind ben ik begonnen met het welbekende Magic, waarna ik in de Open Art in Amersfoort in aanraking kwam met Warhammer (bedankt Dennis en Mieke :p ) Vanaf dat moment ben ik bij de locale spellenclubs Sameo en Ducosim begonnen met toernooitjes en korte battles. Na ook eens een potje ODM en aD&D te hebben geprobeerd was ik verkocht en totdat ik het huis uitging heb ik menig weekend doorgebracht als DM van een RPG campaign.
Toen ik me daarna ging wagen aan LARP bleek al snel dat het organiseren hiervan leuker was dan het daadwerkelijke spelen en als 17jarig jochie richtte ik m'n eerste vereniging op. Dit kwam me al snel op een bijbaantje bij de Elf Fantasy Fair te staan, waar ik het jaar daarna meteen verantwoordelijk werd gemaakt voor het complete programma.
Dit is een paar jaar naast m'n studie doorgegaan, inclusief wat vrijwilligerswerk bij andere festivals hier en daar. Toen ik bij Castlefest (waar Subcultures al sinds het begin een vaste Gamestent runt!) een baan aangeboden kreeg was het daarmee snel afgelopen en werden de evenementen een fulltime bezigheid.
Coca: Ik ben opgegroeid in een familie die dol is op spellen; ik heb vrienden die met veel enthousiasme spellen spelen en, ook al ben ik vooral een sportieve verliezer, ik ben nog steeds een spellenfan. Via mijn studie ben ik stage gaan lopen bij Elf Fantasy Magazine en kwam ik voor het eerst op een andere manier met spellen in aanraking. Tijdens mijn stage was ik vooral op zoek naar nieuwtjes en persberichten, maar als je in een winkel vol met blinkende spellen werkt, dan groeit je collectie heel ongemerkt toch in een heel rap tempo.
Van stagair bij het magazine werd ik medewerker voor de Elf Fantasy Fair en daar heb ik ook zijdelings te maken gehad met spellen. Maar het is nu voor het eerst dat ik me van top tot teen onderdompel in de wereld van de spellen. Ik had me eigenlijk nooit gerealiseerd hoe veel er eigenlijk gebeurd op het gebied van spellen in Nederland!!! Ik vind het prachtig dat ik echt best heus wel iets van spellen wist, hoor (echt meer dan de doorsnee Nederlander), maar dat ik toch nog zo veel kan ontdekken!!! Er is echt een wereld voor me open gegaan. Nu moet ik alleen nog tijd vinden om al die toffe spellen te gaan uitproberen…
Het Spellenspektakel op 8 & 9 november 2014!!!
http://www.spellenspektakel.nl
-
Coca
- Sojaboon
Coca: Ik zou willen dat ik de tijd had om veel spellen te spelen…maar helaas. Als eigen baas met onregelmatige werktijden komt dat er veel minder van dan ik graag zou willen. Gelukkig word ik af en toe bij een klad of een lurf gepakt door mijn vrienden en dan achter een spel gezet. Ik houd zelf het meeste van spellen waarbij ik gewoon rustig dingetjes mag sparen (zoals mah jong en Boonanza) of met een historische context (zoals Colosseum of het mysterie van de abdij). De verzamelspelletjes vind ik fijn omdat je dan ook rustig door kan kletsen en een biertje drinken. Kolonisten van Catan, Risk en Machiavelli vind ik ook super leuk, maar ik raak daar ook altijd heel erg oververhit van. Dan ga ik er echt voor, hoor! Soms heb ik dus zin in rustig dingetjes sparen en soms in woeste oorlog. En volgens mij vergeet ik nu van alles…want Muchkin vind ik ook heel leuk en Small World ook, al is het alleen maar om de prachtrassen die ik wel eens ben ik geweest. En en en…volgens mij is deze vraag gewoon veel te moeilijk om in een keer te beantwoorden. Als ik nog ergens aan denk, dan komt er nog een aanvulling (en misschien later nog wel een) (en nog eentje?)andy schreef:3) Spelen jullie veel spellen en is er een favoriet spel/genre?
Frank: Zie Coca d’r antwoord: helaas heb je altijd te weinig tijd voor een leuk spelletje. Als het er toch van komt speel ik met vrienden graag iets als Machiavelli, Zombies!!!, Frag, Munchkin of mijn all-time favoriet: ROBORALLY!!
www.spellenspektakel.nl
www.spellenspektakel.nl
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Mooie uitgebreide antwoorden! Als jullie op deze manier blijven antwoorden hebben we nog aardig wat te lezen 

-
Coca
- Sojaboon
Hoi Tjoek,
als jullie de moeite nemen om zo veel en zulke goed doordachte vragen te stellen, dandoen we natuurlijk ook ons uiterste best om die vragen zo zorgvuldig mogelijk te beantwoorden!
groetjes Coca.
als jullie de moeite nemen om zo veel en zulke goed doordachte vragen te stellen, dandoen we natuurlijk ook ons uiterste best om die vragen zo zorgvuldig mogelijk te beantwoorden!
groetjes Coca.
Laatst gewijzigd door Coca op ma 03 sep 2012, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
www.spellenspektakel.nl
www.spellenspektakel.nl
-
Frank SpSp
- Jakkiebak!
Coca: ik neem aan dat je met ‘andere beurzen’ vooral spellenbeurzen bedoelt? Ik bezoek namelijk veel festivals en evenementen, maar dan vooral als muzikant en organisator. Behalve het Spellenspektakel zijn we ook betrokken bij de organisatie van een aantal andere evenementen, zoals Castlefest, Keltfest en Orfest. Als muzikant kom ik door heel Europa op heel uiteenlopende plekken: van kleine hippiefestivalletjes in Frankrijk, waar je voor een euro nog een fles wijn koopt tot grote popzalen zoals Tivoli en de Melkweg.andy schreef:4) Bezoeken jullie andere beurzen buiten het Spellenspektakel? Zo ja, welke?
Omdat ik bijna altijd in het weekend werk, is er voor mij niet zo heel veel tijd om beurzen te bezoeken. Die vallen namelijk ook altijd in het weekend! Maar uiteraard zijn er een paar die je niet mag missen, zoals natuurlijk Spiel in Essen. Ik was er dit jaar voor het eerst en ik was helemaal overdonderd. Wauw, wat groot!!! Zo veel spellen, zo veel mensen en zo veel enthousiasme…ik merk dat hoe meer ik leer kennen in de spellenwereld, hoe groter mijn behoefte wordt om ook alle beurzen in Nederland te gaan ontdekken. Dat lukt misschien niet allemaal meteen dit jaar, maar het is ook niet vervelend om nog wat beurzen over te houden die nog ontdekt kunnen worden!
Frank: Voor ons werk komen we veel op evenementen, themafeestjes zoals de fantasy fairs of grote publieksfestivals zoals Lowlands etc. Op spellengebied zijn we te vinden op Ducosim, Zuiderspel en natuurlijk in Essen.
5) Toen we hadden besloten dat we het Spellenspektakel weer nieuw leven in gingen blazen, wisten we eigenlijk meteen wat voor een beurs we voor ogen hadden: het Spellenspektakel van vóór de verhuizing naar Zwolle. In Eindhoven is het evenement erg goed te bereiken, de sfeer is goed, de eigenaren van de beurshal werken graag mee...alle ingrediënten om er weer een geslaagd feest van te maken zijn aanwezig. We organiseren niet zomaar een nieuwe spellenbeurs, we organiseren het Spellenspektakel en dat hoort in Eindhoven thuis.Tjoek schreef:5) Waarom is de keuze weer op Eindhoven gevallen?
RoyalRumble69 schreef:6) Komen er nog elementen terug van de 'vroegere' spellenspektakels in Eindhoven? Ik denk aan optredens of iets dergelijks?
6 & 7.) Het meest gehoorde commentaar over Zwolle is dat het vooral ging om een leuk dagje uit (springkussens?) en steeds minder om de spellen. Dit eerste jaar focussen we ons daarom hierop, alle 'acts' of 'optredens' moeten iets te maken hebben met spellen. Verwacht dus geen grote shows of optredens van Jan Smit, maar veel demonstraties, toernooien en ruimte om zélf te spelen.Enrico schreef:7. Toen jullie de opdracht aannamen om het Spellenspektakel te gaan organiseren, hebben jullie ongetwijfeld doelstellingen opgesteld. Hoe zien jullie de ontwikkeling van het Spellenspektakel voor de komende jaren?
De komende jaren bouwen we graag uit op dit thema, maar niet zonder de spellen en de spellenliefhebbers in de gaten te houden. Op (analoog) gamesgebied is ontzettend veel te doen, dus uitstapjes richting de digitale games zijn leuk, maar dan liever Ganzenborden op de iPad, dan de nieuwste Call of Duty.
Laatst gewijzigd door Frank SpSp op ma 03 sep 2012, 16:04, 3 keer totaal gewijzigd.
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
+1Coca schreef:3. Spelen jullie veel spellen en is er een favoriet spel/genre?
Frank: mijn all-time favoriet: ROBORALLY!!
en pas maar op voor erwin met zijn lucifers
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Net als jij JeVo steun ik Frank´s voorkeur! (al is het niet mijn all-time favoriet)JeVo schreef:+1Coca schreef:3. Spelen jullie veel spellen en is er een favoriet spel/genre?
Frank: mijn all-time favoriet: ROBORALLY!!
en pas maar op voor erwin met zijn lucifers

-
Coca
- Sojaboon
We hebben met zo veel mogelijk mensen, inclusief Libema, contact gehad om een goed beeld te krijgen van wat er allemaal goed is gegaan in het verleden en wat er allemaal minder goed is gegaan. We hebben dus zo goed mogelijk onderzoek gedaan, maar als je dan echt weer opnieuw gaat beginnen…dan blijkt dat het ook precies te zijn: een nieuw begin. Ik denk dat we kunnen voortbouwen op een heleboel goede elementen, maar dat we ook heel veel dingen gaan aanpassen. We zijn geen spelontwerper, geen uitgeverij of groothandel en ook geen winkelier; onze kracht ligt in het organiseren van evenementen. Dus we beginnen helemaal niet blanco en helemaal wel blanco tegelijkertijd!Enrico schreef:8. Gezien de ontwikkeling van de beurs, is er bij Libema heel wat misgegaan. Hebben jullie daar nog met hen over gesproken en is hun ervaring overgedragen of zijn jullie geheel blanco begonnen?
Coca: Normaal gesproken heb je een paar jaar om een nieuw evenement te laten groeien. Bezoekers en medewerkers zijn allemaal bereid je die kans te geven. In dit bijzondere geval gaat het om een beurs nieuw leven in te blazen. Het gaat dus om een bestaande beurs met een nieuwe bemanning. We zijn ons goed bewust dat het Spellenspektakel meteen weer een écht spektakel zijn, om de minder goede ervaringen van de laatste edities in een klap te doen vergeten. Dus we voelen de druk zeker, maar gelukkig waren we toch al van plan om het een geweldige beurs te laten worden!Enrico schreef:9. Alle begin is moeilijk, maar op de een of andere manier lijken de verwachtingen hooggespannen te zijn voor het spellenspektakel. Ervaren jullie dit ook zo?
En omdat ie zo leuk is, wijk ik even van de volgorde af:
Ha ha ha...vrolijkerts! Hier maken jullie nou echt mijn hele week mee goed! Mijn lievelings is zonder twijfel Coca Cola. Alle andere cola is uiteraard minder lekker en bovendien staat mijn naam daar niet op. En daar valt niet over te twisten.Erwin schreef:24) Wat is jullie favoriete colamerk?
(En voor de geinteresseerden: Coca is ook een judoterm, oud Iers voor een klein roeibootje en een oude Egyptische meisjesnaam...)
Frank drinkt ook bij voorkeur Coca Cola, misschien bij gebrek aan Frank Cola?
www.spellenspektakel.nl
www.spellenspektakel.nl
-
Frank SpSp
- Jakkiebak!
Lol, dat zouden ze moeten uitvinden!Coca schreef:Frank drinkt ook bij voorkeur Coca Cola, misschien bij gebrek aan Frank Cola?
Leuk om zoveel vragen te zien en te mogen beantwoorden! We laten het even hierbij (volgens mij is er zo al genoeg te lezen