Q&A met Coca en Frank van het Spellenspektakel

Informatie, interviews, discussies over/met spelontwerpers en vormgevers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Dierik
Erelid

Q&A met Coca en Frank van het Spellenspektakel

Bericht door Dierik »

Afbeelding

Van maandag 3 september tot en met zondag 9 september zullen Coca en Frank , de organisatoren van het Spellen- spektakel te gast zijn op Bordspelmania en in dit topic al jullie vragen beantwoorden. We kennen het Spellenspektakel natuurlijk vanuit het verleden van de gezellige beurzen die jarenlang in Eindhoven werden georganiseerd. Daarna werd het in Zwolle allemaal wat minder, maar dit jaar zijn ze terug in Eindhoven en dat beloofd dus veel goeds :thumbup: .

Zijn jullie ook zo benieuwd naar hoe deze beurs georganiseerd wordt, of welke spellen Coca en Frank zelf het liefst spelen stel dan hieronder je vraag.

1. Iedereen mag vragen stellen, ook deze keer kan dat in het Nederlands.
2. Coca en Frank zullen in de periode van 3 t/m 9 september proberen minimaal elke dag een keer in te loggen om de vragen te beantwoorden. Heb dus even geduld als je ’s ochtends een vraag post en er niet direct antwoord komt.
3. Nummer svp je vragen en houd rekening met de nummering van de vorige poster. Dat maakt het makkelijker voor Coca en Frank om te antwoorden en om te herleiden welk antwoord bij welke vraag hoort.
4. Overbodig om te melden, maar toch: uiteraard gelden alle huisregels over etiquette, respect, etcetera. Behandel hen als onze gasten en zorg ervoor dat zij zich enorm welkom voelen… Maar dat kunnen we vast aan jullie overlaten, daar twijfelen wij niet aan.

Verloting 2x2 kaarten
Deze keer willen we een verloting koppelen aan deze Q&A. Coca en Frank zijn zo aardig geweest om 2x2 kaarten voor het Spellenspektakel beschikbaar te stellen. Je doet aan de verloting mee door in dit topic minimaal één vraag aan hen te stellen.

Labels:
Tjoek
Fabrieksmanager

Re: Q&A met Coca en Frank van het Spellenspektakel

Bericht door Tjoek »

Om de spits af te bijten:

1.) Hoe is het idee ontstaan om het Spellenspektakel weer nieuw leven in te blazen?

2.) Hoe zijn jullie zelf in de spellenwereld beland?
Laatst gewijzigd door Tjoek op do 30 aug 2012, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
andy
Stamhoofd

Bericht door andy »

3.) Spelen jullie veel spellen en is er een favoriet spel/genre?

4.) Bezoeken jullie andere beurzen buiten het Spellenspektakel? Zo ja, welke?
Tjoek
Fabrieksmanager

Bericht door Tjoek »

5.) Waarom is de keuze weer op Eindhoven gevallen?
Afbeelding
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

6) Komen er nog elementen terug van de 'vroegere' spellenspektakels in Eindhoven? Ik denk aan optredens of iets dergelijks?
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Ik kom al heel wat jaren op het spellenspektakel. Ik heb het zien opbloeien van een eenvoudige opzet tot een uitpuilend Beursgebouw. Helaas heb ik ook de periode daarna meegemaakt, waarin het Spellenspektakel in een veel te grote, lege hal wegkwijnde. Hopelijk gaan we nu weer snel terug naar de goede jaren. De eerste indruk is in ieder geval prima, jullie wekken de indruk professioneel om te gaan met de beurs. Alvast veel succes de komende maanden!

Dan nu mijn vragen…

7. Toen jullie de opdracht aannamen om het Spellenspektakel te gaan organiseren, hebben jullie ongetwijfeld doelstellingen opgesteld. Hoe zien jullie de ontwikkeling van het Spellenspektakel voor de komende jaren?

8. Gezien de ontwikkeling van de beurs, is er bij Libema heel wat misgegaan. Hebben jullie daar nog met hen over gesproken en is hun ervaring overgedragen of zijn jullie geheel blanco begonnen?

9. Alle begin is moeilijk, maar op de een of andere manier lijken de verwachtingen hooggespannen te zijn voor het spellenspektakel. Ervaren jullie dit ook zo?

10. Tijdens de beurs krijgen jullie ongetwijfeld hulp van vrijwilligers. Hoeveel vrijwilligers zullen er tijdens de beurs actief zijn?

11. Om weer een succes van het Spellenspektakel te maken, zal reclame gemaakt moeten worden. Via welke kanalen gaan jullie de komende tijd promotie maken? Hebben jullie daar een speciale doelgroep mee voor ogen?

12. Vroeger was er voorafgaand aan de beurs ook een persbijeenkomst waarbij de uitgevers eveneens aanwezig waren. Om onduidelijke redenen is deze persbijeenkomst komen te vervallen. Zijn er weer plannen om de pers meer bij de beurs te betrekken?

13. Tijdens het topjaar van het Spellenspektakel puilde het beursgebouw uit: de looppaden waren te smal, de stands overvol en het was bloedheet binnen. Als dit weer zou gebeuren, zouden jullie dan overwegen om naar een andere locatie te gaan óf zouden andere maatregelen genomen worden?
Laatst gewijzigd door Enrico op do 30 aug 2012, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door pleunie.william »

14. Het spellenspektakel begint opnieuw, en niemand weet nog precies wat het gaat brengen in vergelijking met vroegere edities. Betekent dit dat standhouders wat terughoudender zijn qua vloerruimte die ze boeken, met andere woorden, kijken ze eerst de kat uit de boom of staan ze met een representatieve stand?

15. Één voordeel van de edities in Zwolle t.o.v. Eindhoven was de betere catering. Hoeveel verkooppunten voor eten en drinken zijn er voor de bezoekers, en is er variatie in het aanbod? Meer keuze dan een broodje worst of kaas dus...

William

PS Ik heb er zin in!
Afbeelding
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

16. Ik kan me herinneren dat er voorheen een magazine verspreid werd voorafgaande aan het Spellenspektakel (of vergis ik me nu heel erg?). Kunnen we dit jaar weer zoiets verwachten?

17. Kunnen jullie iets vertellen over hoe de kinderopvang geregeld is?

18. Zijn er verder nog speciale activiteiten voor kinderen? (hoeven van mij geen pony's te zijn hoor, zoals ook wel eens gebeurd is volgens mij).
robbebob
Regenmaker

Bericht door robbebob »

Leuk dat jullie aan deze Q&A meedoen.

19. Het Spellenspektakel vindt nu vlak na Spiel in Essen plaats. Willen jullie dat zo houden?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het Spellenspektakel in een totaal andere periode gehouden wordt, meer uitgevers SpSp zullen kiezen voor hun "wereldprimeur", waar men nu snel voor Spiel zal kiezen. En dat brengt ons dan bij vraag ...

20. Zijn er dit jaar nog primeurs te verwachten?
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Leuk te zien dat de beurs hier zo leeft. Ik hoop dat jullie dit jaar mooie stappen kunnen zetten op het pad naar een Eindhovens topevenement.

21) De beste en succesvolste Spellenspektakels werden in de eerste jaren na de eeuwwisseling georganiseerd door Frank Eimers en Wim de Boer. Hebben jullie op de een of andere manier gebruik kunnen maken van deze expertise?

22) Ik onderhoud een webstekje met nieuws en informatie voor spelliefhebbers. Spelen ondergetekende en andere spellensites een rol in jullie promotieaanpak?

23) Gaan jullie ook voor Engelstalige en/of Duitstalige promotie?

24) Wat is jullie favoriete colamerk?
Elsje07
El Capitan

Bericht door Elsje07 »

25) Naar aanleiding van vraag 3 (of jullie veel spellen spelen) zijn we ook benieuwd hoe groot jullie eigen collectie is?
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be

Bericht door ditterio »

26) Als beginnend spellenliefhebber ben ik nog nooit naar het Spellenspektakel geweest. Wat valt er allemaal te beleven?

27) Hoe onderscheiden jullie zich van andere spellenbeurzen?
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

28) Is het organiseren van het Spellenspektakel en de andere evenementen die jullie doen, jullie dagelijks werk of meer een uit te hand gelopen hobby? En in het geval van het laatste, wat doen jullie dan voor werk in het dagelijks leven?
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

29 ) Zijn jullie eigenlijk zelf wel eens op een eerdere editie van het spellenspektakel geweest?
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Erwin schreef:24) Wat is jullie favoriete colamerk?
:lol:
Afbeelding