Kennerspiel des Jahres 2022

De jury selecteerde de volgende kwaliteitsvolle spellen voor u

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Edwin84
Elfenkoning

Re: Kennerspiel des Jahres 2022

Bericht door Edwin84 »

maxitaxi777 schreef: Het is raar, maar zulk soort prijzen maken wij fervente spelers ons toch niet druk om. Wij kiezen zelf wat we willen spelen, na gedegen onderzoek :D. Of praat ik nu alleen voor mezelf? Wel jammer dat het nogal misleidend kan overkomen voor mensen die wel op prijzen afgaan.
Wat betreft een Speelgoed van het jaar geef ik je gelijk, maar bij Kennerspiel (zit al beetje in de naam) heb ik meer het idee dat het wel voor de bordspel liefhebber is.

Meestal ken je de spellen wel maar is het leuk om te zien dat de spellen die je zelf heel leuk vond dat jaar en hun auteur de erkenning krijgen.

Labels:
Lord Leuber
Party Animal

Re: Kennerspiel des Jahres 2022

Bericht door Lord Leuber »

maxitaxi777 schreef: Het is raar, maar zulk soort prijzen maken wij fervente spelers ons toch niet druk om. Wij kiezen zelf wat we willen spelen, na gedegen onderzoek :D. Of praat ik nu alleen voor mezelf? Wel jammer dat het nogal misleidend kan overkomen voor mensen die wel op prijzen afgaan.
Precies! Kennerspiel des Jahres, #1 op bgg, top 10 in de Spellengek top 100: ik laat het allemaal in principe rustig links liggen. Ik lees recensies, liefst degenen met meer tekst dan "zeer sterk spel, topper!" en maak daar een keuze uit, wetend wat voor soort spellen en vooral mechanismes mij aanspreken.

Maar ik heb ook die fase gehad, dat ik dacht, "Kennerspiel des Jahres, dat moet wel goed zijn dan" waarin ik mogelijk met dit spel naar buiten was gelopen. Waarbij ik trouwens moet zeggen dat ik het niet ken, dus misschien valt het mee; maar als ik lees dat het meer familiespel is, denk ik dat de kans groot is dat het niet is wat ik zoek.
Plaats reactie