Machiavelli officiële variant

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Machiavelli officiële variant

Bericht door 16 Feet Pauly »

Ik denk echt dat je ze pas weer moet contacten als je minstens 100 mensen hebt, beter nog 500. Voor minder gaan ze echt niks doen, een printrun is veel duurder als je het voor een laag aantal doet. Natuurlijk zijn er altijd leftovers, maar als je minstens 500 exemplaren moet drukken en daar gaan er maar 40 van weg is het verre van lucratief. Als je het zo bekijkt is 100 niet eens veel. Ik zou als richtlijn 250 nemen, maar dan moet je meer middelen aanboren als dat je nu doet.

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

16 Feet Pauly schreef:Ik denk echt dat je ze pas weer moet contacten als je minstens 100 mensen hebt, beter nog 500. Voor minder gaan ze echt niks doen, een printrun is veel duurder als je het voor een laag aantal doet. Natuurlijk zijn er altijd leftovers, maar als je minstens 500 exemplaren moet drukken en daar gaan er maar 40 van weg is het verre van lucratief. Als je het zo bekijkt is 100 niet eens veel. Ik zou als richtlijn 250 nemen, maar dan moet je meer middelen aanboren als dat je nu doet.
Over het precieze aantal kun je misschien discussiëren, maar de strekking van Paulien’s bericht klopt volgens mij als een bus. Voor een handvol setjes zet een uitgever de drukpers niet aan. Kan niet uit.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Het is inderdaad zeker dat 40 geen realistisch aantal is om voor te gaan drukken. Alleen toen ik eerder bericht kreeg van 999games werd vanuit hen ook gezegd dat het wel weer een stukje service zou zijn. Ik droeg nog aan dat er waarschijnlijk meer geïnteresseerden zijn wanneer de setjes eenmaal klaar zijn en te koop zijn. Ze zouden erover nadenken en ik zou wat horen. In mijn vorige mail heb ik dan ook gevraagd, nu er 40 mensen zijn, of het zin heeft om door te gaan of dat het echt pas bij 500 setjes in zicht komt. Als dat laatste waar blijkt, is de moeite helaas voor niets maar dat wacht ik dus even af want het is verder aan hen om alles af te wegen. Zelf twijfel ik wel of meer middelen aanboren zin heeft, want hier en op BGG zijn er al posts actief en welke communities zijn groter dan deze twee.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Zojuist definitief besluit van 999 games te horen gekregen; het gaat niet door helaas :(. De kosten voor het los produceren van de kaarten wegen niet op tegen het voordeel van de extra service. Logisch want extra service kan natuurlijk niet geboden worden tegen elke prijs ;). Iedereen in elk geval bedankt voor de getoonde interesse, we konden het altijd proberen!

Op dit topic mag nu een slotje wat mij betreft.
Gesloten