Machiavelli officiële variant

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Machiavelli officiële variant

Bericht door maxitaxi777 »

Onlangs heeft 999 games een vernieuwde versie uitgegeven van het populaire kaartspel Machiavelli. Deze vernieuwde versie bevat een variant met 15 actiekaarten.

Zelf heb ik Machiavelli al jaren en het basisspel opnieuw kopen voor alleen de extra 15 actiekaarten is natuurlijk zonde. Ik heb 999 games even gemailed over losse sets actiekaarten maar deze zijn helaas niet geproduceerd. Echter, als er meer aanvragen komen en er dusdanig veel interesse blijkt te zijn dat het rendabel wordt om losse setjes actiekaarten te produceren, zal naar deze optie worden gekeken.

Over de eventuele kosten is nog niets bekend, maar zijn er hier mensen die ook interesse hebben in deze 'uitbreiding' op Machiavelli? Wellicht kunnen we dan aan een flink aantal mensen komen, dus laat hier gerust een reactie achter bij interesse :)!
Laatst gewijzigd door maxitaxi777 op do 16 mei 2013, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Labels:
Saremie
Matroos
Persoonlijke Ondertitel: Saar!

Re: Machiavelli officiële variant

Bericht door Saremie »

Graag!
Saar!
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Laat maar maken, zeg ik.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
dEBASERpIX
Grote Dienaar

Bericht door dEBASERpIX »

+1
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

tuurlijk alles om dit spel nieuw leven in te blazen ;) alhoewel ik denk dat het voor 999 games pas lucratief wordt als we op zijn minst met 250 man/vrouw zijn.
maxitaxi777
Maarschalk

16 Feet Pauly schreef:tuurlijk alles om dit spel nieuw leven in te blazen ;) alhoewel ik denk dat het voor 999 games pas lucratief wordt als we op zijn minst met 250 man/vrouw zijn.
Op hoeveel de grens ligt, weet ik niet precies; het zal in elk geval verband houden met de prijs die wij gaan betalen voor een los setje actiekaarten. In elk geval geldt, des te meer animo des te groter de kans dat het door kan gaan en de teller staat inmiddels op 5 :)!
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Nu 6!
Afbeelding
Gebruiker 4724

Bericht door Gebruiker 4724 »

maxitaxi777 schreef:Onlangs heeft 999 games een vernieuwde versie uitgegeven van het populaire kaartspel Machiavelli. Deze vernieuwde versie bevat een variant met 15 actiekaarten.

Zelf heb ik Machiavelli al jaren en het basisspel opnieuw kopen voor alleen de extra 15 actiekaarten is natuurlijk zonde. Ik heb 999 games even gemailed over losse sets actiekaarten maar deze zijn helaas niet geproduceerd. Echter, als er meer aanvragen komen en er dusdanig veel interesse blijkt te zijn dat het rendabel wordt om losse setjes actiekaarten te produceren zal naar deze optie worden gekeken.

Over de eventuele kosten is nog niets bekend, maar zijn er hier mensen die ook interesse hebben in deze 'uitbreiding' op Machivelli? Wellicht kunnen we dan aan een flink aantal mensen komen, dus laat hier gerust een berichtje achter bij interesse :)!
Wat voor actiekaarten zijn het? Ik heb het spel ook al jaren en ben er stiekem wat op uitgekeken. De uitbreiding voegde wat dat betreft ook niet erg veel toe, maar actiekaarten klinkt wel als een volledig nieuwe wending
maxitaxi777
Maarschalk

Wat de actiekaarten precies doen kan ik nog nergens vinden helaas. Wat ik wel weet is dat de kaartsoort 'actiekaart' voorheen niet aanwezig was in het spel; er waren alleen rollenkaarten en gebouwenkaarten. De actiekaarten hebben een witte cirkel linksonder en op de site van 999games kun je hier een foto van zien:

http://www.999games.nl/spel/Machiavelli
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Hier zegt Bruno zelf iets over de kaarten: http://faidutti.com/blog/?cat=31
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Ik speel het eigenlijk nooit meer, omdat mijn vrouw het geen leuk spel vind :thumbdown:
Dus ik zit ook niet perse te wachten op een set extra kaarten, maar als ik anderen ermee kan helpen dan wil ik ze er best bij hoor.

Count me in!
maxitaxi777
Maarschalk

Erwin schreef:Hier zegt Bruno zelf iets over de kaarten: http://faidutti.com/blog/?cat=31
Oja! Ik had wel zijn website bekeken maar kon het niet vinden, jij wel dus :P, dankje!
maxitaxi777
Maarschalk

RoyalRumble69 schreef:Ik speel het eigenlijk nooit meer, omdat mijn vrouw het geen leuk spel vind :thumbdown:
Dus ik zit ook niet perse te wachten op een set extra kaarten, maar als ik anderen ermee kan helpen dan wil ik ze er best bij hoor.

Count me in!
Wie weet vindt ze het leuker met de actiekaarten :P, alleen je moet het niet doen met tegenzin hoor, dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk ;), haha.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

:thumbup: Gewoon doen !!!
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Uiteraard een beetje afhankelijk van de kosten, maar je zou mij mogen noteren voor 2 setjes actiekaarten.