Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

WTULTC
Elfenkoning

Re: Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!

Bericht door WTULTC »

Bedankt, besteld voor 70 euro inclusief verzendkosten. Zelfs via Stonemaier zelf kunt het niet om hem voor deze prijs te krijgen.

Bizar prijsverschil overigens, want de Spellen vriendjes bieden de box voor 105 euro aan inclusief verzendkosten. Wat een prijsverschil, daarvan kan je een goed spel kopen.
Afbeelding

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef: Bizar prijsverschil overigens, want de Spellen vriendjes bieden de box voor 105 euro aan inclusief verzendkosten. Wat een prijsverschil, daarvan kan je een goed spel kopen.
Matagot is een uitgever, Spelletjesvrienden een winkel. Laatstgenoemde heeft ook recht op een fatsoenlijke brutowinstmarge. Lijkt mij niet bizar.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

In Frankrijk kun je de Nesting Box zelfs voor maar 32,60 via Matagot krijgen! Dat is zelfs nog 40 euro goedkoper dan dat Stonemaier hem aanbied. Check deze link: https://matagot-friends.com/france/en/s ... 80467.html

Dit vind ik dan weer een bizar lage prijs en ik vraag mij dan wel af hoeveel brutowinstmarge op de Franse klanten verdienen.
Afbeelding
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

WTULTC schreef: In Frankrijk kun je de Nesting Box zelfs voor maar 32,60 via Matagot krijgen! Dat is zelfs nog 40 euro goedkoper dan dat Stonemaier hem aanbied. Check deze link: https://matagot-friends.com/france/en/s ... 80467.html

Dit vind ik dan weer een bizar lage prijs en ik vraag mij dan wel af hoeveel brutowinstmarge op de Franse klanten verdienen.
Wat een gezeur om een lege doos. Als je bang bent dat er mensen iets aan verdienen, koop hem dan gewoon niet.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Is geen gezeur, maar ik mag het prijsverschil toch wel bizar vinden?
Hoe kunnen ze hem in Frankrijk voor 36 euro aanbieden en in Amerika 60 a 70 dollar?
Hier in Nederland voor 105 (al loopt die dan niet via uitgever), dus dat is eigenlijk niet de juiste prijs.
Dan via een Franse leverancier kun je hem dus in Nederland wel voor 70 krijgen.
Ik vind het allemaal maar merkwaardig hoe de verschillen ontstaan.

Totaal geen gezeur, want ik zal er blij mee zijn als de doos binnen komt. Ik zie het als een verlaat kerstcadeautje voor mijzelf.
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Dat is geen prijsverschil. Dat is betaal de helft nu en de andere helft in de winkel.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Nu die doos er is met ruimte voor alle toekomstige uitbreidingen, heeft iemand al een inschatting gemaakt welk materiaal nog te verwachten is? Met andere woorden, hoeveel kaarten passen er nog in de box, zijn er compartimenten voor nieuwe spelersstukken of fiches?

Die doos is echt wel mooi maar zo bizar groot dat ik het voor mezelf niet kan verantwoorden er een compleet schap in de kast voor vrij te maken. Dan maar alles wat niet nodig is voor twee spelers op zolder en eens kijken of het lukt om in Basis & Europa mijn tweespelerset op te bergen. Op dit moment gaat dat vrij ruim, al zitten de plastic kaartenbakken nu wel vol.
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

De enige gok die ik kan bedenken is dat we bij Antarctica nog een keer een winters bordje krijgen. Het originele bordje zou best zomers kunnen zijn, Australië de herfst, Azië de lente en dan missen we nog de winter. En welk continent past nou beter bij de winter dan Antarctica….
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Erwin schreef:
WTULTC schreef: Dat ligt er maar net aan. Ze weten hoeveel exemplaren ze van Oceanië hebben verkocht. Op basis daarvan zouden ze toch kunnen inschatten of er een markt voor is.
Het ligt voor de hand dat ze hebben ingeschat of er een markt voor is. Uitkomst: (vooralsnog) geen nesting box.
Krijg nou wat, vooralsnog blijkt een nuttige toevoeging. :-)
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Erwin schreef:
Erwin schreef:
WTULTC schreef: Dat ligt er maar net aan. Ze weten hoeveel exemplaren ze van Oceanië hebben verkocht. Op basis daarvan zouden ze toch kunnen inschatten of er een markt voor is.
Het ligt voor de hand dat ze hebben ingeschat of er een markt voor is. Uitkomst: (vooralsnog) geen nesting box.
Krijg nou wat, vooralsnog blijkt een nuttige toevoeging. :-)
:lol: :lol: :lol:
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Over slecht communiceren bij 999Games gesproken. Eerst aangeven hem niet uit te gaan brengen. Daarna zien dat vraag zo groot is en de box in de buitenland zo goed verkoopt en dan toch overstag gaan. Meeste fans zullen hem inmiddels wel elders hebben gekocht. Mijn Engelse versie is inmiddels vanuit Frankrijk (Matagot) onderweg naar hier voor 70 euro (inclusief verzendkosten). Daar kon je maandag toen dit bericht van 999Games nog niet bekend was de box bestellen.

Erwin hopelijk ben je het nu wel met mij eens dat dit gedoe omtrent de Nesting Box bij 999Games wel een slechte vorm is van communicatie van hun kant.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

999 Games schreef:
Pura Vida schreef: Dat is jammer en ik wil me niet met jullie interne zaken bemoeien, maar onderschatten jullie de markt niet een beetje voor dit product?
Nee.
[...]
^Peter
Dit was augustus '22... voortaan beter naar BSM luisteren, hè.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef: Over slecht communiceren bij 999Games gesproken. Eerst aangeven hem niet uit te gaan brengen. Daarna zien dat vraag zo groot is en de box in de buitenland zo goed verkoopt en dan toch overstag gaan. Meeste fans zullen hem inmiddels wel elders hebben gekocht. Mijn Engelse versie is inmiddels vanuit Frankrijk (Matagot) onderweg naar hier voor 70 euro (inclusief verzendkosten). Daar kon je maandag toen dit bericht van 999Games nog niet bekend was de box bestellen.

Erwin hopelijk ben je het nu wel met mij eens dat dit gedoe omtrent de Nesting Box bij 999Games wel een slechte vorm is van communicatie van hun kant.
Nee, ik kan geen gedoe ontdekken dat niet tussen jouw oren is ontstaan. Ik laat het daar graag sudderen, ik neem het niet van je over.

Ik heb geen enkel probleem met de gang van zaken.
De Spellenreporter
Condottiërre
Contacteer:

Re: Wingspan Nesting Box

Bericht door De Spellenreporter »

SuSuQie schreef: De mensen/liefhebbers die deze box echt graag wilden hebben zullen net als ik hun exemplaar inmiddels gekocht hebben via Matagot&Friends.
Hoe heb jij die besteld?
Ik krijg melding dat er geen carrier beschikbaar is voor mijn locatie (Utrecht)
WTULTC
Elfenkoning

Re: Wingspan Nesting Box

Bericht door WTULTC »

Via google zoeken op Matagot Nesting Box. Dan krijg je gelijk de goede link. Via de webshop van Matagot zelf zoeken gaat volgens mij een beetje lastig of anders deze link:
https://matagot-friends.com/france/en/s ... 80467.html

Die van mij is vandaag binnen gekomen. Ik heb hem precies een week geleden besteld, dus dat is vind ik redelijk snel.
Afbeelding
Plaats reactie