Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Pura Vida
Kardinaal

Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!

Bericht door Pura Vida »

Een paar nieuwtjes van Stonemaier Games afgelopen week + een mogelijke spoiler voor de komende uitbreiding van Wingspan...

Ze hebben puzzels van Wingspan laten maken. Klik op het plaatje.
Aangezien 999 ook puzzels uitgeeft, ga ik er zomaar vanuit dat ze deze ook oppikken?

Op BGG wordt een video still gedeeld waarop de Big Box te zien is. Daar kun je uit afleiden dat de volgende Wingspan uitbreiding Afrikaanse vogels gaat bevatten. Zou het?

Tot slot kun je uit een foto van de Big Box afleiden dat er spelersmateriaal komt voor een zesde speler. Afbeelding
Klik weer op de foto voor meer info op de site van SM. Deze "Nesting Box" is intussen in productie. Net als de derde uitbreiding trouwens. Hopelijk komt 999 ook snel met nieuws.
Bijlagen
pic6787609.png
IMG_1024-768x576.jpg
IMG_3891.jpg
Laatst gewijzigd door Pura Vida op wo 03 aug 2022, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Labels:
WTULTC
Elfenkoning

Re: Wingspan nieuwtjes afgelopen week

Bericht door WTULTC »

Dat zou mooi zijn, maar hoe zie jij op de 2e foto dat het om Afrika gaat? Overigens had ik zelf gehoopt dat Zuid-Amerika eerst aan de beurt zou zijn omdat in de Amazone de meest kleurrijke vogels van de wereld leven.
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Lucky Jack »

WTULTC schreef: Dat zou mooi zijn, maar hoe zie jij op de 2e foto dat het om Afrika gaat?
Je ziet een struisvogel...
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Zesde speler? :think:

Wingspan vind ik perfect voor twee, nog wel te doen met drie en een no go voor vier en verder.
Het blijft immers vooral een multiplayer solitaire. Een goeie, dat dan weer wel.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Lucky Jack schreef:
WTULTC schreef: Dat zou mooi zijn, maar hoe zie jij op de 2e foto dat het om Afrika gaat?
Je ziet een struisvogel...
De struisvogel zit toch al in Oceanië of ben ik in de war met de Emoe?

@ extra speler... Met 6 spelers lijkt mij niet leuk. Met 4 wil ik het alleen met gevorderde spelers spelen die hun zetten al vooruit plannen. Met 5 is een no go.

Het vakje zou ook voor iets anders kunnen zijn. Denk bijv. aan extra spelmateriaal voor de automa/razzia.
Wij gebruiken namelijk een ander kleur blokjes om links van de eindronde doelen te leggen zodat je meteen kunt zien waarmee de automa begint. Ik mis daar nu eigenlijk spelmateriaal voor stel je zou met 5 spelers tegen de automa spelen.
Afbeelding
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge

Bericht door StanTem »

Zijn niet echt nieuwtjes he, eerder veronderstellingen en geruchten.

Moest er een zesde speler komen, ben ik daar al geen voorstander van. Met 5 vind ik het al redelijk 'meh'.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: De struisvogel zit toch al in Oceanië of ben ik in de war met de Emoe?
Zomaar wat loopvogels hier en daar:
Emoe, Kasuaris en Kiwi: Australië (zitten alledrie in Oceanië)
Nandoe: Zuid-Amerika
Struisvogel: Afrika
Afbeelding
Eis-T
Grote Dienaar

Bericht door Eis-T »

Ik hoop dat de big box ook naar nederland komt. Een lege doos uit de VS over laten komen uit de stonemaier games webshop lijkt me niet zo duurzaam. Zijn er plannen vanuit 999 games om een stapel van die big boxen naar Nederland te halen?

Met 6 spelers hebben we 2 actieve spelers tegenover elkaar geloof ik. of je dan niet beter af bent met 2 potjes van 3 spelers is nog even te bezien.
Afbeelding
Een regionale bordspelagenda, blogs en meer: WageningenBoardGamers
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge

Bericht door StanTem »

Eis-T schreef: Ik hoop dat de big box ook naar nederland komt. Een lege doos uit de VS over laten komen uit de stonemaier games webshop lijkt me niet zo duurzaam. Zijn er plannen vanuit 999 games om een stapel van die big boxen naar Nederland te halen?

Met 6 spelers hebben we 2 actieve spelers tegenover elkaar geloof ik. of je dan niet beter af bent met 2 potjes van 3 spelers is nog even te bezien.
Stonemaier heeft sinds enkele maanden ook een Europese shop.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Nog meer nieuws. De cover van de Wingspan big box lijkt vrijgegeven. Afbeelding
Twee dingen die mij opvallen: hij is nog groter dan de Legendary Box van Scythe. En ze kiezen dus niet voor de iconische zwaluwstaartkoningstiran op de voorkant. Vooral dat laatste vind ik zelf wat jammer. Meer informatie op de website van Stonemaier Games.
Bijlagen
FB_IMG_1659551171590.jpg
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Pura Vida schreef: Nog meer nieuws. De cover van de Wingspan big box lijkt vrijgegeven. Afbeelding
Twee dingen die mij opvallen: hij is nog groter dan de Legendary Box van Scythe. En ze kiezen dus niet voor de iconische zwaluwstaartkoningstiran op de voorkant. Vooral dat laatste vind ik zelf wat jammer. Meer informatie op de website van Stonemaier Games.
Ben vooral benieuwd of 999 games hem ook uitgaat geven (ivm) verzendkosten.
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Re: Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!

Bericht door Dagmar »

Oe! Die is mooi! Ik ga hem zeker kopen.
Phaedros
Grote Dienaar

Bericht door Phaedros »

Joel22 schreef: Ben vooral benieuwd of 999 games hem ook uitgaat geven (ivm) verzendkosten.
Als dat al gaat gebeuren, dan hoop ik maar dat ze het mooie en rustige ontwerp niet gaan verpesten met een detonerende rode rand en reclame voor andere spellen...
Laatst gespeeld:
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Phaedros schreef:
Joel22 schreef: Ben vooral benieuwd of 999 games hem ook uitgaat geven (ivm) verzendkosten.
Als dat al gaat gebeuren, dan hoop ik maar dat ze het mooie en rustige ontwerp niet gaan verpesten met een detonerende rode rand en reclame voor andere spellen...
Eens, dat doen ze maar op dozen van de andere spellen. Al is die lange rode lijn altijd al vreselijk geweest. Je vraagt je langzaam maar zeker af wie ooit de vormging van die lange rode lijn heeft bedacht en dat het ook nog goed is gekeurd door het management daar.
Volgens mij zijn er weinig spellenliefhebbers die blij worden van de rode lijn op de doos.
Ik ken ze in iedergeval niet.

On-topic. Ik twijfel sterk om deze te kopen, want het is toch best aan de prijs en voor die prijs kun je natuurlijk ook andere leuke spellen kopen. Zo heb ik ook getwijfeld over de gestippelde eieren en deze niet gekocht.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Kan even niet voor de geest halen waar ik het gelezen heb, maar 999 heeft al aangegeven dat ze de Nesting Box NIET zullen uitgeven. De uitbreiding Azië wel.
Plaats reactie