Een wolvenleven in de Lage Landen - Wolven recensie
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Een wolvenleven in de Lage Landen - Wolven recensie
AP: bijna iedereen heft er wel eens last van, maar sommige mensen zijn chronische patiënten. In mijn potje Wolven was er zo eentje bij. Zijn beurten duurden net zo lang als die van de andere drie spelers samen.
Labels:
-
Geerius
- Party Animal
Vorige week voor het eerst gespeeld en dat was met 4 personen. Voor een eerste keer met klaarleggen, uitleggen en opruimen ergens tussen de anderhalf en twee uur bezig geweest.
Tussen de beurten door kun je toch wel wat opties bedenken waardoor je toch redelijk snel kunt spelen. Natuurlijk kunnen dingen tussendoor gebeuren, maar dat is weer het nadeel van hoge interactie.
Het spel is goed bevallen en zal vaker op tafel komen.
Tussen de beurten door kun je toch wel wat opties bedenken waardoor je toch redelijk snel kunt spelen. Natuurlijk kunnen dingen tussendoor gebeuren, maar dat is weer het nadeel van hoge interactie.
- Pura Vida
- Kardinaal
AP, of beter: "(te) lang doen over je beurt" komt in vele gedaanten. Spellen die nogal strategisch zijn, hebben er last van (Wolven is er zo een), spellen met veel directe interactie kunnen het hebben omdat er pal vóór jouw beurt zaken veranderen (Wolven... check), spellen met mechanismen die lastig te doorgronden zijn 'over je beurten heen' hebben het (looking at you, Wolven, met je tegeltjes)... maar het zit natuurlijk vooral in mensen zelf. Ik speel zelf nogal intuïtief en maak veel teveel fouten de hele tijd, en dat geldt voor mijn familieleden ook, dus spelletjes met drie duren bij ons tot nu toe niet langer dan 45 minuten hooguit een uurtje. Maar als je álles wilt doorgronden voor je een zet doet, dan duurt dit spel inderdaad veel te lang, vrees ik.Geerius schreef: Vorige week voor het eerst gespeeld en dat was met 4 personen. Voor een eerste keer met klaarleggen, uitleggen en opruimen ergens tussen de anderhalf en twee uur bezig geweest.
- WTULTC
- Elfenkoning
Eindelijk heb ik dan wolven kunnen spelen. Wat een leuk spel zeg!
lekker vernieuwend ook zo met die 6 grondkaartjes die bepalen wat je doet.
We speelden met 3 spelers en uiteindelijk won ik met 55 punten en dat was 2 punten meer dan de nummer 2. Dat ik won was voornamelijk omdat ik elke keer vlak voor een puntentelling zo ging staan dat ik meeliften met de puntentelling voor de meerderheid. Zeker voor herhaling vatbaar.
lekker vernieuwend ook zo met die 6 grondkaartjes die bepalen wat je doet.
We speelden met 3 spelers en uiteindelijk won ik met 55 punten en dat was 2 punten meer dan de nummer 2. Dat ik won was voornamelijk omdat ik elke keer vlak voor een puntentelling zo ging staan dat ik meeliften met de puntentelling voor de meerderheid. Zeker voor herhaling vatbaar.