Wingspan uitbreiding 4 komt eraan

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Pura Vida
Kardinaal

Re: Wingspan uitbreiding 4 komt eraan

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: wo 31 dec 2025, 11:04 Vandaag om 17.00 u via deze livestream wordt het nieuwe continent van Wingspan bekend gemaakt. https://www.youtube.com/live/7rREr_mbf7 ... nvBdvpUU3y
:thumbup: heb er een paar in huis die dat toch gaan willen zien, waaronder ikzelf. Goeie timing ook, zo vlak voor het eindejaarsbezoek. Ik gok Zuid-Amerika, met nieuwe groene eigenschappen, 170 kaarten en een zelfstandig te spelen spel (waar je wel de materialen van de basis voor nodig hebt). Kom maar door. En 999: schiet een beetje op met je eigen aankondiging, want ik kan anders de verleiding niet weerstaan alvast die Engelse te kopen.

Laatst gewijzigd door Bart op di 13 jan 2026, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: filmpje toegevoegd
Afbeelding

Labels:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik denk ook Zuid-Amerika. Dat hoop ik het meest op, want een aantal vogels die hier in de buurt in de dierentuin zitten waar ik een abbo op heb komen daar vandaan. Veel kleurrijke papagaai soorten etc...

Wellicht een daar hoop ik op. Is 999Games al bezig met de vertaling etc zover dat ze het nog bekend mogen maken, want die primeur heeft Stonemaier zelf. Hopelijk maakt 999Games het zelf binnen een weekje bekend wanneer deze in het Nederlands zal verschijnen want grote kans dat anders weer veel Wingspanliefhebbers 99Games gaan mailen net zoals bij de 6 pakjes die ze ook nog geen uitbrengen.

Gisteren speelden ik Wingspan 3x met mijn ex en de blauwe kitta kwam voorbij. Die hebben ze hier in de dierentuin. Zo bijzonder met die lange staart.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Zuid-Amerika it is... met in elk geval de quetzal, de Andescondor en de reuzentoekan. En een nieuw mechanisme rond kolibries op een centraal bord. 21 januari launch day.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dat was bijzonder en beantwoorde even gewoon 2 vragen van mij.

Met name mijn vraag of je deze uitbreiding ook zonder de kolibries kunt spelen vind ik wel belangrijker.

Gelukkig dat kan al zijn er wel dus een aantal vogels die acties voor de kolibries hebben. Wellicht kunnen we daarvan een huisactie van mannen want ik schat dat ik weinig met de kolibries ga spelen.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Stonemaier heeft vandaag van alles onthuld over de vierde uitbreiding van Wingspan. Er komen in elk geval 111 vogelkaarten bij uit Mexico, Centraal-Amerika, Zuid-Amerika en het Caribisch gebied. Daarnaast nog 40 verschillende kolibries die tijdens het spel heen en weer gaan vliegen tussen je eigen speelbord en een nieuw centraal speelbord. Verder nog wat rondedoelen, bonuskaarten, eitjes en losse speelstukken voor de kolibries.
Stonemaier-3D-Box-Wingspan-Americas-1024x858.webp
999 Games heeft eerder al aangegeven dit spel ook in het Nederlands te gaan uitbrengen. Communicatie daarover ontbreekt vooralsnog. De Engelse versie zal 21 januari beschikbaar zijn op de webshop van Stonemaier Games.

Wingspan Amerika's uitbreiding
1-5 spelers, 10+
Ontwerp: Elizabeth Hargrave
Artwork en vormgeving: Natalia Rojas, Ana Maria Martinez Jaramillo, Martha Clare
Uitgever: Stonemaier Games
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ook de livestream aan het volgen?

Ik ben wel benieuwd en fijn dat je niet perse met de kolibries hoeft te spelen.

Ik ben vooral benieuwd welke vogels er tussen de 111 kaarten zitten. De blauwe en rode ara's kunnen dit toch niet bij ontbreken lijkt mij.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Inmiddels het regel boekje doorgenomen.

Dat extra bordje wat je op je vogel bordje moet leggen kan toch nooit mooi vlak liggen lijkt mij.
Ook twijfel ik of de kolibries wat toevoegen behalve wat extra tijd. Voor mij zijn sowieso de extra kaarten de koop al waard.

Daarnaast zag ik dat de blauwkopara/papegaai in deze uitbreiding zit en laat deze kwetsbare vogel nu net in de dierentuin zitten waar ik regelmatig kom.
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door siepie »

Ik ben wel benieuwd, ga misschien die Youtube nog terug kijken. Al moet ik bekennen dat we tot nu toe enkel Azië gespeeld hebben als het de uitbreidingen betreft. Maar omdat ik dit graag compleet heb en hou, gaat die nieuwe er ook wel komen. :lol:
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Nog meer beeldmateriaal op de website van Stonemaier games
https://stonemaiergames.com/games/wings ... expansion/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Heb even contact gehad met 999 Games, misschien niet het goeie loket, zou kunnen, maar zij komen pas in augustus op zijn vroegst met die zes pakketjes 'fan designed cards' en "iets eerder" met de NL versie van de vierde uitbreiding. Ze hebben weleens dichter op de Engelstalige publicaties gezeten, zal ik maar zeggen. Wie eerder wil spelen dan met de zomer, zal dus de Engelse versie moeten kopen. Dat kan vanaf 21 januari bij Stonemaier Games. Kun je meteen dat Viticulture speelbord erbij doen :D
Laatst gewijzigd door Pura Vida op do 08 jan 2026, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

We moeten wat te wensen overhouden moeten we maar denken.
Misschien komt de nieuwe uitbreiding ook wel op steam... Wie weet...
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dat is vrij laat. Je weet als uitgever zijnde dat Stonemaier de uitbreiding bijna klaar heeft. Dan schakel je toch door.
Van de 6 packs begrijp ik het nog enigzins want die zijn ze pas gaan doen na aandringen van fans.

Maar ik heb ook nieuwtje op de fb van Stonemaier gezien. Van de 111 nieuwe vogelkaarten zijn er 22 die een specifieke kolibrie actie hebben, dus gelukkig kun je 89 kaarten ook zonder de kolibries gebruiken.
Wellicht kun je die 22 kaarten ook nog wel gebruiken met een huisregel. Bij vogels die een bruine nectar actie heb ik ook een huisregel namelijk.
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door siepie »

Mooi, dan heb ik nog tijd om de andere uitbreidingen eerst te spelen :lol:
Ach, ik kan wel wachten, het is fijn om te weten dat ze er wel komen. Ik heb geen behoefte om het eerder in het Engels nu te kopen.

Die kolibries maken hier nogal wat los. Ik ben juist wel benieuwd naar een nieuw mechanisme. Enkel meer vogels is ook maar saai.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

https://www.nataliarojasart.com/shop/or ... 256b3115fc

Voor de wingspan fanaten. Er zijn weer originele tekeningen van Natalia Rojas te koop (en dus plaatjes te bekijken).

Je kan binnenkort ook het nieuwe werk van de andere illustrator (Ana Maria Martinez) bekijken en kopen

https://www.anammartinez.com/
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Dagmar schreef: do 08 jan 2026, 21:12 https://www.nataliarojasart.com/shop/or ... 256b3115fc

Voor de wingspan fanaten. Er zijn weer originele tekeningen van Natalia Rojas te koop (en dus plaatjes te bekijken).

Je kan binnenkort ook het nieuwe werk van de andere illustrator (Ana Maria Martinez) bekijken en kopen
https://www.anammartinez.com/
Mooie prenten inderdaad. Wel rare prijzen op de site van Rojas: ongeveer 20x de prijzen van haar eerdere werken.
siepie schreef: do 08 jan 2026, 20:45 Mooi, dan heb ik nog tijd om de andere uitbreidingen eerst te spelen :lol:
Ach, ik kan wel wachten, het is fijn om te weten dat ze er wel komen. Ik heb geen behoefte om het eerder in het Engels nu te kopen.

Die kolibries maken hier nogal wat los. Ik ben juist wel benieuwd naar een nieuw mechanisme. Enkel meer vogels is ook maar saai.
"Maken nogal wat los" valt best mee. Ik lees dat alleen Wiljan bij herhaling wat koudwatervrees heeft voor die kleine warmbloedige vogeltjes. Probeer het gewoon eens, zou ik zeggen. Ik verheug me heel erg op die bijen der jungle. Thematisch is het in elk geval alweer leuk doordacht.
Afbeelding
Plaats reactie