Ticket to Ride: Map Collection I
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Ticket to Ride: Map Collection I
Team-play, oftewel met 6 personen speel je in koppels van 2 personen met dus max 3 kleuren...
Everybody has the right to play...
Labels:
-
Zzinderella
- Professor Pimpel
Ik natuurlijk ookspellenclubapeldoorn schreef:En toch wil ik graag die beide varianten....
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Je hebt geen 6e kleur nodig, je speelt met 2 of 3 kleuren (1 kleur per team):Zzinderella schreef:Ik kreeg gisteren de nieuwsbrief van DoW over deze nieuwe versie van TtR Asia. Ze schrijven dat je het met 6 personen ook moet kunnen spelen, maar ze doen er maar voor 5 kleuren extra treintjes bij, omdat het ook een team-play variant bevat. Beetje raar. Waar moet ik die 6e kleur dan vandaan halen? Uit een andere uitbreiding die ik dus ook nog moet kopen als ik 'm toevallig niet heb?
De Aziatische kaart is specifiek bedoeld voor een spel in teamverband met 4 of
6 spelers. Aan het begin van het spel moeten er teams van 2 spelers elk
samengesteld worden en moeten teamleden naast elkaar gaan zitten zodat
spelers van hetzelfde team altijd na elkaar aan de beurt zijn.
Splits de plastic treintjes van elk van de kleuren op in 2 sets van 27 treintjes en
geef één set aan elke speler van het team. Spelers van hetzelfde team scoren
samen punten en gebruiken de gemeenschappelijke scorepion van hun kleur,
maar moeten hun set treintjes wel apart van elkaar houden.

-
Zzinderella
- Professor Pimpel
Ik snap 'm
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
beetje jammer is het wel als je met paars of wit wilt spelen
a.k.a. beetje jammer dat deze uitbreiding niet met Nordic country's werkt
. Maar USA lijkt me ook nog wel leuk om te hebben.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Hoor verhalen dat India/zwitserland Essen niet gaat halen... Is dat al officieel bevestigd of gewoon maar een gerucht?
-
16 Feet Pauly
- Critico
die kwam toch sowieso later dit jaar waarschijnlijk rond kerst. staat op de days of wonder website.
-
Jorrit
- Phoenix
Ah helemaal verkeerd begrepen dus... (of gewoon niet willen begrijpen..)
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Ben benieuwd of Secret Santa deze ook een paar keer gaat uitdelen :-p
-
Jorrit
- Phoenix
-
Jorrit
- Phoenix
Weet iemand welke kaart die wedstrijd gewonnen heeft? Zit die al bij de eerste 2 map expansies of moet die nog komen?
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Azië én India. Twee winnaars, twee uitbreidingen (I en II).
Congratulations to François Valentyne from Toronto, Canada, with his map of Legendary Asia, and Ian Vincent from London, UK, whose map explores the Indian subcontinent. Each winner earned the $10,000 Grand Prize and will see his design in the upcoming volumes of this collection.

-
16 Feet Pauly
- Critico
heeft iemand de Asia uitbreiding al aangeschaft en gespeeld zo ja hoe is hij bevallen? is ie het waard om aan te schaffen, bied het echt veel nieuws onder de zon? mij lijkt het vooral moeilijk om 6 mensen te vinden die de co-op map willen spelen :S.
India en Zwitserland staat bij mij iets meer onder de radar aangezien dat wat meer cutthroat kaarten zijn voor 4 en 3 spelers.
India en Zwitserland komen trouwens in de eerste helft van december uit in Europa (dat zijn wij) verder kun je hem vanaf 18 nov. pre-orderen heb ik gelezen op de DoW site.
India en Zwitserland staat bij mij iets meer onder de radar aangezien dat wat meer cutthroat kaarten zijn voor 4 en 3 spelers.
India en Zwitserland komen trouwens in de eerste helft van december uit in Europa (dat zijn wij) verder kun je hem vanaf 18 nov. pre-orderen heb ik gelezen op de DoW site.
-
Gebruiker 3696
Ik heb die inderdaad al meermaals gespeeld, beide kanten zelfs.16 Feet Pauly schreef:heeft iemand de Asia uitbreiding al aangeschaft en gespeeld zo ja hoe is hij bevallen? is ie het waard om aan te schaffen, bied het echt veel nieuws onder de zon?
Is het een meerwaarde: neen.
Is het een leuke afwisseling: allicht wel, als je daarnaar op zoek bent.
Legendary Asia (de winnaar, de "gewone" spelkant) heeft volgens mij niet echt veel te bieden. Er zijn nu "bergroutes" waarvoor je extra wagonnetjes moet betalen. Op het einde van het spel krijg je voor elk van die extra wagonnetjes nog eens 2 punten (een mooi gemiddelde, conform een 5wagon-lijn). Het versnelt het spel lekker, want de tunnels vertraagden het toch een beetje (meer kaarten betalen voor evenveel wagonnetjes). Voor de bonus moet je nu zoveel mogelijk steden verbinden in één netwerk, geen langste route meer dus.
Team Asia is dan wel weer een nieuwe ervaring. Met z'n tweetjes tegen de rest. Leuk, maar geen must have/must buy. Die nieuwe kaart is in mijn ogen niet echt nodig.
Dat lijkt me nu niet echt een sterk argument. De teamvariant maakt het juist mogelijk om met z'n zessen te spelen, dus de keren dat je dan eens met zes bent, kan je gelijk deze op tafel gooien. Voor velen eigenlijk het belangrijkste pluspunt van deze uitbreiding.16 Feet Pauly schreef:mij lijkt het vooral moeilijk om 6 mensen te vinden die de co-op map willen spelen :S.
Als je Nordic Countries hebt (gespeeld), zal Zwitserland een kleine ontgoocheling zijn. Misschien kon vroeger de verzamelwaarde nog de doorslag geven om die in je kast te hebben, nu is het gewoon een extra map... die het onderspit moet delven tegen Nordic Countries.16 Feet Pauly schreef:India en Zwitserland staat bij mij iets meer onder de radar aangezien dat wat meer cutthroat kaarten zijn voor 4 en 3 spelers.
Over India kan en wil ik niet veel zeggen, maar dat systeem met die bonus lijkt me niks. Ik ga me die uitbreiding dus alvast niet aanschaffen.
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Zeker een leuke afwisseling in mijn optiek. Als je nog steeds 20-30x per jaar Ticket to Ride speelt zoals ik, dan is dat zeer welkom.Filosoof schreef:Is het een meerwaarde: neen.
Is het een leuke afwisseling: allicht wel, als je daarnaar op zoek bent.
Ik heb de teamvariant nog niet eens gespeeld trouwens, we waren steeds met een oneven aantal...
Zwitserland vond ik altijd een wat mindere variant, dus of ik die tweede set ga kopen is nog zeer twijfelachtig. India intrigeert me wel weer, vooral om het land zelf overigens, maar om daar nou een dubbele uitbreiding voor te kopen... kweetniet.