Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Zoals eerder vermeld, wordt op Spiel 2011 een Ticket to Ride Map Collection verwacht. Deze uitbreiding zal diverse kaarten bevatten voor de Ticket to Ride serie, inclusief de winnaar van de ontwerpwedstrijd.
Inmiddels wordt er al gesproken over de Ticket to Ride Map Collection Volume I, wat er op zou kunnen wijzen dat er nog meer in het vat zit. Wat de collectie precies gaat inhouden, is nog niet bekend.
Een preview zegt inmiddels dat Deel I een dubbelzijdig, Aziatisch bord bevat:
Introducing the Ticket to Ride Map Collection, a new series of Ticket to Ride expansions featuring 2 different Ticket to Ride maps on a single double-side board. With Ticket to Ride Asia, you'll embark on an incredible adventure in Alan R. Moon's Team Asia map. Specifically designed for up to 6 players, you and a partner will team up against other groups on a 25,000 km wild ride from Kabul to Beijing, through the steppes of Mongolia and the Gobi desert up to the Yellow River! Or, if you prefer the quiet pleasures of traveling alone along the Silk Road, or winding your way through the hustle and bustle of Indochina, venture into Legendary Asia.
Lijkt me wat meer variatie toevoegen dan de uitbreidingen die er tot nu toe zijn.
Maar ik volg het map collection verhaal niet meer helemaal. Valt TtR Asia nou onder de map collection? Ik dacht (of hoopte misschien wel) dat er een doos uitkwam met een aantal losse borden en een spelregelboekje.
Maar de winnaar van de wedstrijd zou ook een kaart toevoegen aan de "collection".
Of zou die op de achterkant staan? Allemaal vrij onduidelijk tot nu toe.
ja precies waar komt dit nieuws vandaan want dit is echt vers van de pers man, ik kan er verder nog niet veel over vinden.
vind het beetje een tegenvaller maar 2 kaarten. Verder vind ik het helemaal associaal als er geen 6e kleur in de doos zit. want dat zou betekenen dat je om de 6 speler variant te spelen minimaal 2 andere ticket 2 ride spellen moet hebben...
Over uitbreidingen gesproken. Borden daar horen toch ook opdracht kaarten bij?
Even een paar borden heb je weinig aan.
Wetende dat de 1910/1912 uitbreidingen al bijna 2 tientjes kosten ben ik erg benieuwd en terughoudend. Hoop dat men dan echt wel een extra spelelement heeft weten toe te voegen.
(Zo'n duo spel klinkt wel boeiend!)
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.