Wingspan uitbreiding 4 komt eraan

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Pura Vida
Kardinaal

Re: Wingspan uitbreiding 4 komt eraan

Bericht door Pura Vida »

siepie schreef: wo 21 jan 2026, 18:22
Pura Vida schreef: wo 21 jan 2026, 18:03
Schamen zou zonde zijn, je verheugen is leuker. :D

Overigens is de vierde uitbreiding live. Prijs is een no brainer: 18 euro. Dat speelbord voor Viticulture zelfs maar 14.
Wauw! Maar jij bent Champion dan?
Ik wacht nog even op 999, hebben alles in het Nederlands.
Viticulture hebben we in het Engels natuurlijk, ik ga nog wel even kijken wat dat nieuwe bord in houdt. We hebben Tuscany al.
Champion ja. Scheelt.
Afbeelding

Labels:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik verwacht dat 999Games er zo’n 25 euro voor gaat vragen.
Voor die 6 packs wellicht zo’n 5 euro per stuk.

Overigens kan ik wel wachten tot de Nederlandse versie. Want verschillende talen door elkaar heen lijkt mij irritant.
Afbeelding
Henri Jans
Jakkiebak!

Bericht door Henri Jans »

De fanpacks kosten in het Engels 9 euro, dus denk niet dat ze in het Nederlands voor 5 euro aangeboden zullen worden. Ook al vind ik 9 euro best fors voor 25 kaartjes. Al betaal je per kaartje van de uitbreiding van Castle combo bijvoorbeeld nog altijd meer.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Henri Jans schreef: do 22 jan 2026, 14:52 De fanpacks kosten in het Engels 9 euro, dus denk niet dat ze in het Nederlands voor 5 euro aangeboden zullen worden. Ook al vind ik 9 euro best fors voor 25 kaartjes. Al betaal je per kaartje van de uitbreiding van Castle combo bijvoorbeeld nog altijd meer.
Ik ken eigenlijk geen losse setjes kaarten die goedkoper zijn dan rond de 10 voor 25 kaarten bij de Wingspan packs. Of het nou booster packs zijn voor Magic, of Lorcana of Pokemon, of uitbreidingssetjes voor andere kaartspellen: altijd (veel) duurder. Terug naar Wingspan vierde uitbreiding: die is op dit moment dus nog scherper geprijst als je ziet wat je krijgt.
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door siepie »

Bij crowdfinder kun je de nieuwe uitbreiding in het Engels ook bestellen en kost 23 euro.

En de fan packs voor 8,50 euro
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik weet dat je ze op SPIEL hebt gekocht Henri. Daar zijn nieuwe spellen etc meestal redelijk duur. Ze weten op die beurs dat er massa liefhebbers op af komen en het was daar de lancering van de packs.

Stel 999Games gaat 10 euro per pakje vragen. Dan zouden 6x 25 = 150 vogels dus 60 euro kosten.
Ga je dit afzetten tegen de nieuwe uitbreiding waar 111 + 40 = 151 vogels inzitten (plus nog ander speelmateriaal) die waarschijnlijk 25 euro of zo gaat kosten dan is de verhouding behoorlijk zoek met die packs. Ergens rond de 7 a 8 euro per pakje lijkt mij meer reëel.
Vergeet niet dat 999Games de packs waarschijnlijk ongeveer gelijktijdig met de nieuwe uitbreiding op de Nederlandse markt zal laten komen.
Dan valt het dus mogelijk nog meer op als de prijs van de packs niet in verhouding zijn met de uitbreiding.
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Contacteer:

Bericht door siepie »

WTULTC schreef: vr 23 jan 2026, 09:25 Ik weet dat je ze op SPIEL hebt gekocht Henri. Daar zijn nieuwe spellen etc meestal redelijk duur. Ze weten op die beurs dat er massa liefhebbers op af komen en het was daar de lancering van de packs.

Stel 999Games gaat 10 euro per pakje vragen. Dan zouden 6x 25 = 150 vogels dus 60 euro kosten.
Ga je dit afzetten tegen de nieuwe uitbreiding waar 111 + 40 = 151 vogels inzitten (plus nog ander speelmateriaal) die waarschijnlijk 25 euro of zo gaat kosten dan is de verhouding behoorlijk zoek met die packs. Ergens rond de 7 a 8 euro per pakje lijkt mij meer reëel.
Vergeet niet dat 999Games de packs waarschijnlijk ongeveer gelijktijdig met de nieuwe uitbreiding op de Nederlandse markt zal laten komen.
Dan valt het dus mogelijk nog meer op als de prijs van de packs niet in verhouding zijn met de uitbreiding.
Sorry hoor maar wat jij vindt of wilt is niet hoe het ook daadwerkelijk is en hoogstwaarschijnlijk zal zijn. Geen idee of Henri ze op Spiel gekocht heeft. Maar als hij er 9 euro voor betaald heeft, dan was dat niet duurder. Ze kosten bij Stonemaier 9 euro. En bij Crowdfinder 8,50 euro (maar die zijn vaak juist goedkoper dan anderen).
Dus waarom zouden ze dan in het Nederlands (kleinere oplage) op 5 euro gaan zitten?

Vergelijk ook eens de huidige Wingspans tussen Stonemaier en 999 Games qua prijs.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

siepie schreef: vr 23 jan 2026, 09:35
WTULTC schreef: vr 23 jan 2026, 09:25 Ik weet dat je ze op SPIEL hebt gekocht Henri. Daar zijn nieuwe spellen etc meestal redelijk duur. Ze weten op die beurs dat er massa liefhebbers op af komen en het was daar de lancering van de packs.

Sorry hoor maar wat jij vindt of wilt is niet hoe het ook daadwerkelijk is en hoogstwaarschijnlijk zal zijn. Geen idee of Henri ze op Spiel gekocht heeft. Maar als hij er 9 euro voor betaald heeft, dan was dat niet duurder. Ze kosten bij Stonemaier 9 euro. En bij Crowdfinder 8,50 euro (maar die zijn vaak juist goedkoper dan anderen).
Dus waarom zouden ze dan in het Nederlands (kleinere oplage) op 5 euro gaan zitten?

Vergelijk ook eens de huidige Wingspans tussen Stonemaier en 999 Games qua prijs.
Rond de 10 is heel redelijk voor 25 kaarten, maar ik val in herhaling, zie onder. Enfin. Intussen, back on topic, zie ik hier en daar dat de NL vertaling van die vierde uitbreiding vanaf 13 maart beschikbaar is. Of dat klopt, weet ik niet, maar het klinkt heel anders dan 999 zelf communiceert, privé en publiek. Die communicatieafdeling daar kan wel een oppepper gebruiken. Zeker nu ze toch tot de grote jongens behoren. Voor de mensen die wachten op de NL versie, is dit goed nieuws. Edit: staat op de site nu, "maart": €34.99.
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Contacteer:

Bericht door siepie »

Zo dat is wel even wat meer dan de Engelse. Nu zie ik dat bij 999 Europa ook voor 34,99 staat, maar in de winkel kan je die wel goedkoper vinden. We gaan het zien!
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Stonemaier schrijft op zijn website
After much discussion and experimentation, we created a display box for retailers. It contains all 6 promo packs, so a retailer can sell the box by itself or open the box to sell individual packs:
Ik heb via veel via's begrepen dat zo'n hele box met alle 6 de fan packs €60 euro gaat kosten, dat is dus €10 per pakje.
Afbeelding

En voor alle mensen die dat te duur vinden of uit verhouding.... Je hoeft het niet te kopen, het is niet verplicht.
En anders vraag je die boosterpacks maar lekker voor je verjaardag.

Jaimy Stegmaier zelf zegt ook dat als je de birdpacks vergelijkt met Wingspan Europa (een uitbreiding met alleen kaarten)dat de prijs per kaart niet eens zoveel verschilt. De Europa uitbreiding heeft 81 nieuwe vogels voor $30, ofwel $0,37 per kaart. Als je die prijs per kaart vervolgens vermenigvuldigt met 25 kaarten kom je op $9,26.
Wat dat betreft is $60 voor 6 packs conform de prijs per kaart van eerdere uitbreidingen.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Je begrijpt ook wel dat de liefhebber de collectie compleet wil blijven hebben. Eventueel ook nog 3 pakjes sleeves erbij zal kopen.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

De Nederlandse uitgave van de uitbreiding gaat maar liefst 34,99 kosten. Hoe is dit prijsverschil te verklaren met de usa uitgave?
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: za 24 jan 2026, 13:39 De Nederlandse uitgave van de uitbreiding gaat maar liefst 34,99 kosten. Hoe is dit prijsverschil te verklaren met de usa uitgave?
Lees eerst even voor je reageert. Die 34.99 stond al in mijn bijdrage van gisteren en later ook in die van Siepie. Verschil kan ik niet verklaren. Wel weet ik dat Stonemaier met die 23 euro behoorlijk onder de prijs duikt waar ze normaal voor gaan.
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Beetje verwarrend topic dit met de 4e uitbreiding en de discussie omtrent de fanpacks er doorheen.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Lucky Jack schreef: za 24 jan 2026, 14:11 Beetje verwarrend topic dit met de 4e uitbreiding en de discussie omtrent de fanpacks er doorheen.
Hahaha inderdaad. Zoals je ziet heb ik minstens 2x geprobeerd om het gesprek terug op het onderwerp te brengen. Er is uiteraard een draadje op BSM waar iedereen los kan gaan op de fan designed packs. Zoals hier of hier.
Laat het hier vooral over de 4de uitbreiding gaan. Of hier, kan ook :D .
Afbeelding
Plaats reactie