Wingspan uitbreiding 4 komt eraan

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

SuSuQie
Regenmaker

Re: Wingspan uitbreiding 4 komt eraan

Bericht door SuSuQie »

Pura Vida schreef: za 24 jan 2026, 14:33 Of hier, kan ook :D .
Wat mij betreft gooien ze een slot op dat laatste draadje met de 999 aankondiging en gaan we hier verder....
Back on topic!
Laten het we het voorbarige geklets over potentiële huisregels en het eventuele ongenoegen over de verkoopprijs lekker achterwege laten en blij zijn dat we na laaaaaaaaaaaaaang wachten eindelijk weer een echte uitbreiding krijgen.

Ik heb in mijn Nesting Box een divider zitten voor "Latin America", maar in de doos zit 1 updated label for Nesting Box sorting
Ergens in het proces is vast besloten de werktitel Latin America in te ruilen voor Americas... Maar aangezien ik deze nieuwste uitbreiding in Nederlands ga kopen houd ik het waarschijnlijk toch bij de Latin America divider. Correleert mijns inziens iets makkelijker met Midden en Zuid America. Voor mij is Americas de continenten Noord en Zuid Amerika bij elkaar.

Anyway nog x-dagen tot de release....

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

SuSuQie schreef: zo 25 jan 2026, 23:20
Pura Vida schreef: za 24 jan 2026, 14:33 Of hier, kan ook :D .
Wat mij betreft gooien ze een slot op dat laatste draadje met de 999 aankondiging en gaan we hier verder....
Back on topic!
Laten het we het voorbarige geklets over potentiële huisregels en het eventuele ongenoegen over de verkoopprijs lekker achterwege laten en blij zijn dat we na laaaaaaaaaaaaaang wachten eindelijk weer een echte uitbreiding krijgen.

Ik heb in mijn Nesting Box een divider zitten voor "Latin America", maar in de doos zit 1 updated label for Nesting Box sorting
Ergens in het proces is vast besloten de werktitel Latin America in te ruilen voor Americas... Maar aangezien ik deze nieuwste uitbreiding in Nederlands ga kopen houd ik het waarschijnlijk toch bij de Latin America divider. Correleert mijns inziens iets makkelijker met Midden en Zuid America. Voor mij is Americas de continenten Noord en Zuid Amerika bij elkaar.

Anyway nog x-dagen tot de release....
Eens. Laten we ons vooral verheugen op een hoop nieuwe kaarten en een fris mechaniekje. Er zal in de 999 versie misschien wel een vertaalde devider zitten, met 'Midden- en Zuid-Amerika' erop?
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

In de Engelse uitbreiding zit ook een nieuwe divider (check de unboxing video’s maar) voor de Nesting Box omdat “Latin Amerika” nu anders is geworden.
Grote kans dus dat dit ook bij de Nederlandse versie zal zijn, maar goed die ga ik niet gebruiken want alleen mijn Nesting Box is Engelstalig (was goedkoper bij Metabox in Frankrijk waar die van mij vandaan kwam, naast dat ik geen lelijke rode streep op de grote doos wilde). Die paar dividers die dan niet taalonafhankelijk zijn in de Nesting Box lig ik niet wakker van, want die gebruik ik waarschijnlijk toch niet.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Pura vida, inmiddels lees ik wel de eerste reviews en als ik dan lees dat je door de kolibries nog makkelijker toegang krijgt tot eieren, voedsel etc. stemt mij dat niet echt vrolijk. Het mooie aan Wingspan is juist dat er af te toe schaarste is. Dat er af en toe niet het voedselsoort in het vogelhuisje ligt wat jij nodig hebt. Hierdoor moet je anticiperen en het zo zien te spelen dat bijv. je tegenspeler eerder het vogelhuisje gaat resetten etc… Dat is tevens ook een van de redenen waarom ik nooit met de nectarregels speel waar nectar eigenlijk is voor bedoeld. De nectarregels maakt het spel veel te simpel namelijk.
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Lucky Jack »

WTULTC schreef: di 27 jan 2026, 16:32 @ Pura vida, inmiddels lees ik wel de eerste reviews en als ik dan lees dat je door de kolibries nog makkelijker toegang krijgt tot eieren, voedsel etc. stemt mij dat niet echt vrolijk. Het mooie aan Wingspan is juist dat er af te toe schaarste is. Dat er af en toe niet het voedselsoort in het vogelhuisje ligt wat jij nodig hebt. Hierdoor moet je anticiperen en het zo zien te spelen dat bijv. je tegenspeler eerder het vogelhuisje gaat resetten etc… Dat is tevens ook een van de redenen waarom ik nooit met de nectarregels speel waar nectar eigenlijk is voor bedoeld. De nectarregels maakt het spel veel te simpel namelijk.
Smaken verschillen natuurlijk, maar doen alsof alleen jouw manier de “echte” Wingspan is, voelt wat onnodig elitair. Juist de variatie in modules maakt het spel voor veel groepen leuk.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dat zeg ik wellicht min of meer. Geef mij maar gewoon uitbreidingen van alleen vogel kaarten en geen extra modules etc. Gewoon een uitbreiding zoals Europa.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Wingspan Americas is binnen hier. Meteen twee potjes gespeeld met zijn tweeën. Op Duet bordje met normale rondedoelen en met nectar. Eerste potje met alleen de nieuwe kaarten, om ze even allemaal te zien. Als spel niet aan te raden, het is duidelijk een uitbreiding. Tweede potje met alle kaarten van Amerika erbij (NA, Americas, fan designed Canada & USA): heel erg leuk. Heel veel om op te letten, ook richting medespeler(s), veel motieven die je liefst allemaal zo goed mogelijk uitspeelt, en die kolibries geven echt wel een extra laagje tactiek. Het is wel een uitbreiding voor de liefhebbers, denk ik. Wingspan wordt er niet makkelijker van. De kaarten zijn vanzelfsprekend weer schitterend en de nieuwe eigenschappen zijn echt gaaf. Ik mis alleen dat extra boekje met wat leuke informatie over al die kolibries. Ik bedoel: als je over fantasiedraakjes een heel boekwerk kunt maken met achtergrondinformatie over niet bestaande draken (Wyrmspan), waarom dan niet over deze fantastische "bijen van de jungle" zo'n boekje maken? Enfin, dit is slechts een terzijde van een kniesoor, Americas is wederom een erg leuk ontworpen uitbreiding op onze huisfavoriet. Ik ga daar nog wel wat meer over opschrijven hier, als we het in verschillende constellaties hebben gespeeld.
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

WTULTC schreef: di 27 jan 2026, 23:22 Dat zeg ik wellicht min of meer. Geef mij maar gewoon uitbreidingen van alleen vogel kaarten en geen extra modules etc. Gewoon een uitbreiding zoals Europa.
Ik moet dan iets bekennen, ben er niet perse trots op...

Toen Wingspan Azië uitkwam had ik ook geen behoefte aan alle extra modules, maar wou gewoon die kaarten hebben. Toen heb ik met een smoes de klantenservice gemaild en voor €7,50 een set met alleen Wingspan Azie kaarten ontvangen. :shh: :oops:
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Pura Vida schreef: di 10 feb 2026, 08:51 Wingspan Americas is binnen hier. Meteen twee potjes gespeeld met zijn tweeën. Op Duet bordje met normale rondedoelen en met nectar. Eerste potje met alleen de nieuwe kaarten, om ze even allemaal te zien. Als spel niet aan te raden, het is duidelijk een uitbreiding. Tweede potje met alle kaarten van Amerika erbij (NA, Americas, fan designed Canada & USA): heel erg leuk. Heel veel om op te letten, ook richting medespeler(s), veel motieven die je liefst allemaal zo goed mogelijk uitspeelt, en die kolibries geven echt wel een extra laagje tactiek. Het is wel een uitbreiding voor de liefhebbers, denk ik. Wingspan wordt er niet makkelijker van. De kaarten zijn vanzelfsprekend weer schitterend en de nieuwe eigenschappen zijn echt gaaf. Ik mis alleen dat extra boekje met wat leuke informatie over al die kolibries. Ik bedoel: als je over fantasiedraakjes een heel boekwerk kunt maken met achtergrondinformatie over niet bestaande draken (Wyrmspan), waarom dan niet over deze fantastische "bijen van de jungle" zo'n boekje maken? Enfin, dit is slechts een terzijde van een kniesoor, Americas is wederom een erg leuk ontworpen uitbreiding op onze huisfavoriet. Ik ga daar nog wel wat meer over opschrijven hier, als we het in verschillende constellaties hebben gespeeld.
Wat leuk om te lezen! Ik overweeg hem aan te schaffen als alternatief voor mijn huidige set-up. Wij spelen nu Wingspan all in (zonder duet verder alle uitbreidingen). Deze all-in voelt eigenlijk wel af zelfs met de geupdate bonuskaarten van Wingspan Azie, die nu bijgewerkt zijn, zodat je niet steeds in het boekje hoeft te kijken of de kleuren of de landen bij je bonuskaart horen. Het past bij ons ook allemaal nog in 1 doos.

Ik dacht wie weet is Wingspan America's leuk als standalone met de basisdobbelstenen (geen nectar). Jij zegt daarbij wel voeg nog wel een extra deck van het basisspel toe voor balans?

ps.
Hoe bevallen de fandesignkaarten vergeleken met de 'normale' Wingspan kaarten?
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Joel22 schreef: di 10 feb 2026, 10:45
Pura Vida schreef: di 10 feb 2026, 08:51 Wingspan Americas is binnen hier. Meteen twee potjes gespeeld met zijn tweeën. Op Duet bordje met normale rondedoelen en met nectar. Eerste potje met alleen de nieuwe kaarten, om ze even allemaal te zien. Als spel niet aan te raden, het is duidelijk een uitbreiding. Tweede potje met alle kaarten van Amerika erbij (NA, Americas, fan designed Canada & USA): heel erg leuk. Heel veel om op te letten, ook richting medespeler(s), veel motieven die je liefst allemaal zo goed mogelijk uitspeelt, en die kolibries geven echt wel een extra laagje tactiek. Het is wel een uitbreiding voor de liefhebbers, denk ik. Wingspan wordt er niet makkelijker van. De kaarten zijn vanzelfsprekend weer schitterend en de nieuwe eigenschappen zijn echt gaaf. Ik mis alleen dat extra boekje met wat leuke informatie over al die kolibries. Ik bedoel: als je over fantasiedraakjes een heel boekwerk kunt maken met achtergrondinformatie over niet bestaande draken (Wyrmspan), waarom dan niet over deze fantastische "bijen van de jungle" zo'n boekje maken? Enfin, dit is slechts een terzijde van een kniesoor, Americas is wederom een erg leuk ontworpen uitbreiding op onze huisfavoriet. Ik ga daar nog wel wat meer over opschrijven hier, als we het in verschillende constellaties hebben gespeeld.
Wat leuk om te lezen! Ik overweeg hem aan te schaffen als alternatief voor mijn huidige set-up. Wij spelen nu Wingspan all in (zonder duet verder alle uitbreidingen). Deze all-in voelt eigenlijk wel af zelfs met de geupdate bonuskaarten van Wingspan Azie, die nu bijgewerkt zijn, zodat je niet steeds in het boekje hoeft te kijken of de kleuren of de landen bij je bonuskaart horen. Het past bij ons ook allemaal nog in 1 doos.

Ik dacht wie weet is Wingspan America's leuk als standalone met de basisdobbelstenen (geen nectar). Jij zegt daarbij wel voeg nog wel een extra deck van het basisspel toe voor balans?

ps.
Hoe bevallen de fandesignkaarten vergeleken met de 'normale' Wingspan kaarten?
Hai! Voor balans heb je bij Americas geen extra deck nodig, maar omdat er veel kaarten in zitten die iets doen met de kolibries, zou ik toch een extra deck toevoegen. Zodat je niet bij ongeveer elke beurt iets 'moet doen' met die druk heen en weer vliegende schatjes. Puur voor een stukje evenwicht in denken, zeg maar.
Die fan designed bird packs zijn heel erg de moeite waard, vinden wij. Passen naadloos bij elk setje kaarten waarmee je wilt spelen, en de eigenschappen zijn allemaal weer anders en verrassend. Dat geldt trouwens ook voor de kaarten van de Americas zelf... Errug leuk allemaal en alleen daarom al een aanrader om toe te voegen. Die kolibries vind ikzelf een mooie toevoeging, qua extra laagje, maar wel zoals gezegd voor de Wingspan kenner en liefhebber.
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Wat fijn om te horen dat die Fan Designed Packs iets toevoegen.
Dan zijn onze aanmoedigingen aan 999 Games dus niet voor niets geweest.

p.s. @Pura Vida Ga je straks toch wel voor de NL-versie?
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

roubosga schreef: di 10 feb 2026, 13:29 Wat fijn om te horen dat die Fan Designed Packs iets toevoegen.
Dan zijn onze aanmoedigingen aan 999 Games dus niet voor niets geweest.

p.s. @Pura Vida Ga je straks toch wel voor de NL-versie?
Denk t wel. Vierde uitbreiding ook denk ik. Hoewel ikzelf die Zuid-Amerikaanse vogels alleen maar met Engelse namen ken, aangezien de vogelboeken die ik tijdens reizen heb gebruikt, ook alleen in het Engels waren. Echter, de kinderen hebben ook wat te wensen hier.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

De 999Games versie gaat 34,99 euro kosten. Best aan de prijs als je het mij vraagt een het vergelijkt met destijds de Europa uitbreiding die 25 euro kostte.
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

WTULTC schreef: ma 23 feb 2026, 20:49 De 999Games versie gaat 34,99 euro kosten. Best aan de prijs als je het mij vraagt een het vergelijkt met destijds de Europa uitbreiding die 25 euro kostte.
Dat was 6 jaar geleden.
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Contacteer:

Bericht door siepie »

roubosga schreef: ma 23 feb 2026, 21:15
WTULTC schreef: ma 23 feb 2026, 20:49 De 999Games versie gaat 34,99 euro kosten. Best aan de prijs als je het mij vraagt een het vergelijkt met destijds de Europa uitbreiding die 25 euro kostte.
Dat was 6 jaar geleden.
Ja en Europa kost nu ook 34,99 euro.
En dit alles is hier al besproken, ook door jou @wtultc. Wat is er nu dan nieuw aan?
Afbeelding
Plaats reactie