Mamma mia

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

alejandro
Veenboer

Mamma mia

Bericht door alejandro »

Heb een niet Nederlandse versie met daarbij geleverd wat onduidelijke regels in het Nederlands. Snap alles op 2 dingen na:

Je speelt 3 rondes, ik neem aan dat in elke ronde alle ingrediënten ( dus ook de gebruikte in een voorgaande ronde weer in de stapel gaan? Ik weet dat ongebruikte ingrediënten blijven liggen voor een volgende ronde

Klopt dit ook?
3 speciale kaarten: 1 voor 15 willekeurige kaarten 1 voor basisgerecht plus 6 van dezelfde en 1 voor basisgerecht plus 3 van de laagste???

Alvast bedankt

Labels:
Flash
Wu Feng

Re: Mamma mia

Bericht door Flash »

alejandro schreef: Je speelt 3 rondes, ik neem aan dat in elke ronde alle ingrediënten ( dus ook de gebruikte in een voorgaande ronde weer in de stapel gaan? Ik weet dat ongebruikte ingrediënten blijven liggen voor een volgende ronde
Alle gebruikte ingrediënten vormen de nieuwe trekstapel. De ongebruikte ingrediënten blijven liggen en de ingrediënten die iedereen op hand heeft, blijven op hand.
alejandro schreef: 3 speciale kaarten: 1 voor 15 willekeurige kaarten 1 voor basisgerecht plus 6 van dezelfde en 1 voor basisgerecht plus 3 van de laagste???
Alvast bedankt
Klopt, de speciale kaarten zijn:
- 15 willekeurige ingrediënten;
- 6 ingrediënten naar keuze (en één basis ingrediënt); en
- 1 basis ingrediënt en 3 van hetzelfde ingrediënt, wat het ingrediënt moet zijn waarvan er op dat moment het minste van 'in de oven liggen' (niet zijnde het basis ingrediënt).
alejandro
Veenboer

Re: Mamma mia

Bericht door alejandro »

Dank je !