Days of Wonder komt met....Ticket to Ride kaartspel

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Ik kijk uit naar de kaartspelversie van Ticket to Ride!

Ja
14
48%
Nee
15
52%

Totaal aantal stemmen: 29

Dierik
Erelid

Days of Wonder komt met....Ticket to Ride kaartspel

Bericht door Dierik »

DOW zelf wil dit nieuws nog niet bevestigen, maar volgens de Spaanse uitgever Edge Entertainment komen ze in maart van dit jaar met een kaartspelversie van Ticket to Ride.

Het spel zou bestaan 96 treinkaarten, 46 tickets en 6 grote steden tickets. Geschikt voor 2 tot 4 spelers en speelbaar in 30 tot 60 minuten.

Zitten jullie hier op te wachten of krijg je hier het "zoveelste uitbreiding van kolonisten van catan" gevoel bij?

Voor de spaanstaligen onder ons is meer info te vinden op Info kaartspel Ticket to Ride
Laatst gewijzigd door Dierik op do 31 jan 2008, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Labels:
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Days of Wonder komt met....Ticket to Ride kaartspel

Bericht door Jerome »

Dierik schreef:Zitten jullie hier op te wachten of krijg je hier het "zoveelste uitbreiding van kolonisten van catan" gevoel bij?
Beetje suggestieve vraagstelling he?
:wink:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Domme vraag misschien, maar wie distribueert eigenlijk de spellen van Days of Wonder in Nederland? Zit bij elk Days of Wonder-spel een Nederlandstalige hanleiding of zijn de Nederlandstalige uitgaves van ondermeer Ticket To Ride door een Nederlandse uitgever in licentie uitgebracht?
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Bartjes! schreef:Domme vraag misschien, maar wie distribueert eigenlijk de spellen van Days of Wonder in Nederland? Zit bij elk Days of Wonder-spel een Nederlandstalige handleiding of zijn de Nederlandstalige uitgaves van ondermeer Ticket To Ride door een Nederlandse uitgever in licentie uitgebracht?
Bij mijn weten is Hodin uit Belgi hiervoor verantwoordelijk. Vanuit eigen ervaring uit het verleden weet ik dat er bij de duitstalige versie (Zug um Zug Europa die ik op SPIEL kocht) geen nederlandse handleiding zat.

Bij de uitbreiding die ik dit jaar kocht (Ticket to ride Switserland) zat een meertalige handleiding die onderandere ook in het nederlands was.
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Ook verdeeld Boosterbox DoW spellen in NL, maar zij halen de spellen op hun beurt bij Hodin.
Esther XL
Sojaboon

Bericht door Esther XL »

Dierik schreef:[Bij de uitbreiding die ik dit jaar kocht (Ticket to ride Switserland) zat een meertalige handleiding die onderandere ook in het nederlands was.
Al werd ik van die Nederlandse vertaling niet enthousiast. Had men Cymric maar ingeschakeld...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Esther XL schreef:
Dierik schreef:[Bij de uitbreiding die ik dit jaar kocht (Ticket to ride Switserland) zat een meertalige handleiding die onderandere ook in het nederlands was.
Al werd ik van die Nederlandse vertaling niet enthousiast. Had men Cymric maar ingeschakeld...
Jij hebt behoefte aan een extra spelvoorbeeld van 86 pagina's? :twisted:

Alle gekheid op een bielsje: de zorgvuldigheid druipt van zijn vertalingen af.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Er zijn ondertussen een aantal foto's vrijgegeven van deze nieuwe titel van DOW:

Voorkant doos:
Afbeelding

Station:
Afbeelding

Routekaart:
Afbeelding

Wagonkaart:
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ziet er mooi uit! Al zou ik me daar bij DoW natuurlijk niet over hoeven te verbazen. Combinatie uiterlijk en serie is voor mij een absolute must buy!
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Ziet er zeker mooi uit. Maar met reeds vier varianten in huis en TtR-moeheid in mijn omgeving twijfel ik of ik het zal kopen. Aan de andere kant...
Afbeelding
Leonarda
Rooster Booster

Bericht door Leonarda »

Ik twijfel nog. Niet iedere variant bevalt me even goed van het bordspel en ik vraag me ook af hoe deze wegspeelt. Ik wacht de recensies even af en beslis daarna nog. Wel heel mooie plaatjes.
Let's play games!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

BGN heeft een game preview geplaatst met een aantal nieuwe nog niet eerder getoonde afbeeldingen van kaarten waaronder onderstaane locomotiefkaart.

Afbeelding

Verder weet BGN te melden dat het spel in mei 2008 beschikbaar komt en EUR 15,00 gaat kosten.
Ik ben al om :D. Klik op Game Preview TTR Kaartspel om de preview te lezen.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Afbeelding

Er is ook een versie met Nederlandstalige regels in aantocht.
Wordt verwacht in mei.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Sinds ik afgelopen week voor het eerst kennismaakte met de TTR-serie (al was het dan TTR Europe) ben ik helemaal om. Geweldig spel dat na n potje snakt naar meer (bij mij dus nog geen TTR-moeheid). Ik kijk dan ook wel uit naar deze kaartspelvariant, al had ik er liever een gehad van TTR Europe...
kim1983
Jakkiebak!

Bericht door kim1983 »

Ik kijk er wel naar uit om eens een kaartspel te zien van Ticket to Ride.
kaartspellen zijn namelijk vaak wel leuk en erg handig om overal mee naartoe te nemen.
http://www.spellenhut.be