Endeavor

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Endeavor

Bericht door henk.rolleman »

Afbeelding

Z-mangames brengt komend jaar Endeavor uit. Endeavor is een ontwikkelings spel wat zich afspeelt in de 17de eeuw. Elke speler speelt een natie en probeert zijn land uit te breiden doormiddel van politiek, cultuur, oorlogsvoering, handel en industrie. Op BGG wordt een lichte vergelijking getrokken en het spel Goa van 999 Games.

In middels staan de regels ook online

http://www.zmangames.com/boardgames/fil ... _rules.pdf

Details van het Bord
Afbeelding

Een aantal gebouwen kaarten
Afbeelding

Leeftijd 12+
3-5 Spelers
Speelduur 90 Minuten

Labels:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Goa? Dan is mijn interesse gewekt en mag er wat mij betreft een NL release komen :wink:
cheezer
Matroos

Bericht door cheezer »

Het lijkt erop dat dit spel net is uitgebracht door Z-Man Games. Dit ziet er zeer interessant uit! Is er iemand die iets weet over een eventuele NL versie?

Phalanx zal het wel niet zijn, want die komen binnenkort met "concurrent" Rise of Empires...
henk.rolleman
Geheim Genootschap

Ik ben ook benieuwd naar deze titel. Hopelijk ligt hij in Essen. Voorzover ik kan zien is hij taalonafhankelijk en een engelse editie kopen is dan zo gek nog niet. Ik heb de regels gelezen en daar is prima door te komen. Ik betwijfel of het het niveau van Goa haalt. Maar als ik de kan krijg wil ik hem graag proberen in Essen. Dit kunnen beide intressante titels zijn voor QWG en 999 Games. De Artwork is prima en op BGG staan al leuke review en previews.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Normaal is het koffiedik kijken, maar dat dit én een Nederlandstalige release én een nominatie voor de NSP 2010 oplevert is na het lezen van de eerste beschrijvingen eigenlijk wel zeker. Dan weten we dus al twee kandidaten: Hoogspanning en Onderneming :cool:.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Normaal is het koffiedik kijken, maar dat dit én een Nederlandstalige release én een nominatie voor de NSP 2010 oplevert is na het lezen van de eerste beschrijvingen eigenlijk wel zeker. Dan weten we dus al twee kandidaten: Hoogspanning en Onderneming :cool:.
Het is uiteraard volkomen zinloos om met deze stelligheid vooruit te blikken naar 2010..... maar eigenlijk best wel grappig.
henk.rolleman
Geheim Genootschap

Ik zag dat de Duitse webshop het spel al leveren voor E 39,95.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ik lees net de nieuwe blogbijdrage van Dominique op De Tafel Plakt en ik word steeds enthousiaster; hopelijk gaat een Nederlandse uitgever dit spel oppikken, maar dat zal inderdaad vast wel...
henk.rolleman
Geheim Genootschap

Hier komt zeker een Nederlandse Editie van. Daar is het spel na mijn inziens goed genoeg voor. Alleen door wie? Hoewel het spel taalonafhankelijk is en de regels goed geschreven zijn lijkt zou je ook zo een z-man editie kunnen aanschaffen. Afgelopen zaterdag heb ik het voor het eerst gespeeld o.a. met Dierik en het is mij heel goed bevallen. Een korte speelduur met een soepel spelsysteem. De 90 minuten op de doos die kun je zeker halen.
De spelmechanisme zijn niet vernieuwd maar zijn prima toegepast in het thema van de 18de eeuw.

Afbeelding
De steden in Europa

Afbeelding
Het ondekkingsspoor van Zuid Amerika
Watch
Locomotief

Bericht door Watch »

Er zijn toch wel genoeg QWG insiders hier (Rolleman, Dierik, CAB, Mark) die best wel kunnen vertellen of QWG dit spel gaat uitgeven?
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

De mysterieuze Masterprint 6, wellicht?
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Ik heb geen idee, ben zelf ook wel benieuwd. Wordt in ieder geval geen MP6 volgens mij!

Na een samenwerking met Z-man met Pandemie lijkt het me niet onmogenlijk, maar heb nog niks gehoord. Dus is voor mij ook afwachten.