Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Z-mangames brengt komend jaar Endeavor uit. Endeavor is een ontwikkelings spel wat zich afspeelt in de 17de eeuw. Elke speler speelt een natie en probeert zijn land uit te breiden doormiddel van politiek, cultuur, oorlogsvoering, handel en industrie. Op BGG wordt een lichte vergelijking getrokken en het spel Goa van 999 Games.
Het lijkt erop dat dit spel net is uitgebracht door Z-Man Games. Dit ziet er zeer interessant uit! Is er iemand die iets weet over een eventuele NL versie?
Phalanx zal het wel niet zijn, want die komen binnenkort met "concurrent" Rise of Empires...
Ik ben ook benieuwd naar deze titel. Hopelijk ligt hij in Essen. Voorzover ik kan zien is hij taalonafhankelijk en een engelse editie kopen is dan zo gek nog niet. Ik heb de regels gelezen en daar is prima door te komen. Ik betwijfel of het het niveau van Goa haalt. Maar als ik de kan krijg wil ik hem graag proberen in Essen. Dit kunnen beide intressante titels zijn voor QWG en 999 Games. De Artwork is prima en op BGG staan al leuke review en previews.
Normaal is het koffiedik kijken, maar dat dit én een Nederlandstalige release én een nominatie voor de NSP 2010 oplevert is na het lezen van de eerste beschrijvingen eigenlijk wel zeker. Dan weten we dus al twee kandidaten: Hoogspanning en Onderneming .
cymric schreef:Normaal is het koffiedik kijken, maar dat dit én een Nederlandstalige release én een nominatie voor de NSP 2010 oplevert is na het lezen van de eerste beschrijvingen eigenlijk wel zeker. Dan weten we dus al twee kandidaten: Hoogspanning en Onderneming .
Het is uiteraard volkomen zinloos om met deze stelligheid vooruit te blikken naar 2010..... maar eigenlijk best wel grappig.
Ik lees net de nieuwe blogbijdrage van Dominique op De Tafel Plakt en ik word steeds enthousiaster; hopelijk gaat een Nederlandse uitgever dit spel oppikken, maar dat zal inderdaad vast wel...
Hier komt zeker een Nederlandse Editie van. Daar is het spel na mijn inziens goed genoeg voor. Alleen door wie? Hoewel het spel taalonafhankelijk is en de regels goed geschreven zijn lijkt zou je ook zo een z-man editie kunnen aanschaffen. Afgelopen zaterdag heb ik het voor het eerst gespeeld o.a. met Dierik en het is mij heel goed bevallen. Een korte speelduur met een soepel spelsysteem. De 90 minuten op de doos die kun je zeker halen.
De spelmechanisme zijn niet vernieuwd maar zijn prima toegepast in het thema van de 18de eeuw.