Roll Through The Ages

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bartjes!
Uitgever

Roll Through The Ages

Bericht door Bartjes! »

In de regels staat bij "Steden en/of monumenten bouwen" het volgende:
Kruis voor elke arbeider die wordt afgebeeld op de geworpen dobbelstenen een hokje af in een stad of een monument.
Betekent dit dat wanneer ik bijvoorbeeld 3 arbeiders heb gegooid en ik om een stad af te maken nog 1 arbeider nodig heb, de andere 2 arbeiders komen te vervallen? Dat impliceert namelijk bovenstaande zin, omdat 'stad' en 'monument' beiden in enkelvoud staan en er het woordje 'of' tussenstaat. Of mag ik die 2 arbeiders alsnog afkruisen in een volgende stad, of bijvoorbeeld zelfs een monument naar keuze?

Labels:
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Heb het al een aantal keer gespeeld en eigenlijk altijd alle poppetjes gebruikt, ook over meerdere steden en zelfs monumenten.

Er staat ook "een stad" en niet "één stad" of "één van de steden".

Het "Kruis ... een hokje af in een stad of een monument" slaat in deze zin op "elke arbeider die wordt afgebeeld op de geworpen dobbelstenen".

Voor elke afgebeelde arbeider mag je een hokje in een stad of een monument aankruizen. Klinkt veel beter maar volgens mij staat het er ook zo.
Tom
Professor Pimpel

Bericht door Tom »

Misth schreef:Heb het al een aantal keer gespeeld en eigenlijk altijd alle poppetjes gebruikt, ook over meerdere steden en zelfs monumenten.

Er staat ook "een stad" en niet "één stad" of "één van de steden".

Het "Kruis ... een hokje af in een stad of een monument" slaat in deze zin op "elke arbeider die wordt afgebeeld op de geworpen dobbelstenen".

Voor elke afgebeelde arbeider mag je een hokje in een stad of een monument aankruizen. Klinkt veel beter maar volgens mij staat het er ook zo.
Ik sluit me volledig aan bij de uitleg van Misth.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Oké, dank voor de snelle respons! Wat mij betreft was "kruis voor elke arbeider op de geworpen dobbelstenen één hokje naar keuze af in steden en/of monumenten" iets duidelijker geweest.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:Oké, dank voor de snelle respons! Wat mij betreft was "kruis voor elke arbeider op de geworpen dobbelstenen één hokje naar keuze af in steden en/of monumenten" iets duidelijker geweest.
Tja, wat voor de een duidelijk is......
Zo is het voor mij fysiek onmogelijk om voor elke arbeider één hokje in meerdere steden en/of monumenten te vullen. Dat ene hokje bevindt zich immers per definitie op één locatie.

:wink:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Erwin schreef: Zo is het voor mij fysiek onmogelijk om voor elke arbeider één hokje in meerdere steden en/of monumenten te vullen.
Ben je minder valide, Erwin? Dit lukt me namelijk zelfs met twee vingers in de neus en het potlood in de mond! ;)

Enfin, 't is me nu duidelijk!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef: Ben je minder valide, Erwin? Dit lukt me namelijk zelfs met twee vingers in de neus en het potlood in de mond! ;)
Mijn fout, ik had moeten begrijpen dat ik met jou geen luchtig woordspel kan spelen.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Klopt, ik houd niet van Scrabble.