Forbidden Island - Matt Leacock

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bartjes!
Uitgever

Forbidden Island - Matt Leacock

Bericht door Bartjes! »

Dominique heeft op zijn weblog het spel Forbidden Island van Matt Leacock - de bedenker van Pandemie - besproken en is behoorlijk enthousiast. Zie: http://detafelplakt.skynetblogs.be/

Als ik dit zo lees, hoop ik - ondanks dat ik Pandemie al in de kast heb staan - op een Nederlandstalige uitgave. Zijn er meer mensen die het spel gespeeld hebben?

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Forbidden Island - Matt Leacock

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:Als ik dit zo lees, hoop ik - ondanks dat ik Pandemie al in de kast heb staan - op een Nederlandstalige uitgave. Zijn er meer mensen die het spel gespeeld hebben?
Helaas nog niet. Vorige week was er nog geen Nederlandse importeur (ik hoorde dat De Koperen Pion is gestopt als importeur van Gamewright).
Stoffel
Professor Pimpel

Bericht door Stoffel »

Ik heb dit spel ondertussen gespeeld.
Heeft gelijkenis met pandemie maar veel eenvoudiger.
Zeker voor startende spelers is dit een goede keuze. Ook mensen die niet veel spelen zullen hier plezier aan beleven. Neem nu mijn vrouw: Zij speelt niet graag pandemie maar wel forbidden island.
Is ook sneller gespeeld dan pandemie en sneller opgezet. Beide hebben hun charmes. Forbidden island kan gemakkelijk gespeeld worden om een spelavond in spanning af te sluiten :)
dominique
Hazelnoot Ridder

Bericht door dominique »

Stoffel schreef:Ik heb dit spel ondertussen gespeeld.
Heeft gelijkenis met pandemie maar veel eenvoudiger.
Zeker voor startende spelers is dit een goede keuze. Ook mensen die niet veel spelen zullen hier plezier aan beleven. Neem nu mijn vrouw: Zij speelt niet graag pandemie maar wel forbidden island.
Is ook sneller gespeeld dan pandemie en sneller opgezet. Beide hebben hun charmes. Forbidden island kan gemakkelijk gespeeld worden om een spelavond in spanning af te sluiten :)
Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten!
https://detafelplakt.com/
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

Het spel klinkt mij goed in de oren. Ik hoop echt dat het in het Nederlands gaat verschijnen. Mocht iemand daar nieuws over hebben, dan hoor ik het graag!
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Iznogoedh schreef:Het spel klinkt mij goed in de oren. Ik hoop echt dat het in het Nederlands gaat verschijnen. Mocht iemand daar nieuws over hebben, dan hoor ik het graag!
Check dit topic maar even dan:
http://www.bordspelmania.eu/spellencafe ... tml#p19889
Laatst gewijzigd door P.T. op do 19 aug 2010, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast naar nieuwe forum url
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

Bedankt voor je reactie. Dat had ik nog niet gezien. Leuk, nu maar hopen dat ze het voor elkaar krijgen. Dan wordt dit een absolute must-have voor mij! :D
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Hoe meer ik lees over dit spel, hoe leuker het me lijkt.

Wat stond er in dat topic waar je naar linkt bartje, want de link werkt niet meer door veranderen van het webadres van dit forum.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

missiloon schreef:Wat stond er in dat topic waar je naar linkt bartje, want de link werkt niet meer door veranderen van het webadres van dit forum.
http://www.bordspelmania.eu/post19889.html#p19889
Afbeelding
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Kijk, BasL heeft 'm al opgesnord! Ben benieuwd of het 999 Games gelukt is om die licentie te bemachtigen... Zou mooi zijn!
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Bedankt BasL voor het opsnorren van het topic!

Ik hoop dat het 999 games gelukt is, echter hoorde ik van de eigenaar van gezelschapspelletjeswinkel hier dat het financieel slechter gaat met 999 games ( en vele andere) waardoor ze eigenlijk alleen nog maar spin-offs en remakes ( rozenkoning, kahuna) willen uitbrengen de komende periode.

Ik hoop zo dat dat gaat gebeuren want dit spel moet gewoon in het Nederlands uitkomen.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

missiloon schreef:Ik hoop dat het 999 games gelukt is, echter hoorde ik van de eigenaar van gezelschapspelletjeswinkel hier dat het financieel slechter gaat met 999 games ( en vele andere) waardoor ze eigenlijk alleen nog maar spin-offs en remakes ( rozenkoning, kahuna) willen uitbrengen de komende periode.
Ook spellenuitgevers hebben het ongetwijfeld lastig in deze economisch roerige tijden.

Toch komt de opmerking van jouw spellenwinkelier een beetje vreemd uit de vergelijking met de 2010-releaselijst van 999 Games. Die bevat meerdere eigen producties, veel experttitels en maar liefst twee nieuwe lijnen met kinderspellen.

Maar ja, het kan best zijn dat de kraan volgend jaar wat dichter moet.
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Als ik dadelijk tijd heb eens dit spel gaan doorlezen. Begin nieuwsgierig te worden :P
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Erwin schreef: Toch komt de opmerking van jouw spellenwinkelier een beetje vreemd uit de vergelijking met de 2010-releaselijst van 999 Games. Die bevat meerdere eigen producties, veel experttitels en maar liefst twee nieuwe lijnen met kinderspellen.
Ik vond het inderdaad ook nogal een indrukwekkende lijst. Me likes! Ben benieuwd naar Hanzesteden (Hansa Teutonica) en heb afgelopen weekend voor het eerst Fabrieksmanager gespeeld en dat is me ZEER, ZEER goed bevallen. Ik kijk er ook al naar uit om straks die spellen van Selecta te proberen; over 2 jaar is mijn dochtertje 3 en kunnen we al starten :D
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Inmiddels even gekeken naar dit spel, maar ziet er zeker interessant uit :)