Forbidden Island - Matt Leacock
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bartjes!
- Uitgever
Forbidden Island - Matt Leacock
Dominique heeft op zijn weblog het spel Forbidden Island van Matt Leacock - de bedenker van Pandemie - besproken en is behoorlijk enthousiast. Zie: http://detafelplakt.skynetblogs.be/
Als ik dit zo lees, hoop ik - ondanks dat ik Pandemie al in de kast heb staan - op een Nederlandstalige uitgave. Zijn er meer mensen die het spel gespeeld hebben?
Als ik dit zo lees, hoop ik - ondanks dat ik Pandemie al in de kast heb staan - op een Nederlandstalige uitgave. Zijn er meer mensen die het spel gespeeld hebben?
Labels:
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Forbidden Island - Matt Leacock
Helaas nog niet. Vorige week was er nog geen Nederlandse importeur (ik hoorde dat De Koperen Pion is gestopt als importeur van Gamewright).Bartjes! schreef:Als ik dit zo lees, hoop ik - ondanks dat ik Pandemie al in de kast heb staan - op een Nederlandstalige uitgave. Zijn er meer mensen die het spel gespeeld hebben?
-
Stoffel
- Professor Pimpel
Ik heb dit spel ondertussen gespeeld.
Heeft gelijkenis met pandemie maar veel eenvoudiger.
Zeker voor startende spelers is dit een goede keuze. Ook mensen die niet veel spelen zullen hier plezier aan beleven. Neem nu mijn vrouw: Zij speelt niet graag pandemie maar wel forbidden island.
Is ook sneller gespeeld dan pandemie en sneller opgezet. Beide hebben hun charmes. Forbidden island kan gemakkelijk gespeeld worden om een spelavond in spanning af te sluiten
Zeker voor startende spelers is dit een goede keuze. Ook mensen die niet veel spelen zullen hier plezier aan beleven. Neem nu mijn vrouw: Zij speelt niet graag pandemie maar wel forbidden island.
Is ook sneller gespeeld dan pandemie en sneller opgezet. Beide hebben hun charmes. Forbidden island kan gemakkelijk gespeeld worden om een spelavond in spanning af te sluiten
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten!Stoffel schreef:Ik heb dit spel ondertussen gespeeld.
https://detafelplakt.com/
-
Iznogoedh
- Professor Pimpel
-
Bartjes!
- Uitgever
Check dit topic maar even dan:Iznogoedh schreef:Het spel klinkt mij goed in de oren. Ik hoop echt dat het in het Nederlands gaat verschijnen. Mocht iemand daar nieuws over hebben, dan hoor ik het graag!
http://www.bordspelmania.eu/spellencafe ... tml#p19889
Laatst gewijzigd door P.T. op do 19 aug 2010, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast naar nieuwe forum url
Reden: link aangepast naar nieuwe forum url
-
Iznogoedh
- Professor Pimpel
-
missiloon
- Munchkin
Hoe meer ik lees over dit spel, hoe leuker het me lijkt.
Wat stond er in dat topic waar je naar linkt bartje, want de link werkt niet meer door veranderen van het webadres van dit forum.
Wat stond er in dat topic waar je naar linkt bartje, want de link werkt niet meer door veranderen van het webadres van dit forum.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
http://www.bordspelmania.eu/post19889.html#p19889missiloon schreef:Wat stond er in dat topic waar je naar linkt bartje, want de link werkt niet meer door veranderen van het webadres van dit forum.

-
Bartjes!
- Uitgever
Kijk, BasL heeft 'm al opgesnord! Ben benieuwd of het 999 Games gelukt is om die licentie te bemachtigen... Zou mooi zijn!
-
missiloon
- Munchkin
Bedankt BasL voor het opsnorren van het topic!
Ik hoop dat het 999 games gelukt is, echter hoorde ik van de eigenaar van gezelschapspelletjeswinkel hier dat het financieel slechter gaat met 999 games ( en vele andere) waardoor ze eigenlijk alleen nog maar spin-offs en remakes ( rozenkoning, kahuna) willen uitbrengen de komende periode.
Ik hoop zo dat dat gaat gebeuren want dit spel moet gewoon in het Nederlands uitkomen.
Ik hoop dat het 999 games gelukt is, echter hoorde ik van de eigenaar van gezelschapspelletjeswinkel hier dat het financieel slechter gaat met 999 games ( en vele andere) waardoor ze eigenlijk alleen nog maar spin-offs en remakes ( rozenkoning, kahuna) willen uitbrengen de komende periode.
Ik hoop zo dat dat gaat gebeuren want dit spel moet gewoon in het Nederlands uitkomen.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ook spellenuitgevers hebben het ongetwijfeld lastig in deze economisch roerige tijden.missiloon schreef:Ik hoop dat het 999 games gelukt is, echter hoorde ik van de eigenaar van gezelschapspelletjeswinkel hier dat het financieel slechter gaat met 999 games ( en vele andere) waardoor ze eigenlijk alleen nog maar spin-offs en remakes ( rozenkoning, kahuna) willen uitbrengen de komende periode.
Toch komt de opmerking van jouw spellenwinkelier een beetje vreemd uit de vergelijking met de 2010-releaselijst van 999 Games. Die bevat meerdere eigen producties, veel experttitels en maar liefst twee nieuwe lijnen met kinderspellen.
Maar ja, het kan best zijn dat de kraan volgend jaar wat dichter moet.
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Als ik dadelijk tijd heb eens dit spel gaan doorlezen. Begin nieuwsgierig te worden 
-
Bartjes!
- Uitgever
Ik vond het inderdaad ook nogal een indrukwekkende lijst. Me likes! Ben benieuwd naar Hanzesteden (Hansa Teutonica) en heb afgelopen weekend voor het eerst Fabrieksmanager gespeeld en dat is me ZEER, ZEER goed bevallen. Ik kijk er ook al naar uit om straks die spellen van Selecta te proberen; over 2 jaar is mijn dochtertje 3 en kunnen we al startenErwin schreef: Toch komt de opmerking van jouw spellenwinkelier een beetje vreemd uit de vergelijking met de 2010-releaselijst van 999 Games. Die bevat meerdere eigen producties, veel experttitels en maar liefst twee nieuwe lijnen met kinderspellen.
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Inmiddels even gekeken naar dit spel, maar ziet er zeker interessant uit