Spiel 2011

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Re: Spiel 2011

Bericht door P.T. »

Labels:
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Foto gemaakt door fotohero, wie zou dat nou toch zijn ;-)
P.T.
Gouverneur

Bericht door P.T. »

Ah, niet opgelet. Dan heb ik al een idee ja :P
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Het volgende gespeeld:

Jerusalem van Red Glove Kwestie van proberen delen van Jerusalem je mannetjes in meerderheid krijgen zodat je invloed, mannetjes en geld krijgt. Met de invloed kun je jouw toren bouwen en wie de hoogste toren heeft wint. Mij een beetje te weinig strategien die je kan volgen.

Ristorante Italia van Red Glove. Het sprak mij wel aan toen ik het zag en ben het toen gaan spelen (niet afgemaakt). Maar er is vrij veel off-time als mensen recepten uitzoeken (5 pakken - 1 houden) en het was vrij simpel. Al moet erbij gezegd worden dat we de familie versie hebben gedaan ipv de profi versie. Ik zou het nog eens moeten spelen met de profi variant.

Burgen von Burgund, Die
Een aardig spelletje en voor herhaling vatbaar. Maar niet iets wat ik zelf zou kopen.

Kingdom Builder van Queen Games. Het was erg rumoerig maar desondanks wel de uitleg goed kunnen volgen en het spel beviel me wel. Ik had geen budget om het spel te kopen, maar wie weet in de toekomst nog eens.

Blockers
Wel grappig kort abstract spelletje maar ik denk dat het op een gegeven moment veel van hetzelfde wordt, zeker als je het met dezelfde persoon speelt.

Natuurlijk verder de EK spellen gedaan en veel Carcassonne ;).
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door henk.rolleman »

P.T. schreef:Ah, niet opgelet. Dan heb ik al een idee ja :P
:D
P.T.
Gouverneur

Bericht door P.T. »

Een kort verslag van mij. Ik heb 5 dagen meegewerkt bij de stand van White Goblin Games.

Woensdagmorgen kwamen we rond een uur of half 9 aan. We zijn toen direct begonnen met het klaar maken van de gehele stand. Veel vraag was er al direct naar de laatste 100 exemplaren van Panic Station, maar die gingen, zoals beloofd pas donderdag om 10:00 de deur uit. Ik denk dat we rond een uurtje of 7 klaar waren, waarna we het hotel verkend hebben en zijn gaan eten. We sloten uiteraard af met een paar spelletjes. Tussendoor hebben we s'middags nog even voor Boardgamegeek TV wat spellen uitgelegd. Blijkbaar heeft onze gele outfit een indruk achter gelaten, want we werden direct herkend.

Donderdag begon het dus echt. 7u ging de wekker en om 9u stonden we in de stand. Daar zaten al een paar mensen op een stoel, te wachten op de verkoop van panic station. Om 10u begon deze dan echt en was het spel al binnen 15 min uitverkocht. Er stond een enorme rij (zo ook bij stronghold hoorde ik) voor de laatste kopieën. Het was een drukte van belang, want veel mensen kwamen ook hun preorder ophalen. Ook de demo tafels zaten continu vol. We hadden in totaal 7 spellen op tafel liggen. S'avonds uiteraard weer lekker uit wezen eten, een spelletje spelen en tussen 1 en 2 richting onze kamers vertrokken. Ook hier hebben we s'middags demo's uitgelegd voor Boardgamegeek TV.

Vrijdag was een iets rustigere dag. Veel preorders waren al weg. De demo tafels bleven wel continu vol. Ook het avond programma zag er hier hetzelfde uit als de avond er voor. Ook hier hebben we s'middags demo's uitgelegd voor Boardgamegeek TV.

Zaterdags werd het ontzettend druk op de wandelgangen. Veel ouders met kinderen. Zelf was dit de meest brakke dag voor me. David Ausloos, de auteur van Panic Station kwam langs en heeft enkele potjes met bezoekers gespeeld. Ook Mark Chaplin van Revolver: The Wild West Gunfighting Game was veel aanwezig (ook op de vrijdag) en speelde een aantal keer een potje mee of legde zijn spel uit. Dit resulteerde in een super spannend einde. Met de allerlaatste kaart wist hij een bezoeker nipt te verslaan.

Zondag was een vrij rustige dag. Zeker vanaf 4u, toen kon je merken dat er al aardig wat mensen naar huis waren. Dat moment had ik dan ook aangegrepen of zelf ook even een grote ronde te maken over de beurs. Uiteindelijk heb ik niets gespeeld of gekocht op dat moment. Om 6u zijn we gestart met opruimen en ben ik rond half 10 beland bij mijn broer. Daar even wat gegeten waarna ik om 11u thuis was. Gauw gaan slapen, want vanmorgen ging al weer de wekker om 7u.

Ik ben gelukkig niet zo hees als vorig jaar. Ik heb dit jaar geprobeerd wat meer te drinken en dat lijkt geholpen te hebben. Wel had ik enige moeite om op mijn benen te blijven staan toen we op onze eindbestemming arriveerde na een reis van anderhalf uur.

Uiteindelijk ben ik wel met de volgende spellen naar huis gegaan:
- Champions 2020
- Meltdown 2020
- Alba Longa
- Flashpoint: Fire rescue

Vrij bescheiden dus ;)
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ook Peter Hein kon natuurlijk niet achterblijven en meldt ons zijn ervaringen op SPIEL 2011.
henk.rolleman
Geheim Genootschap

P.T. schreef:Een kort verslag van mij. Ik heb 5 dagen meegewerkt bij de stand van White Goblin Games.

Woensdagmorgen kwamen we rond een uur of half 9 aan. We zijn toen direct begonnen met het klaar maken van de gehele stand. Veel vraag was er al direct naar de laatste 100 exemplaren van Panic Station, maar die gingen, zoals beloofd pas donderdag om 10:00 de deur uit. Ik denk dat we rond een uurtje of 7 klaar waren, waarna we het hotel verkend hebben en zijn gaan eten. We sloten uiteraard af met een paar spelletjes. Tussendoor hebben we s'middags nog even voor Boardgamegeek TV wat spellen uitgelegd. Blijkbaar heeft onze gele outfit een indruk achter gelaten, want we werden direct herkend.

Donderdag begon het dus echt. 7u ging de wekker en om 9u stonden we in de stand. Daar zaten al een paar mensen op een stoel, te wachten op de verkoop van panic station. Om 10u begon deze dan echt en was het spel al binnen 15 min uitverkocht. Er stond een enorme rij (zo ook bij stronghold hoorde ik) voor de laatste kopieën. Het was een drukte van belang, want veel mensen kwamen ook hun preorder ophalen. Ook de demo tafels zaten continu vol. We hadden in totaal 7 spellen op tafel liggen. S'avonds uiteraard weer lekker uit wezen eten, een spelletje spelen en tussen 1 en 2 richting onze kamers vertrokken. Ook hier hebben we s'middags demo's uitgelegd voor Boardgamegeek TV.

Vrijdag was een iets rustigere dag. Veel preorders waren al weg. De demo tafels bleven wel continu vol. Ook het avond programma zag er hier hetzelfde uit als de avond er voor. Ook hier hebben we s'middags demo's uitgelegd voor Boardgamegeek TV.

Zaterdags werd het ontzettend druk op de wandelgangen. Veel ouders met kinderen. Zelf was dit de meest brakke dag voor me. David Ausloos, de auteur van Panic Station kwam langs en heeft enkele potjes met bezoekers gespeeld. Ook Mark Chaplin van Revolver: The Wild West Gunfighting Game was veel aanwezig (ook op de vrijdag) en speelde een aantal keer een potje mee of legde zijn spel uit. Dit resulteerde in een super spannend einde. Met de allerlaatste kaart wist hij een bezoeker nipt te verslaan.

Zondag was een vrij rustige dag. Zeker vanaf 4u, toen kon je merken dat er al aardig wat mensen naar huis waren. Dat moment had ik dan ook aangegrepen of zelf ook even een grote ronde te maken over de beurs. Uiteindelijk heb ik niets gespeeld of gekocht op dat moment. Om 6u zijn we gestart met opruimen en ben ik rond half 10 beland bij mijn broer. Daar even wat gegeten waarna ik om 11u thuis was. Gauw gaan slapen, want vanmorgen ging al weer de wekker om 7u.

Ik ben gelukkig niet zo hees als vorig jaar. Ik heb dit jaar geprobeerd wat meer te drinken en dat lijkt geholpen te hebben. Wel had ik enige moeite om op mijn benen te blijven staan toen we op onze eindbestemming arriveerde na een reis van anderhalf uur.

Uiteindelijk ben ik wel met de volgende spellen naar huis gegaan:
- Champions 2020
- Meltdown 2020
- Alba Longa
- Flashpoint: Fire rescue

Vrij bescheiden dus ;)
Leuk verslag!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

OP BGG vond ik nog een leuk item van een van de demoers van Quined. Geeft een goede indruk van een paar dagen hard maar erg leuk werk weet ik uit ervaring.
henk.rolleman
Geheim Genootschap

Ik heb al wat foto's gepost op BGG van de beurs.
Er volgen er nog meer.

De eerste Foto's
Laatst gewijzigd door henk.rolleman op di 25 okt 2011, 13:53, 2 keer totaal gewijzigd.
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

henk.rolleman schreef:Ik heb al wat foto's gepost op BGG van de beurs.
Er volgen er nog meer.

[url]http://boardgamegeek.com%2Fuser%2Fhenk.rolleman[/url]
de goeie link
henk.rolleman
Geheim Genootschap

Dierik schreef:OP BGG vond ik nog een leuk item van een van de demoers van Quined. Geeft een goede indruk van een paar dagen hard maar erg leuk werk weet ik uit ervaring.
Dat was Daniel uit Bremen. Erg handig voor de Duits sprekende bezoekers op de stand van Quined.
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Op Spelmagazijn hebben we inmiddels ook de eerste verslagen geplaatst:

Verslag donderdag van Ronald
Verslag donderdag van mijzelf

Je voelt hem al aankomen: vrijdag, zaterdag en zondag volgen nog... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door P.T. op wo 26 okt 2011, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: H toegevoegd aan link ;)
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Enrico schreef:Op Spelmagazijn hebben we inmiddels ook de eerste verslagen geplaatst:

Verslag donderdag van Ronald
[url=ttp://www.spelmagazijn.com/home/activiteiten/ ... 011-enrico]Verslag donderdag van mijzelf[/url]

Je voelt hem al aankomen: vrijdag, zaterdag en zondag volgen nog... :mrgreen:
In die laatste link moet je even een h'tje plaatsen op het begin.
Afbeelding
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Robertopellizini schreef:In die laatste link moet je even een h'tje plaatsen op het begin.
Hmmm: raar dat die niet mee overgekomen is. Maar gelukkig hebben we P.T. nog om het snel te corrigeren! :mrgreen: