Spiel 2016 breekt alle records

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spiel 2016 breekt alle records

Bericht door MADG0BLIN »

Leuk verslag om te lezen met interessant info.
Alleen die fairplay hitlijst, hoe werkt die precies?
Afbeelding

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

MADG0BLIN schreef:Leuk verslag om te lezen met interessant info.
Alleen die fairplay hitlijst, hoe werkt die precies?
Een abonnee van het blad krijgt een stempas voor zichzelf en twee stuks die hij kan uitdelen aan vrienden en bekenden. Vervolgens is het Duitse rapportcijfers uitdelen geblazen.
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Afbeelding
murzim
Veenboer

Bericht door murzim »

Van First Class ben ik toch een beetje verbaasd van die eerste plaats op de fairplay list. Heb ik zelfs nergens zien spelen naar ik me herinner. Terraforming Mars en Great Western Trail leken me dan wel als zoete broodjes te verkopen. Idem voor Inis en 7 Wonders Duel: Pantheon.
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

murzim schreef:Van First Class ben ik toch een beetje verbaasd van die eerste plaats op de fairplay list. Heb ik zelfs nergens zien spelen naar ik me herinner. Terraforming Mars en Great Western Trail leken me dan wel als zoete broodjes te verkopen. Idem voor Inis en 7 Wonders Duel: Pantheon.
First Class lag in hal 3 in de stand van HIG.

Verkopen en waardering gaan trouwens niet altijd gelijk op. Een spel als Noch Mal! bijvoorbeeld was ook overal uitverkocht maar heb ik op geen enkel lijstje gezien. Je ziet toch vaak de wat zwaardere titels bij FairPlay maar ook bij BGG domineren.
murzim
Veenboer

Bericht door murzim »

Inderdaad, de Essen Buzzlist op boardgamegeek komt al dichter in de buurt van wat ik de mensen zoal mee heb zien rondzeulen op de beurs:

1 Terraforming Mars
2 Cottage Garden
3 Inis
4 7 Wonders: Duel – Pantheon
5 Great Western Trail
6 Adrenaline
7 A Feast for Odin
8 Codenames: Pictures
9 Fabled Fruit
10 NOT ALONE
Afbeelding
murzim
Veenboer

Bericht door murzim »

Cottage Garden heb ik wel laten liggen want die bleek een drukfout te hebben? Heb ook de misser van Hengist nog niet verteerd...
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

murzim schreef:Cottage Garden heb ik wel laten liggen want die bleek een drukfout te hebben? Heb ook de misser van Hengist nog niet verteerd...
Het regelboek had een drukfout, het spel zelf gelukkig niet. :-)
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Dierik schreef:
murzim schreef:Cottage Garden heb ik wel laten liggen want die bleek een drukfout te hebben? Heb ook de misser van Hengist nog niet verteerd...
Het regelboek had een drukfout, het spel zelf gelukkig niet. :-)
Spel heeft ook een drukfout bij het 2-3 spelers bord.

En hij komt tzt ook bij white goblin games uit, hopelijk wel met de juiste versie ;)
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
heimdall
Rooster Booster

Bericht door heimdall »

Hoewel ik het elke keer weer een feest vind om naar Spiel te gaan (was mijn 5e keer)
moet mij toch wel het e.e.a. van het hart. Waar is die Duitse grondigheid als het gaat om het parkeren?? Vorig jaar haalde de verkeersregelaars het ook al in hun botte harses (sorry geen ander woord voor) om de parkeergarage 9 om e.o.a. vage reden gewoon dicht te knallen.
Waarom in godsnaam?? Er was nog voldoende ruimte! Nu waren we verplicht om maar illegaal te gaan parkeren op een bedrijventerrein in de buurt. Ik vind dit zo on Duits om dit zo aan te pakken. Of groeit Spiel de organisatoren boven het hoofd? Even spellen terugbrengen naar de auto is op deze wijze echt geen optie meer. Idioterie ten top!
“I hate red cats, not the white or the brown or the black,not even the grey, just the red”
TimofKings
Rooster Booster

Bericht door TimofKings »

Inderdaad. Parkeren was dit jaar een Hel.

Ik ben van ellende naar ons hotel gereden en daar maar een taxi genomen. De rit was de prijs van één bordspel... :?
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

Heb ik tenminste nog een voordeel van elke dag 8.30u aankomen en 20u vertrekken ;) maar idd genoeg horrorverhalen gehoord van mensen over dat parkeren dit jaar. Ze zijn aan het bouwen achter hal 6 nu, misschien ook een extra garage erbij doen?
Keep Exploring Games
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

heimdall schreef:Hoewel ik het elke keer weer een feest vind om naar Spiel te gaan (was mijn 5e keer)
moet mij toch wel het e.e.a. van het hart. Waar is die Duitse grondigheid als het gaat om het parkeren?? Vorig jaar haalde de verkeersregelaars het ook al in hun botte harses (sorry geen ander woord voor) om de parkeergarage 9 om e.o.a. vage reden gewoon dicht te knallen.
Waarom in godsnaam?? Er was nog voldoende ruimte! Nu waren we verplicht om maar illegaal te gaan parkeren op een bedrijventerrein in de buurt. Ik vind dit zo on Duits om dit zo aan te pakken. Of groeit Spiel de organisatoren boven het hoofd? Even spellen terugbrengen naar de auto is op deze wijze echt geen optie meer. Idioterie ten top!
Wij hadden dit probleem ook en zijn toen maar naar P10 gereden op de gok. Hier op een bus gewacht en daarna in de rij gestaan was om 9:30 vlak voor de beurs en was pas om 11:30 een keer binnen. Na 7 jaar had ik dit nog niet meegemaakt!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Ik ben ook voor 4 dagen naar Spiel gegaan.
Bij veel wat hier verteld word sluit ik mij bij aan.
Maar iemand die met 2 enorme zakken spellen rondloopt langs elke kant van zijn lichaam, botst ook overal tegenaan.
En een retourtje wagen zal nog gaan als die niet te ver staat maar als je met de bus, metro of taxi bent is het toch een heel ander verhaal.
Trouwens ik heb veel kindewagens gezien zonder dat er kinderen inzaten of zelfs in de buurt waren :shock:
Ik denk dat die dingen bewust meegenomen worden om overal kunnen door te rammen.
Tollerantie van iedereen en respect voor de andere is wat we allemaal nodig hebben.
Ik vond het al bij al een leuke beurs en ga zeker volgend jaar terug voor 4 dagen.
Voor mij teld de regel" iedereen gamer! ".
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

aicirtap schreef: En hij komt tzt ook bij white goblin games uit, hopelijk wel met de juiste versie ;)
Is dat zo?

Ik was er Wo, Do Vr en Zat.
Het was idd veel drukker als ik de voorbije jaren zag. Als je naar het toilet moest, dan moest je al in de toekomst kijken om te weten of je zou moeten gaan 8)
En het is het eerste jaar dat ik de vuilbakken zo overvol zag liggen
derodehazen.be
Afbeelding