Spiel 2016 breekt alle records
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spiel 2016 breekt alle records
Leuk verslag om te lezen met interessant info.
Alleen die fairplay hitlijst, hoe werkt die precies?

Labels:
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Een abonnee van het blad krijgt een stempas voor zichzelf en twee stuks die hij kan uitdelen aan vrienden en bekenden. Vervolgens is het Duitse rapportcijfers uitdelen geblazen.MADG0BLIN schreef:Leuk verslag om te lezen met interessant info.
-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Eindlijst van fairplay: https://twitter.com/kathrinnos/status/7 ... 1647292420
-
murzim
- Veenboer
Van First Class ben ik toch een beetje verbaasd van die eerste plaats op de fairplay list. Heb ik zelfs nergens zien spelen naar ik me herinner. Terraforming Mars en Great Western Trail leken me dan wel als zoete broodjes te verkopen. Idem voor Inis en 7 Wonders Duel: Pantheon.

-
Dierik
- Erelid
First Class lag in hal 3 in de stand van HIG.murzim schreef:Van First Class ben ik toch een beetje verbaasd van die eerste plaats op de fairplay list. Heb ik zelfs nergens zien spelen naar ik me herinner. Terraforming Mars en Great Western Trail leken me dan wel als zoete broodjes te verkopen. Idem voor Inis en 7 Wonders Duel: Pantheon.
Verkopen en waardering gaan trouwens niet altijd gelijk op. Een spel als Noch Mal! bijvoorbeeld was ook overal uitverkocht maar heb ik op geen enkel lijstje gezien. Je ziet toch vaak de wat zwaardere titels bij FairPlay maar ook bij BGG domineren.
-
murzim
- Veenboer
Inderdaad, de Essen Buzzlist op boardgamegeek komt al dichter in de buurt van wat ik de mensen zoal mee heb zien rondzeulen op de beurs:
1 Terraforming Mars
2 Cottage Garden
3 Inis
4 7 Wonders: Duel – Pantheon
5 Great Western Trail
6 Adrenaline
7 A Feast for Odin
8 Codenames: Pictures
9 Fabled Fruit
10 NOT ALONE
1 Terraforming Mars
2 Cottage Garden
3 Inis
4 7 Wonders: Duel – Pantheon
5 Great Western Trail
6 Adrenaline
7 A Feast for Odin
8 Codenames: Pictures
9 Fabled Fruit
10 NOT ALONE

-
murzim
- Veenboer
Cottage Garden heb ik wel laten liggen want die bleek een drukfout te hebben? Heb ook de misser van Hengist nog niet verteerd...

-
Dierik
- Erelid
Het regelboek had een drukfout, het spel zelf gelukkig niet.murzim schreef:Cottage Garden heb ik wel laten liggen want die bleek een drukfout te hebben? Heb ook de misser van Hengist nog niet verteerd...
-
aicirtap
- Critico
Spel heeft ook een drukfout bij het 2-3 spelers bord.Dierik schreef:Het regelboek had een drukfout, het spel zelf gelukkig niet.murzim schreef:Cottage Garden heb ik wel laten liggen want die bleek een drukfout te hebben? Heb ook de misser van Hengist nog niet verteerd...
En hij komt tzt ook bij white goblin games uit, hopelijk wel met de juiste versie
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
heimdall
- Rooster Booster
Hoewel ik het elke keer weer een feest vind om naar Spiel te gaan (was mijn 5e keer)
moet mij toch wel het e.e.a. van het hart. Waar is die Duitse grondigheid als het gaat om het parkeren?? Vorig jaar haalde de verkeersregelaars het ook al in hun botte harses (sorry geen ander woord voor) om de parkeergarage 9 om e.o.a. vage reden gewoon dicht te knallen.
Waarom in godsnaam?? Er was nog voldoende ruimte! Nu waren we verplicht om maar illegaal te gaan parkeren op een bedrijventerrein in de buurt. Ik vind dit zo on Duits om dit zo aan te pakken. Of groeit Spiel de organisatoren boven het hoofd? Even spellen terugbrengen naar de auto is op deze wijze echt geen optie meer. Idioterie ten top!
moet mij toch wel het e.e.a. van het hart. Waar is die Duitse grondigheid als het gaat om het parkeren?? Vorig jaar haalde de verkeersregelaars het ook al in hun botte harses (sorry geen ander woord voor) om de parkeergarage 9 om e.o.a. vage reden gewoon dicht te knallen.
Waarom in godsnaam?? Er was nog voldoende ruimte! Nu waren we verplicht om maar illegaal te gaan parkeren op een bedrijventerrein in de buurt. Ik vind dit zo on Duits om dit zo aan te pakken. Of groeit Spiel de organisatoren boven het hoofd? Even spellen terugbrengen naar de auto is op deze wijze echt geen optie meer. Idioterie ten top!
“I hate red cats, not the white or the brown or the black,not even the grey, just the red”
-
TimofKings
- Rooster Booster
Inderdaad. Parkeren was dit jaar een Hel.
Ik ben van ellende naar ons hotel gereden en daar maar een taxi genomen. De rit was de prijs van één bordspel...
Ik ben van ellende naar ons hotel gereden en daar maar een taxi genomen. De rit was de prijs van één bordspel...
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Heb ik tenminste nog een voordeel van elke dag 8.30u aankomen en 20u vertrekken
maar idd genoeg horrorverhalen gehoord van mensen over dat parkeren dit jaar. Ze zijn aan het bouwen achter hal 6 nu, misschien ook een extra garage erbij doen?
Keep Exploring Games
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Wij hadden dit probleem ook en zijn toen maar naar P10 gereden op de gok. Hier op een bus gewacht en daarna in de rij gestaan was om 9:30 vlak voor de beurs en was pas om 11:30 een keer binnen. Na 7 jaar had ik dit nog niet meegemaakt!heimdall schreef:Hoewel ik het elke keer weer een feest vind om naar Spiel te gaan (was mijn 5e keer)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
kattaklop
- Garnaal
Ik ben ook voor 4 dagen naar Spiel gegaan.
Bij veel wat hier verteld word sluit ik mij bij aan.
Maar iemand die met 2 enorme zakken spellen rondloopt langs elke kant van zijn lichaam, botst ook overal tegenaan.
En een retourtje wagen zal nog gaan als die niet te ver staat maar als je met de bus, metro of taxi bent is het toch een heel ander verhaal.
Trouwens ik heb veel kindewagens gezien zonder dat er kinderen inzaten of zelfs in de buurt waren
Ik denk dat die dingen bewust meegenomen worden om overal kunnen door te rammen.
Tollerantie van iedereen en respect voor de andere is wat we allemaal nodig hebben.
Ik vond het al bij al een leuke beurs en ga zeker volgend jaar terug voor 4 dagen.
Voor mij teld de regel" iedereen gamer! ".
Bij veel wat hier verteld word sluit ik mij bij aan.
Maar iemand die met 2 enorme zakken spellen rondloopt langs elke kant van zijn lichaam, botst ook overal tegenaan.
En een retourtje wagen zal nog gaan als die niet te ver staat maar als je met de bus, metro of taxi bent is het toch een heel ander verhaal.
Trouwens ik heb veel kindewagens gezien zonder dat er kinderen inzaten of zelfs in de buurt waren
Ik denk dat die dingen bewust meegenomen worden om overal kunnen door te rammen.
Tollerantie van iedereen en respect voor de andere is wat we allemaal nodig hebben.
Ik vond het al bij al een leuke beurs en ga zeker volgend jaar terug voor 4 dagen.
Voor mij teld de regel" iedereen gamer! ".

-
Joverowa
- Caballero
Is dat zo?aicirtap schreef: En hij komt tzt ook bij white goblin games uit, hopelijk wel met de juiste versie
Ik was er Wo, Do Vr en Zat.
Het was idd veel drukker als ik de voorbije jaren zag. Als je naar het toilet moest, dan moest je al in de toekomst kijken om te weten of je zou moeten gaan
En het is het eerste jaar dat ik de vuilbakken zo overvol zag liggen
derodehazen.be