Spellenspektakel 2007

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

cab schreef:Oh en kreeg vandaag de QWG nieuwsbrief, dus degene die hem niet krijgen zie hieronder:
QWG Games heeft ook dit jaar een stand op het Spellenspektakel. De stand zal ongeveer 50 m2 bedragen, iets kleiner dus als het voorgaande jaar. In deze stand zullen een verkoophoek te vinden zijn en een overvolle demoruimte met 16 speeltafels.
Op zich een logisch standformaat voor een kleine uitgever. Gezien de hoge gemiddelde kwaliteit en speelduur van de spellen zal het wel lastig worden om daar een vrije plek te vinden.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Nog meer PR voor de beurs: De Telegraaf
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Ik verbaas me over de informatie op de website van de beurs. In het overzicht van deelnemers staat een artikel over een relatief onbekend Vlaams spellenforum, terwijl er geen woord over betalende standhouders als QWG Games of Ravensburger is te vinden. Blijkbaar is mijn gevoel voor 'verhoudingen' anders ontwikkeld.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

website Spellenspektakel

Bericht door Bart »

Erwin schreef:Ik verbaas me over de informatie op de website van de beurs. In het overzicht van deelnemers staat een artikel over een relatief onbekend Vlaams spellenforum, terwijl er geen woord over betalende standhouders als QWG Games of Ravensburger is te vinden. Blijkbaar is mijn gevoel voor 'verhoudingen' anders ontwikkeld.

Dat is blijkbaar een keuze / onervarenheid van de organisator. Of zouden de vermeldingen van commerciële bedrijven er enkel komen indien ook een financiële bijdrage geleverd wordt?

Verder kan ik me niet van de indruk ontdoen dat in jouw bericht ook een beetje nagetrapt wordt.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Erwin schreef:Ik verbaas me over de informatie op de website van de beurs. In het overzicht van deelnemers staat een artikel over een relatief onbekend Vlaams spellenforum, terwijl er geen woord over betalende standhouders als QWG Games of Ravensburger is te vinden. Blijkbaar is mijn gevoel voor 'verhoudingen' anders ontwikkeld.
Toeval of niet, QWG staat nu bovenin de lijst van deelnemers. Ik wist niet dat jouw invloed zo groot was Erwin :wink: .
Erwin
Nieuwsreporter

Re: website Spellenspektakel

Bericht door Erwin »

Bart schreef: Verder kan ik me niet van de indruk ontdoen dat in jouw bericht ook een beetje nagetrapt wordt.
Verklaar je s.v.p. nader, want ik kan je niet volgen. Wat zie jij als natrappen en naar wie schijn ik volgens jou na te trappen?

(Natrappen is een term met een negatieve lading. Zoiets gebruik je als moderator niet voor niets.)
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Volgens mij kan je gewoon een stukje inleveren en dan wordt het geplaatst, het is dus simpelweg zo dat degene die geen stukje inleveren gewoon alleen de naam vermeld wordt (weet dit niet zeker). Inmiddels komen er dacht ik dagenlijks meer stukjes bij. Betalen lijkt me geen optie aangezien bordspelforum denk ik geen geld beschikbaar heeft, lijkt me gewoon een questie van actieve marketing. Verbaas me er over dat je je daar druk om maakt!

Verder raak ik positief gestemt, zie dat ik Khet kan uitproberen bij boosterbox en Erwin heeft op het relatief onbekende bordspelforum ook mijn interesse voor Khronos gewekt nog bedankt daar voor en wil het zeker proberen! Verder hoop ik op nog diverse andere titels die ik graag wil proberen, het zal er wel niet van komen om alles wat ik wil uit te proberen maargoed, ik heb er zin in laat het weekend maar beginnen :D
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

cab schreef:Verbaas me er over dat je je daar druk om maakt!
Het toevoegen van irrelevante kwalificaties met een uitroepteken is niet nodig, ik maak me namelijk niet druk.

Verder gaat het mij niet om dat forum op zich, het inleveren van stukjes of het al dan niet betalen voor stukjes. Dat forum was alleen maar een handig voorbeeld.

Ik had en heb de indruk dat de pagina met deelnemers onder meer is bedoeld als PR voor het evenement, om potentile bezoekers lekker te maken. Dan vind ik het opmerkelijk dat een belangrijke spellenuitgever (die nota bene al 124 jaar actief is) niet op die pagina is te vinden en een relatief onbekende hobbysite wel.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Erwin schreef:... Ik had en heb de indruk dat de pagina met deelnemers onder meer is bedoeld als PR voor het evenement, om potentile bezoekers lekker te maken. Dan vind ik het opmerkelijk dat een belangrijke spellenuitgever (die nota bene al 124 jaar actief is) niet op die pagina is te vinden en een relatief onbekende hobbysite wel.
Als je het zo stelt, kan ik je redenering helemaal volgen. Inderdaad vreemde pr-kronkel.
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Hallo spelliefhebbers,

Het Spellenspektakel is erg dichtbij gekomen en ik moet zeggen dat ik er zin in heb!
QWG demonstreert 4 spellen op het Spellenspektakel: Yspahan (3 tafels), El Capitan (3 tafels), Amyitis (3 tafels) en natuurlijk De Vorsten van Florence (6 tafels).
QWG verkoopt de volgende titels: Siena, Reef Encounter, Caylus, Taj Mahal, Hermagor, Leonardo da Vinci, De Vorsten van Florence, Yspahan, El Capitan, Demetra, Amyitis, Mykerinos, Bonobo Beach. Ook de Mykerinos uitbreiding en Caylus Special Edition zullen te koop zijn.
Op vrijdag a.s. om 15 uur krijgt QWG de oorkonde voor het winnen van de Nederlandse Spellenprijs 2007 uitgereikt. Dit zal gewoon in onze stand gebeuren, ik hoop dat er veel fans bij zullen zijn om deze gebeurtenis luister bij te zetten!

Groeten van Frank Quispel, QWG Games, en tot vrijdag
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Voor degene die nog geen kaarten heeft gekocht. Via onderstaande link maak je kans op 2 gratis kaarten. Er worden 20 kaarten verloot. Deelname kan tot en met 21 november, dus wees er snel bij!!

Win 2 gratis kaarten voor het SSP
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

De Duitse spellenshop Fantasy En'Counter staat op het Spellenspektakel. Via hun website kun je voor de beurs alvast zaken bij ze bestellen. Je krijgt dan een korting van 10%.
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

francobollus schreef:
Op vrijdag a.s. om 15 uur krijgt QWG de oorkonde voor het winnen van de Nederlandse Spellenprijs 2007 uitgereikt. Dit zal gewoon in onze stand gebeuren, ik hoop dat er veel fans bij zullen zijn om deze gebeurtenis luister bij te zetten!
Leuk om te horen. Hopelijk komen er veel mensen kijken.