Asmodee China opent vandaag haar deuren

Informatie, interviews, discussies over/door speluitgevers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Dierik
Erelid

Asmodee China opent vandaag haar deuren

Bericht door Dierik »

Asmodee zet zijn international groei verder met een nieuwe uitdaging: China! Afbeelding

Vandaag, woensdag 28 november 2012, opent ASMODEE (艾赐魔袋) de deuren van haar filiaal in Shanghai.

Een nieuwe markt: Verschillende doelstellingen
Het doel van Asmodee is een nieuwe markt te veroveren met de uitgebreide spellencatalogus van zowel Asmodee als deze van haar partners. Zo wil men het merk Asmodee promoten in het vasteland van China, Hongkong en Taiwan.
Daarnaast wil Asmodee komen tot de uitbouw van een gamma geënt op de Chinese markt: partygames, familiespellen en educatieve spellen, maar ook spellen voor strategische veelspelers, occasionele spelers, ...

Een uitgebreide ervaring op de internationale markt
Na een succesvolle verankering in Europa en Noord-Amerika heeft Asmodee beslist uit te breiden naar Azië. Het integratieplan is gebaseerd op de instrumenten die het wereldwijde succes van Asmodee verklaren: met demonstraties worden de spellen bekendgemaakt en gespeeld en het is zo dat men een zo groot mogelijk publiek een uitstekende spelervaring aanbieden!

Bij aanvang worden de volgende Asmodee-bestsellers aangeboden op de Chinese markt: Jungle Speed, Dobble, Dixit (Libellud), Takenoko (Bombyx/Matagot), 7 Wonders (Repos Production), and Eclipse (Ystari/Lautapelit). Vervolgens zal Asmodee China jaarlijks haar gamma uitbreiden met enerzijds plaatselijk aangepaste nieuwigheden en anderzijds spellen in het Engels voor de fervente spelers.

“Na een periode van reflectie, bleek de opening van een apart filiaal in China de beste manier om onze spellen en deze van onze partners in de plaatselijke markt te promoten,” stelt Stéphane Carville, algemeen directeur van de groep Asmodee. “Op dit moment is de Chinese spellenmarkt in volle ontwikkeling en Asmodee is klaar om dit avontuur aan te gaan. We verwelkomen dan ook graag nieuwe uitgevers om samen dit project te verwezenlijken!”

Contact
Het lokaal filiaal zal geleid worden door Zongxiu Yao-Charpentier, afgestudeerd als EM Lyon en aan de Shanghai International Studies University. Zongxiu heeft een uitgebreide ervaring op vlak van financiën en management door haar carrière bij Deloitte en Allianz. Haar doorgedreven kennis van de spellensector verwierf ze dankzij een diepgaande samenwerking met Matagot.
Jahwe
Regenmaker
Persoonlijke Ondertitel: Demo-Spel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Asmodee China opent vandaag haar deuren

Bericht door Jahwe »

knap, veel succes ermee! Lijkt me geen eenvoudige opgave om in een ander land en vooral andere cultuur je weg te vinden.
Ben ook wel eens benieuwd of we dan binnenkort wat chinees geinspireerde spellen op de europese markt gaan zien door kruisbestuiving :)

Enfin, nogmaals, succes!
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be
Kaelan
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Queen of Tokio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Kaelan »

Spannende tijden! Alvast heel veel succes gewenst!!
Afbeelding
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

In China zijn ze er schijnbaar dol op: spellen bij Tinydeal.

Dit is een origineel Chinees spel: Three Killed card game.

En in sommige Chinese Webshops noemen ze Kakkerlakkensoep, Saboteur etc. al 'vintage' :lol:

Ik liep hier toevallig gisteren tegenaan, en dat terwijl ik regelmatig in deze shops bestel. Ik was alleen nooit op het idee gekomen om daar te gaan zoeken naar spellen, tot gisteren. Die Three Killed vind ik wel intrigerend, en ik denk erover om hem gewoon te bestellen.

Deze prijzen zijn overigens inclusief verzendkosten. En nee, geen addertje onder het gras. Ik bestel in een aantal Chinese webshops (Tinydeal, Everbuying enDealExtreme) al jaren. Het duurt alleen soms even voordat het aan komt, dus je moet geen haast hebben. Gemiddeld duurt het een dag of 10, met tot 4 weken als het tegen de Kerst aanloopt (zo rond deze tijd dus). Snelste levertijd die ik zelf ooit gehad heb was 8 dagen, en de langste 7 maanden, maar die laatste was echt een uitschieter (product was een tijd niet meer op voorraad).
Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Ik wens ze veel succes. Toevallig heeft het bedrijf waar ik werk ook net een vestiging in Shanghai.
Ik heb veel met de bank daar te maken en kan nou niet echt zeggen dat het soepeltjes loopt.
Regels zijn regels. Als er een punt ergens moet staan, dan moet je dat niet achterwege laten.
Momenteel heb ik er veel werk aan.(persoonlijke frustratie :mrgreen: )
We live to survive our paradoxes
Plaats reactie