Geocaching

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Enrico
Caballero

Re: Geocaching

Bericht door Enrico »

Joverowa schreef:
Enrico schreef:
Verder is er op donderdag na afloop van Spiel nog een event op loopafstand van de Messe: NachSpielzeit. Vorig jaar ben ik daar geweest en het was erg gezellig om over spellen en geocaching te kletsen met andere bezoekers (en opvallend veel standhouders) en tips uit te wisselen.
Soms kom je dan eens mensen van hier op het forum IRL tegen :D :D
Precies! Het was erg gezellig. Goed thuisgekomen zie ik? :mrgreen:
Volgend jaar zullen we er zeker weer bij zijn. Onder het genot van goed eten en een drankje bijkletsen over geocaching en spellen is een aangenaam tijdverdrijf! :thumbup:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Helemaal mee eens Joverowa wat betreft potjes langs de weg.. Gelukkig valt dat in NL best mee tot nu toe. Bij traditionele caches kijken we ook aardig naar de favopunten. Ik ken een aantal leggers die hele leuke traditionele caches leggen.. Afgelopen weekend in de buurt van Tilburg na de Hel van Loon de traditionele caches van de serie van het vogeltje Pietje... gedaan. Erg leuk!

Overigens ben ik zelf ook altijd blij als mijn caches in iedergeval een paar favopunten krijgen. Dan weet ik in iedergeval dat het de moeite waard is geweest. Aan jou profiel te zien en je caches zijn jouw caches de moeite waard.
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

WTULTC schreef:Helemaal mee eens Joverowa wat betreft potjes langs de weg.. Gelukkig valt dat in NL best mee tot nu toe. Bij traditionele caches kijken we ook aardig naar de favopunten. Ik ken een aantal leggers die hele leuke traditionele caches leggen.. Afgelopen weekend in de buurt van Tilburg na de Hel van Loon de traditionele caches van de serie van het vogeltje Pietje... gedaan. Erg leuk!

Overigens ben ik zelf ook altijd blij als mijn caches in iedergeval een paar favopunten krijgen. Dan weet ik in iedergeval dat het de moeite waard is geweest. Aan jou profiel te zien en je caches zijn jouw caches de moeite waard.
Maar in NL was het al langer nodig om toestemming te hebben. Daar zijn ze nu bij ons pas mee begonnen. Gelukkig maar, meer en meer Nederlanders kwamen aan onze kant van de grens powertrails leggen :twisted:
Er zijn idd een heel pak leuke trads. Maar de plaatsen worden schaars. Ik vroeg toestemming om een oud mortuarium te gebruiken. Ik zou dan een heel de kamer hebben ingericht met zelfs een lijk op de tafel met een logboek aan zijn teen. Maar het werd geweigerd omdat er al veel urban explorers de zaak daar om zeep helpen.
Zoveel Fav's hebben mijn caches niet hoor. Maar ze worden ook weinig gelopen. Meer en meer mensen houden van weggesmeten potjes om hun statistieken op te drijven. Waarom een aangename wandeling met speciale Wp's van 10 km voor 1 log als je op dezelfde tijd 30 logs kan doen met de wagen??? :cry: :oops:

Nu ben ik op zoek naar een bunker op privedomein. Niet om zomaar een TAG teh hangen zoals ik laatst zag, maar ook om er een diorama in te maken....
derodehazen.be
Afbeelding
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Joverowa schreef:Nu ben ik op zoek naar een bunker op privedomein. Niet om zomaar een TAG teh hangen zoals ik laatst zag, maar ook om er een diorama in te maken....
Vraag eens bij Hotel Kasteelhof 't Hooghe in Ieper (vlak voor Bellewaerde). Die hebben een bunker in hun voortuin. Misschien zullen ze niet happig zijn, gezien het groot aantal oorlogstoeristen dat hun site bezoekt.
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Piet schreef:
Joverowa schreef:Nu ben ik op zoek naar een bunker op privedomein. Niet om zomaar een TAG teh hangen zoals ik laatst zag, maar ook om er een diorama in te maken....
Vraag eens bij Hotel Kasteelhof 't Hooghe in Ieper (vlak voor Bellewaerde). Die hebben een bunker in hun voortuin. Misschien zullen ze niet happig zijn, gezien het groot aantal oorlogstoeristen dat hun site bezoekt.
Ieper.. Dat is aan de andere kant van het land!! Daar b en ik zelf nog maar 2 keer geweest (in de buurt dan toch) :-)
derodehazen.be
Afbeelding
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Joverowa schreef:Ieper.. Dat is aan de andere kant van het land!!
Weet ik, maar als je een plaats zoekt met veel bunkers...
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Zo Joverowa dat zijn nog eens plannen zeg!

In Nederland liggen maar weinig caches die een mooi perfect uitgewerkt thema hebben. Jumanji in Uden is voor ons nog steeds de mooiste cache. Ook qua uitgewerkt thema (de gelijknamige film). Daarna komen denk ik de Quest of the joker 1 en 2 en de Bedevaartcaches 1 en 2. Dit zijn allemaal caches in Noord-Brabant of Limburg die soms ook wel door Belgen gedaan worden volgens mij. Thematisch zitten die ook goed in elkaar. Ook de nachtcache Hunt for the Red October in Drenthe (duikboot) zit ook goed in elkaar al is daarvan de moeilijkheidsgraad zwaar overdreven. Is eerder een 3 sterrencache dan 4,5 ster.

Trouwens mijn nieuwe multi wordt boven mijn verwachting goed gewaardeerd. Bijna 50% aan favopunten van de premium members. Ik zit nu op 11 favorietenpunten. Terwijl het een simpele wandeling is, maar de route blijkbaar erg mooi. De meeste postieve reacties zijn dan ook in de trand van: "Heerlijke interessante wandeling zonder veel en lastig gereken. Zo mogen er meer van komen."
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

WTULTC schreef:Zo Joverowa dat zijn nog eens plannen zeg!

In Nederland liggen maar weinig caches die een mooi perfect uitgewerkt thema hebben. Jumanji in Uden is voor ons nog steeds de mooiste cache. Ook qua uitgewerkt thema (de gelijknamige film). Daarna komen denk ik de Quest of the joker 1 en 2 en de Bedevaartcaches 1 en 2. Dit zijn allemaal caches in Noord-Brabant of Limburg die soms ook wel door Belgen gedaan worden volgens mij. Thematisch zitten die ook goed in elkaar. Ook de nachtcache Hunt for the Red October in Drenthe (duikboot) zit ook goed in elkaar al is daarvan de moeilijkheidsgraad zwaar overdreven. Is eerder een 3 sterrencache dan 4,5 ster.
."
Ik poste op facebook de vraag welke ik zou doen voor mijn 2000ste cache. Die "hunt" kwam ook terug (maar dat is echt wel ver rijden! Dan zou ik daar moeten kunnen blijven slapen) en die Jumanji ook. Die loopt al een hele tijd in mijn "vizier". Het zal niet lang duren voor ik een eventje start op FB om die Jumanji te gaan doen. Er waren veel reacties gekomen van mensen die mee willen, dus dat zal dan een gezellige bende worden
derodehazen.be
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

WTULTC schreef:Zo Joverowa dat zijn nog eens plannen zeg!
."
Zoals je kan zien ben ik potjes beu (alhoewel ik ze toch n iet kan laten liggen,hahaha)
Ik had een oud mortuarium gevonden en was van plan om er een pop als lijk te leggen en de log zou dn aan de teen hebben gehangen. Ik kon snel aan een heleboel spulletjes raken om heel de kamer om te toveren tot een reeel mortuarium en UV verf voor de coordinaten zat ook in bestelling.

Mar ik mag niet van de eigenaars.. Ze hebben al teveel last met Urbex en drugsgebruikers in de buurt...
derodehazen.be
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Joverowa, als ik jou was zou ik voor je 2000 cache Jumanji uit kiezen. Deze cache met een klein groepje gaan lopen (max 6 personen of zo), want dan kun je de meeste opdrachten toch zelf doen en ervaar je de cache denk ik beter dan dat je met een hele grote groep het bos in gaat.

Wij liepen Jumanji als 7e (cache ligt hier dichtbij in de buurt en staat nog steeds op mijn watchlist) met 2 personen. We hebben uiteindelijk 2x een hulplijn nodig gehad (oa de legger). Met hem heb ik oa samen de "Hunt" gelopen. Ik heb zijn telefoonnummer en het is erg aardige legger die heel betrokken is met zijn fantastische cache. Echter je moet wel (zeker nu het eerder donker wordt) vroeg met de cache beginnen want je bent zo 7 a 8 uur onderweg. Ondanks dat vliegt de tijd om... Om alvast in de stemming te komen zou je de film nog een keertje kunnen kijken, want dan ga je tijdens de cache de overeenkomsten wel zien... Super cache! Ik ben overigens wel benieuwd hoe de cache door de winter gaat komen.

Ook ik ben de potjes (meestal fotorolletjes hier) bue. Simpele saaie oppikkers rijden we niet meer extra voor om. We pakken ze zo nu en dan wel mee als ze op een route liggen van een multi, maar dat is het dan ook.
Afbeelding
Carrie
Veenboer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Carrie »

@Joverowa:
Jumanji is de mooiste multi die we gedaan hebben. Zeker een aanrader! Er is erg veel aandacht aan de waypoints besteed. Je bent er inderdaad wel een tijd mee bezig.
Overigens zag ik je opmerking eerder over dat jullie willen dat een cacher eerst x aantal caches moet hebben gedaan voordat deze zelf een cache zou neer mogen leggen. De legger van Jumanji had op het moment dat deze cache werd gepubliceerd een kleine 150 caches zelf gevonden. Het zegt dus niet altijd wat.
Wij zijn momenteel trouwens bezig met onze dagenmatrix en dan zijn die snelle oppikkers die her en der neer gelegd worden een welkome uitkomst. :wink:

Jammer dat je geen toestemming hebt gekregen voor het mortuarium. Klinkt echt als iets wat op onze watchlist zou komen. We hebben destijds een mooie in Luxemburg gedaan die in een verlaten hotel lag. Helaas is deze nu gearchiveerd.
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Carrie schreef:@Joverowa:
Jumanji is de mooiste multi die we gedaan hebben. Zeker een aanrader! Er is erg veel aandacht aan de waypoints besteed. Je bent er inderdaad wel een tijd mee bezig.
Overigens zag ik je opmerking eerder over dat jullie willen dat een cacher eerst x aantal caches moet hebben gedaan voordat deze zelf een cache zou neer mogen leggen. De legger van Jumanji had op het moment dat deze cache werd gepubliceerd een kleine 150 caches zelf gevonden. Het zegt dus niet altijd wat.
Wij zijn momenteel trouwens bezig met onze dagenmatrix en dan zijn die snelle oppikkers die her en der neer gelegd worden een welkome uitkomst. :wink:
.
Dat is idd waar. Uitzonderingen bevestigen de regel...
Ik ben nu ook mijn dagenmatrix aan het vullen en voor dat zijn ze goed. Ook om een uitje te fietsen met kindern. Dan kunnen ze regelmatig iets vinden. Maar een micro zegt niets voor kinderen. Daar ligt niets in.
Maar zoals iedere vogel zingt zoals hij gebekt is, zo zal iederen cacher gaan cahen naar zijn zin.
Ik hebgraag wandelmulti's en ik haat mysteries. Sommigen doen niets liever als hele avonden puzzelen. Dat maakt de hobby nou net zo aantrekkelijk!!
derodehazen.be
Afbeelding
Carrie
Veenboer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Carrie »

Klopt! Dat is inderdaad het leuke aan deze hobby: Duik-, auto-, fiets-, boot, klimcaches, noem het maar op.

Wij gaan zelf ook liever niet bij iemand in de voortuin een cache zoeken, maar ook daar kwamen we pas een hele mooie constructie tegen, die we zelfs een favorite gegeven hebben! :wink:
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Carrie schreef:Klopt! Dat is inderdaad het leuke aan deze hobby: Duik-, auto-, fiets-, boot, klimcaches, noem het maar op.
:
Er zijn te weinig duikcaches in Belgie... En op een wrak in Bali lag er een en ik wist het niet.....
Maar morgen doe ik mijn eerste boomcache. Laat maar komen die specialekes!!
derodehazen.be
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Zo te lezen ben je veilig terug gekeerd uit de jungle van Jumanji Joverowa. Leuke log heb je geschreven! (cache staat op mijn watchlist, omdat het de mooiste cache is hier in de buurt). De aardige CO (ik heb wel eens met hem en Warboel een paar nachtcaches mee gelopen) had jullie nog getrakteerd op brabantse worstenboordjes. Die zullen er wel in zijn gegaan na zo'n avontuur en met de kou.
Afbeelding