Ze zijn met 8 man dat is toch voldoen in mijn ogen.Davio schreef:Dalmuti, daar moet je wel een leuk groepje voor hebben.
Leuk spel voor nieuwjaarsnacht ???
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Re: Leuk spel voor nieuwjaarsnacht ???
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
Davio
- Nederlands Kampioen Dominion 2012
Ja, ik doelde ook niet op het aantal, ik bedoelde, de mensen in de groep moeten het ook allemaal leuk vinden en er de humor van inzien.NielsZW schreef:Ze zijn met 8 man dat is toch voldoen in mijn ogen.Davio schreef:Dalmuti, daar moet je wel een leuk groepje voor hebben.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Da's inderdaad hard nodig, anders resteert een retesaai kaartspel.Davio schreef:Ja, ik doelde ook niet op het aantal, ik bedoelde, de mensen in de groep moeten het ook allemaal leuk vinden en er de humor van inzien.
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Ah, ... ik vond het de keren dat ik het heb gespeeld erg gezellig. Biertjuh erbij of als afsluiter van een spellenavondDavio schreef:Ja, ik doelde ook niet op het aantal, ik bedoelde, de mensen in de groep moeten het ook allemaal leuk vinden en er de humor van inzien.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
simployt
- Sojaboon
Bedankt allemaal
de nacht zal te kort zijn om alles te spelen
maar keuze genoeg 
de nacht zal te kort zijn om alles te spelen
-
Svennos
- Team Bordspelmania
Een héél erg leuk tekenspel (in mijn ogen zelfs nog leuken dan pictionary) vind ik Graffiti (999 GAMES).
Ben je met evenveel mannen als vrouwen, is ook Cliché (wederom 999 Games) een aanrader! Hele avond reuze gelachen op Ardennen-weekend
Time's up (Repos Production) is natuurlijk fantastisch, al vind ik het persoonlijker net iets leuker met 4 of 6...
Iets totaal anders, maar heeft bij ons op een zwoele zomeravond toch voor de nodige ambiance gezorgd: Pow Wow (Ravensburger). Moet je het wel niet erg vinden om een pluim op je voorhoofd te dragen
Tot slot: als alternatief voor 'De Mol' (The resistance), kan je ook Shadow Hunters spelen...
PS. Black Box (hiervoor ergens vernoemd) is maar tot max. 6 spelers (tenzij je zelf een eigen versie maakt: zo hebben wij dit eens met 11'en gespeeld en het bleef leuk!)
Ben je met evenveel mannen als vrouwen, is ook Cliché (wederom 999 Games) een aanrader! Hele avond reuze gelachen op Ardennen-weekend
Time's up (Repos Production) is natuurlijk fantastisch, al vind ik het persoonlijker net iets leuker met 4 of 6...
Iets totaal anders, maar heeft bij ons op een zwoele zomeravond toch voor de nodige ambiance gezorgd: Pow Wow (Ravensburger). Moet je het wel niet erg vinden om een pluim op je voorhoofd te dragen
Tot slot: als alternatief voor 'De Mol' (The resistance), kan je ook Shadow Hunters spelen...
PS. Black Box (hiervoor ergens vernoemd) is maar tot max. 6 spelers (tenzij je zelf een eigen versie maakt: zo hebben wij dit eens met 11'en gespeeld en het bleef leuk!)
-
SKABRAM
- Veenboer
Incan Gold vind ik persoonlijk ook altijd een mooi spelletje om met een grote groep spelen. Soms is het snel over, de andere keer is het rete spannend...
-
Elsje07
- El Capitan
Wat wij wel eens zouden willen proberen op zo'n avond is Tsuro in't echt zoals op deze foto's:

Al moeten we dan vooraf nog heel wat voorbereiden, en weet ik niet of we er de ruimte voor gaan hebben

Al moeten we dan vooraf nog heel wat voorbereiden, en weet ik niet of we er de ruimte voor gaan hebben
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
E&E's Spellenmolen
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
In een ander topic (Decembertips van Ronald en Sandra) gaf ik al aan dat
Het Vlaams Spellenarchief een lijstje (weliswaar van 2010) heeft met een aantal partyspellen voor de feestdagen.
Het Vlaams Spellenarchief een lijstje (weliswaar van 2010) heeft met een aantal partyspellen voor de feestdagen.
-
Marktspellen
- Sojaboon
- Persoonlijke Ondertitel: Goudse Spellenwinkel
Get Moving een leuk party-spel
Een beetje als Hints, maar dan dus met een leuke twist.
In plaats van dat één persoon het uitbeeldt doet iedereen dit tegelijkertijd en moet één persoon het raden.
Bijvoorbeeld Crowdsurfen!!
Je wordt natuurlijk op het verkeerde been gezet, doordat iedereen een woord anders interpreteert en het dus anders uitbeeld.
Een beetje als Hints, maar dan dus met een leuke twist.
In plaats van dat één persoon het uitbeeldt doet iedereen dit tegelijkertijd en moet één persoon het raden.
Je wordt natuurlijk op het verkeerde been gezet, doordat iedereen een woord anders interpreteert en het dus anders uitbeeld.
-
JensV
- Rooster Booster
Cash n Guns is ook een hele leuke om te spelen op zo'n avond 
-
Davio
- Nederlands Kampioen Dominion 2012
Ik geloof dat dit ook wel onder de naam "Reverse Charades" bekend staat, in ieder geval schijnt dat een Amerikaanse titel te zijn.Marktspellen schreef:Get Moving een leuk party-spel![]()
Een beetje als Hints, maar dan dus met een leuke twist.![]()
-
ikwileenspel.be
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: Winkelier
Vorig jaar een paar uur aan een stuk weerwolven gespeeld (daar heb je het spel trouwens helemaal niet voor nodig, de spelregels en een paar papiertjes is meer dan genoeg). Dit jaar gaan we De Mol spelen. Benieuwd of het een even groot succes wordt!
http://www.ikwileenspel.be Gratis verzending BE/NL en sorteerdoosje vanaf 30 euro!
Like ons op facebook voor 5% extra korting (code: 'facebook5')
Like ons op facebook voor 5% extra korting (code: 'facebook5')