Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Het komt er stilletjes aan. De Nacht van oud op nieuw.
Zelf heb ik nog niet echt een idee wat doen. Misschien op stap met vrienden? Gwn naar iemand zijn thuis , lekker gezellig? Dus ik dacht, "wat zouden anderen dan eigenlijk gaan doen?".
Dus wat ga jij doen bij Oud/nieuw ? Vertel het me en misschien breng je mij wel op goede ideeën
Er komt en groepje vrienden langs, we zijn dan met zijn 7en. Traditie is dat de sjoelbak klaar staat voor wie zin heeft, en meestal komt Bluff ook wel te voorschijn na 12 uur. Iedereen doet gewoon waar ie zin in heeft, sjoelen, ander spelletje of gewoon wat kletsen en oliebollen eten natuurlijk.
Ik ga naar vrienden van de Spellenclub met nog een aantal mensen. We eten gezamenlijk en daarna doen we meestal een spelletje (of wat). Of we kijken tv. Na middernacht begint een ander leuk deel van het feest. De vrouwelijke helft van het bevriende stel komt uit voormalig Joegoslavië waar Oud en Nieuw net zoiets is als bij ons Sinterklaas of kerst. Als je naar buiten bent geweest om vuurwerk te kijken kom je binnen met veel kadootjes onder de nieuwjaarsboom daar neergelegd door de Nieuwjaarsman (weet zijn officiële naam even niet). Dan gaan we gezellig die kadootjes dus nog uitpakken.
Ik doe dit nu voor de 4e keer. Ontzettend gezellig. Ik heb haar Sinterklaas lenen vieren inclusief de surprises en zij mij oud en nieuw.
Waarschijnlijk eerst spelletjes doen met 6 personen (grote kans op oa hotel of monopoly helaas, want dat willen een aantal vrienden persé weer een keer spelen, hopelijk komt daarna nog iets leuks interactief op tafel zoals Saboteur, Boonanza etc.), daarna oliebollen eten en wat tv/film kijken of zo.
Als het aan mij zou liggen zouden we heel de avond/dag spelletjes spelen met op de achtergrond de top2000 aan, maar goed je moet ook rekening houden met de wensen van anderen.
We komen met zo'n 18 vrienden samen, aperitieven, gourmetten, geven mekaar cadeautjes als secret santa en geven ons dan totaal over aan een uitgebreid dessertenbuffet.
Dit jaar denk ik ook wat bordspellen voor te stellen, en denk hierbij vooral aan Dixit: Odyssey. Zien of er nog eentje past bij zo'n grote groep. Weerwolven...bwuah, misschien...
Wij krijgen vrienden op visite bij ons samen met hun dochtertje. Als hun dochterje en onze kleine een beetje willen slapen, dan kunnen er wellicht nog wat spellen op tafel gaan komen. Wellicht Machiavelli, Dixit of Mama Mia.
Zo te zien gaan de meeste op dit forum bij Oud/Nieuw thuis met vrienden bordspellen spelen. Natuurlijk had ik niet anders verwacht aangezien we allemaal zo een bordspelliefhebbers zijn Maar niemand die weg gaat of iets compleet anders gaat doen dan het gezellig thuis bordspellen spelen ? Eens iets speciaal wat je nooit op andere dagen van het jaar zou doen om het feest met een knal in te luiden ?
Wij komen elk jaar samen met ons vaste spellengroepje, we zijn normaal met 4 maar dit jaar kan één iemand helaas niet komen en zijn we dus maar met 3.
We spelen altijd de hele avond spellen, vaak al vanaf 17u. ofzo. Op de salontafel staan dan lekkere hapjes voor tussendoor.. En als we honger krijgen doen we iets van gourmet, en na het eten wordt de tafel weer leeg gemaakt om verder spelletjes te spelen. Zo zijn we 2012 ingegaan tijdens Ticket to Ride Dan nemen we even pauze om af te tellen, naar het vuurwerk te kijken, en daarna spelen we gewoon weer verder! (Al weten we niet of we nu in Meerhout nog steeds vuurwerk te zien krijgen)
Kaelan schreef:We komen met zo'n 18 vrienden samen, aperitieven, gourmetten, geven mekaar cadeautjes als secret santa en geven ons dan totaal over aan een uitgebreid dessertenbuffet.
Dit jaar denk ik ook wat bordspellen voor te stellen, en denk hierbij vooral aan Dixit: Odyssey. Zien of er nog eentje past bij zo'n grote groep. Weerwolven...bwuah, misschien...
Voorstellen mogen gerust mijn weg uit komen
Cash 'n Guns Live kan t/m 20 personen ik vind hem leuk!
Ik heb een aantal spelletjesvrienden uitgenodigd vanaf 13 uur oudjaarsdag. Gezellig spelen, eten, kletsen en drinken. Hopelijk met de top2000 zachtjes op de achtergrond. En om 000uur het nieuwe jaar in luiden. Een paar blijven slapen en krijgen nieuwjaarsdag nog een heerlijk ontbijtje voor geschoteld door mij.