Memoir '44 Airpack

Een forum vol chits, miniaturen en aanverwanten

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
Antoi
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Memoir '44 Airpack

Bericht door Antoi »

JvdW schreef:Ik heb me inmiddels nog eens goed verdiept in de verschillende uitbreidingen maar ik lees dat het airpack eigenlijk niet z'n goede uitbreiding is. Ik ga dus maar voor een andere uitbreiding en als ik het airpack nog eens in handen kan krijgen dan is dat leuk meegenomen.
Iemand nog een goede suggestie welke echt de moeite waard is? Mij lijkt de oost front uitbreiding in combi met de extra desert/snow board leuk.
Tja, dat is een lastige vraag. Het is ook maar net wat je zoekt.......

Oostfront, mediteraans, of de Pacific zijn leuke uitbreidingen die met wat extra regels het spel net wat anders maken ( persoonlijk vond ik de pacific de meeste vernieuwing en spelverandering brengen)

Wil je wat meer diepgang, letterlijk, dan moet je de breakthrough kit met de ardennen uitbreiding nemen. dit maakt de diepte van het bord groter waardoor je wat meer strategisch gaat spelen en eerst gaat manouvreren.

Hou je van grootschalige gevechten over een breed front dan moet je kijken of de overlord sets wat voor je zijn (overlord set is dan wel een pre vanwege de kaarten en tokens) dit veranderd het spel best wel doordat je meerdere commandcards mag gaan spelen en pakken.

Wil je meerdere potjes achter elkaar spelen dan geven de scenario boeken weer een leuke verandering (let op, je moet vaak meerdere uitbreidingen hebben om de scenario boeken volledig te kunnen spelen) hierbij speel je meerdere scenario's achter elkaar waarbij elke uitslag het volgende scenario beinvloed.

Tot slot: het terrain pack is altijd een goed begin, je krijgt wat meer verschillende scenario's en regels maar het basisspel blijft goed behouden.......

ik zou nog bladzijdes vol kunnen schrijven, maar misschien is het handig om eerst uit te zoeken wat je zoekt... :lol:
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade

Labels:
JvdW
Joker

Bericht door JvdW »

Ja de terrain uitbreiding is inderdaad misschien een goede starter want daar passen wel alle uitbreidingen bij.
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

Joverowa schreef:
JvdW schreef:Ik heb me inmiddels nog eens goed verdiept in de verschillende uitbreidingen maar ik lees dat het airpack eigenlijk niet z'n goede uitbreiding is. .
Dat vond ik dus ook. Daarmee was ze hier snel weg...
waarom vind je het geen goede uitbreiding?

Ik moet zeggen dat ik er lang naar op zoek ben geweest omdat ik het juist een mooi uitbreiding vind.
Afgezien van de inhoud (nieuwe herziene scenario's + alle summerycards en alle vliegtuigen) geeft het memoir44 zelf een nieuwe dimensie. het spelen met vliegtuigen speelt anders, maar verandert het spel niet in dergelijke mate dat het compleet verandert.

tachtisch geeft het nieuwe mogelijkheden waardoor wat mij betreft het spelplezier vergroot wordt! :D
ikspeelmetgroen
Veenboer

Bericht door ikspeelmetgroen »

JvdW schreef:Ik heb me inmiddels nog eens goed verdiept in de verschillende uitbreidingen maar ik lees dat het airpack eigenlijk niet z'n goede uitbreiding is. Ik ga dus maar voor een andere uitbreiding en als ik het airpack nog eens in handen kan krijgen dan is dat leuk meegenomen.
Iemand nog een goede suggestie welke echt de moeite waard is? Mij lijkt de oost front uitbreiding in combi met de extra desert/snow board leuk.
Deze is zeer leuk!!!!! Maar het snowboard hoort er zeker wel bij alleen de sfeer al.
jurgen1982
PIONier

Bericht door jurgen1982 »

Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik kan een Air pack van iemand over nemen voor €80,--.
Nou is mijn vraag is deze expansion pack de moeite waard om te hebben?
of is dit gewoon leuk voor de heb want dan is 80 euro toch wel te veel geld.
Alle andere expansions heb ik al in mijn bezit.
Gebruiker 3696

Bericht door Gebruiker 3696 »

jurgen1982 schreef:Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik kan een Air pack van iemand over nemen voor €80,--.
Nou is mijn vraag is deze expansion pack de moeite waard om te hebben?
of is dit gewoon leuk voor de heb want dan is 80 euro toch wel te veel geld.
Alle andere expansions heb ik al in mijn bezit.
Persoonlijke mening: te duur voor wat het is. Voor €80 zeker niet.
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

hoewel de airpack zeker een aanrader is kan ik voor 80 euro wel andere leuke spellen bedenken. ik zou het persoonlijk ook niet doen.
jurgen1982
PIONier

Bericht door jurgen1982 »

Ik ben in het bezit van het air pack. Weet iemand of er ook een nederlandse beschrijving is?
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

zo ver ik weet nog niet, alleen het basisspel, terrainpack en eastern front hebben een vertaling.
ikspeelmetgroen
Veenboer

Bericht door ikspeelmetgroen »

Probeer deze eens!
http://files.boardgamegeek.com/file/dow ... ack_NL.pdf?
Als je het spel op BGG aanklikt als je bent ingelogd staat daar de nederlandse vertaling.