Wat lees jij?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Legolias
- Professor Pimpel
Re: Wat lees jij?
Ja dat zijn goede boeken! Ik heb geloof alle boeken van Hobb wel gelezen.BaSL schreef:Robin Hobb - Ship of Magic
Toch wel fijn, Robin Hobb.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Als ik tijd vrijmaak om een boek te lezen, grijp ik meestal naar misdaadromans, soms Scandinavische, maar vooral Vlaamse auteurs: o.a. Jef Geeraerts, Bob Mendes of Luc Deflo.
Vorige week heb ik van deze laatste 'Phobia' uitgelezen.
Nu ligt 'De hobbit' klaar. Deze heb ik al enkele jaren in mijn kast staan. Maar vooraleer ik de film ga zien, zou ik toch graag het boek gelezen hebben. In mijn studententijd las ik 'Lord of the Rings'. Enkele jaren terug heb ik me op vakantie door 'De Silmarillon' geworsteld.
Het eerste deel van de Hobbit-trilogie komt deze maand in de bioscoop. Dus, hoog tijd om aan 'De hobbit' te beginnen.
Vorige week heb ik van deze laatste 'Phobia' uitgelezen.
Nu ligt 'De hobbit' klaar. Deze heb ik al enkele jaren in mijn kast staan. Maar vooraleer ik de film ga zien, zou ik toch graag het boek gelezen hebben. In mijn studententijd las ik 'Lord of the Rings'. Enkele jaren terug heb ik me op vakantie door 'De Silmarillon' geworsteld.
Het eerste deel van de Hobbit-trilogie komt deze maand in de bioscoop. Dus, hoog tijd om aan 'De hobbit' te beginnen.
-
Gebruiker 4724
De kans is dat je De Hobbit uit hebt binnen de tijd van een van de filmsBart schreef:
.
Mocht je Sil overigens uiteindelijk toch leuk gevonden hebben, dan wil ik je ook The History of Middle Earth aanraden
Momenteel lees ik Jingo uit de Discworldserie, The witch, the lion and the wardrobe uit de Narnia-serie, Tales of the unexpected van Roald Dahl en Idi di Marzo.
Het zou wellicht beter zijn als ik boeken een voor een uit zou lezen, maar soms heb ik meer zin in het een dan in het ander
-
Sjtollie
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Gamer-geek
ik ben op het moment bezig in de Kingkiller chronicles van Patrick Rothfuss.
Ik vind het altijd leuk hoe de verschillende fantasy auteurs magic vorm geven in hun settings. Rothfuss is hier wat mij betreft behoorlijk in geslaagd.
Daarna toch maar eens beginnen aan A song of fire and ice...
Ik vind het altijd leuk hoe de verschillende fantasy auteurs magic vorm geven in hun settings. Rothfuss is hier wat mij betreft behoorlijk in geslaagd.
Daarna toch maar eens beginnen aan A song of fire and ice...
-
Dierik
- Erelid
De Hobbit is gelukkig maar een dun boekje, die lees je in een avond uit.Bart schreef:Het eerste deel van de Hobbit-trilogie komt deze maand in de bioscoop. Dus, hoog tijd om aan 'De hobbit' te beginnen.
De film is erg goed trouwens, jammer dat we weer een jaar op deel 2 moeten wachten.
-
Legolias
- Professor Pimpel
Qua film is de hobbit erg mooi, maar niet zo goed als de LOTR films. Ik denk dat ie ook wel een half uur korter had gekund. Dan hadden ze nog gemakkelijk de extra's kunnen vertellen die niet uit het boek komen, maar wel door Tolkien beschreven zijn.Dierik schreef:De Hobbit is gelukkig maar een dun boekje, die lees je in een avond uit.Bart schreef:Het eerste deel van de Hobbit-trilogie komt deze maand in de bioscoop. Dus, hoog tijd om aan 'De hobbit' te beginnen.![]()
De film is erg goed trouwens, jammer dat we weer een jaar op deel 2 moeten wachten.
De beelden waren in ieder geval prachtig. Vooral het begin wanneer Erebor in beeld komt in al zijn glorie voordat Smaug toeslaat.
-
Gebruiker 4724
Ik wil komende week gaan kijken, maar vooralsnog vrees ik echt voor teveel film t.o.v. het boekje (ok vooruit en de appendices, maar dan nog)Legolias schreef:Qua film is de hobbit erg mooi, maar niet zo goed als de LOTR films. Ik denk dat ie ook wel een half uur korter had gekund. Dan hadden ze nog gemakkelijk de extra's kunnen vertellen die niet uit het boek komen, maar wel door Tolkien beschreven zijn.Dierik schreef:De Hobbit is gelukkig maar een dun boekje, die lees je in een avond uit.Bart schreef:Het eerste deel van de Hobbit-trilogie komt deze maand in de bioscoop. Dus, hoog tijd om aan 'De hobbit' te beginnen.![]()
De beelden waren in ieder geval prachtig. Vooral het begin wanneer Erebor in beeld komt in al zijn glorie voordat Smaug toeslaat.
-
Glucosestroop
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Ongezouten
ik heb laatst Oom Oswald van Roald Dahl gelezen. Wat een geweldig boek! Politiek incorrect, pervers en hilarisch. Bijna niet te geloven dat deze man bekend is om zijn kinderboeken.
Het volgende boek wordt Op Weg Naar De Hemel, door dezelfde held.
Net zo makkelijk.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zijn korte verhalen, vooral de wat meer macabere, zijn ware pareltjes.Glucosestroop schreef:ik heb laatst Oom Oswald van Roald Dahl gelezen. Wat een geweldig boek! Politiek incorrect, pervers en hilarisch. Bijna niet te geloven dat deze man bekend is om zijn kinderboeken.
-
tjompe
- Garnaal
Ik ben altijd in een drietal boeken bezig. Momenteel zijn dat:
Wij zijn maar wij zijn niet geschift van Tim Krabbé, een fascinerend portret over Eric Harris en Dylan Klebold, de daders van Columbine.
7 dagen, 7 nachten van Jonathan Tropper, een hilarisch boek over een geschifte joodse familie die rouwt over hun overleden vader.
Het boek van Max Berg van Aleksander Melli, een ronduit prachtig jeugdboek over een groepje kinderen die gedurende een vakantie op een eiland geplaatst worden en daar 24 op 24 gefilmd worden in het kader van een televisieprogramma, genre big brother. Een echte aanrader.
Staan nog klaar op de boekenplank om dringend gelezen te worden: 2 Grunbergs, Håkan Nesser, Brusselmans, Jolowicz, Pelecanos en nog 2 boekjes ( met kort verhalen) van mijn favoriete schrijver J.D Salinger.
Heb nog enkele weekjes werk dus...
Wij zijn maar wij zijn niet geschift van Tim Krabbé, een fascinerend portret over Eric Harris en Dylan Klebold, de daders van Columbine.
7 dagen, 7 nachten van Jonathan Tropper, een hilarisch boek over een geschifte joodse familie die rouwt over hun overleden vader.
Het boek van Max Berg van Aleksander Melli, een ronduit prachtig jeugdboek over een groepje kinderen die gedurende een vakantie op een eiland geplaatst worden en daar 24 op 24 gefilmd worden in het kader van een televisieprogramma, genre big brother. Een echte aanrader.
Staan nog klaar op de boekenplank om dringend gelezen te worden: 2 Grunbergs, Håkan Nesser, Brusselmans, Jolowicz, Pelecanos en nog 2 boekjes ( met kort verhalen) van mijn favoriete schrijver J.D Salinger.
Heb nog enkele weekjes werk dus...
-
Gebruiker 4724
Dan wil ik je ook zeker The Complete Tales of the Unexpected aanradenPeter Hein schreef:Zijn korte verhalen, vooral de wat meer macabere, zijn ware pareltjes.Glucosestroop schreef:ik heb laatst Oom Oswald van Roald Dahl gelezen. Wat een geweldig boek! Politiek incorrect, pervers en hilarisch. Bijna niet te geloven dat deze man bekend is om zijn kinderboeken.
Vandaag lees ik maar eens Jingo uit
Iets anders: Hebben jullie ook allemaal een Goodreadsaccount? Ik ben daar te vinden onder mijn eigen naam (Boukje Koop)
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Ah ja, Dahl z'n korte verhalen heb ik ook erg van genoten! En er zijn er nog zo veel die ik nog mag lezen!
Goodreads is stom, maar ik zit er ook op: Bas Luijten
...tijd voor een BoekenMania.eu?
Goodreads is stom, maar ik zit er ook op: Bas Luijten
...tijd voor een BoekenMania.eu?

-
Svennos
- Team Bordspelmania
Waar wachten we op?BaSL schreef: ...tijd voor een BoekenMania.eu?
-
Pleunie
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Miss Piggy
Soms heb ik daar ook moeite mee, maar meestal is het heerlijk om zolang met de hoofdpersonen mee te kunnen leven.Waar ik eigenlijk een beetje moe van wordt is dat alle fantasy boeken meteen moeten bestaan uit een enorme reeks van boeken. Aangezien ik al genoeg series lees of heb gelezen (Feist blijft maar doorgaan) ben ik dan ook voornamelijk op zoek naar op zichzelf staande fantasy of sf verhalen samengevat in een enkel boekwerk. Iemand nog goede tips?
Een echte aanrader als losstaand boek: Jonathan Strange & Mr. Norrell. Heerlijk boek over magiërs, vol humor en niet te vergelijken met iets wat ik eerder heb gelezen.