Tzolk'in

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Tzolk'in

Bericht door syroit »

Vandaag kreeg ik erg leuk nieuws in de mailbox.

The Game Master komt met een Nederlandse versie van Tzolk'in.
Nu alleen nog hopen dat we 21-12-2012 ook daadwerkelijk overleven :)

Ze beloven nog meer toptitels, maar dat zal voor de volgende nieuwsbrief zijn vermoed ik.
The Game Master schreef:Beste spelliefhebber,

Ondanks dat de kalender van de Maya’s vandaag stopt, kan er ook na vandaag gelukkig nog flink doorgespeeld worden. En hoe!

Speluitgeverij The Game Master heeft een toptitel van formaat binnengehaald en wil dit nieuwtje graag met je delen. In de lente van het nieuwe jaar kun je genieten van Tzolkin De kalender van de Maya’s.
De met elkaar verbonden radars geven een totaal nieuwe betekenis aan het begrip worker placement, waardoor oudere spellen in deze categorie overklast worden.
Dit fantastische spel, dé ontdekking van SPIEL’13, stevent af op een top 100 notering op Boardgamegeek (nu 118) met een score van 8,11. Een must voor de liefhebbers van een steviger spel.
Meer informatie over Tzolkin kun je vinden op de pagina op Boardgamegeek.

En dit is niet het enige spel dat je volgend jaar bij The Game Master zult zien verschijnen, want er staan nog meer stevige spellen in de steigers… (spellen uit de top 100) dus als je van strategische spellen houdt, dan moet je bij The Game Master zijn. Maar dat wist je natuurlijk al lang.

Labels:
cab
Burgemeester
Contacteer:

Re: Tzolk'in

Bericht door cab »

Whow, niet gedacht. Ben benieuwd, zwaar spel voor de familie speler en een hoop liefhebbers hebben de titel al. Hoop dat ze goed verkopen, zou leuk zijn voor TGM.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Mijn welgemeende felicitaties aan Hans van Tol voor deze knappe prestatie. Er zullen beslist meer kapers op de kust zijn geweest.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Fantastisch spel, mooi dat er een Nederlandstalige versie komt.
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door Bridget »

cymric schreef:Mijn welgemeende felicitaties aan Hans van Tol voor deze knappe prestatie. Er zullen beslist meer kapers op de kust zijn geweest.
De uitgever van Tzolkin heeft mij op Spiel zelfs verteld dat hij met meerdere NL uitgevers in gesprek is geweest over het spel. Dus ik weet het zeker.
Everybody has the right to play...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Lijkt wel een haastig in elkaar gedraaide nieuwsbrief. Is er iets gebeurd, waardoor Hans zijn publiciteit heeft versneld? :wink: :lol:

Volgens mij staan Love Letter en een heruitgave van Galaxy Trucker ook nog op de rol. Eerstgenoemde lijkt me een leuk idee, laatstgenoemde vooral een commerciële blunder.
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Ik was al een beetje aan het wachten tot er een Nederlandse uitgave zou aangekondigd worden van tzolk'in. En voilà, :thumbup: .
Afbeelding
ravinck
Party Animal

Bericht door ravinck »

The Game Master komt met Tzolkin, Quined met Trajan en White Goblin met Terra Mystica.
Indrukwekkend!
Afbeelding
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Contacteer:

Bericht door henk.rolleman »

ravinck schreef:The Game Master komt met Tzolkin, Quined met Trajan en White Goblin met Terra Mystica.
Indrukwekkend!
Tja alleen hoe speel je drie titels INeenDRUKWEEKEND :)

De Mystica van de aarde hoop ik vanavond te ervaren, en Tzoklin is inderdaad een verdaaid goed spel, wel pittig. Trajan moet nog geprobleerd worden.
arne
Burgemeester
Contacteer:

Bericht door arne »

Ik heb ze alledrie thuis al staan, dus dat is het enige jammerlijke eraan.
Ze zijn alle drie top!
Waut
Regenmaker

Bericht door Waut »

ravinck schreef:The Game Master komt met Tzolkin, Quined met Trajan en White Goblin met Terra Mystica.
Indrukwekkend!
Nice
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Er staat sinds kort ook een (op 21 december 2012 geantedateerde) aankondiging op de website van The Game Master.

Het spel wordt 1 april gelanceerd op Zuiderspel.

De adviesprijs wordt 45 euro. TGM noemt dit zelf een scherpe prijs. Ook al rechtvaardigt het bijzondere materiaal dit prijskaartje, het lijkt mij een vijftal eurootjes te veel om concurrerend te zijn met andere bordspellen uit deze klasse.
Richard van Vugt
Garnaal
Contacteer:

Bericht door Richard van Vugt »

GAMEPACK.eu
'semper ridere'
brainmaster
Uitgever

Bericht door brainmaster »

Goed nieuws voor liefhebbers van het Maya bordspel Tzolk'in. Het strategische bordspel Tzolk'in, de kalender van de Maya's, komt iets meer dan een maand eerder uit. Vanwege de grote belangstelling in Nederland en België voor het spel hebben we de productie vervroegd. Nu komt het spel in de tweede helft van Februari in een geheel Nederlandstalige versie in de winkels te liggen.

The Game Master
10 januari 2013
brainmaster
Uitgever

Bericht door brainmaster »

Nog even een persoonlijke noot van mij.

Ik wil graag iedereen hier op het forum bedanken voor hun felicitaties met het binnenhalen van deze titel. Zoiets gaat inderdaad niet over 1 nacht ijs, maar ik hoefde het spel maar één keer te spelen om de kracht te kennen. We hopen hier veel mensen blij mee te maken. Je mais bijna letterlijk te zien groeien elke ronde, vind ik een bijzonder aspect van dit unieke spel. Fantastisch hoe de zes tandwielen en de deelgebieden met elkaar verbonden zijn.

En er komen inderdaad meer toptitels bij The Game Master, maar ik mag nog niet alles verklappen totdat het helemaal rond is. Zelf ben ik nu samen met Gert-Jan Oomis druk met het uitontwikkelen van COUNTDOWN Special Ops bezig. Het wordt steeds spannender, ook de tijdsdruk gaat nu echt werken met zoveel partners op het vinkentouw. Op BSM.con kun je er meer van zien als het goed is... mits Gert-Jan er bij kan zijn want ik zit zelf in Neurenberg. Dus dat is nog even onder voorbehoud.

Hans van Tol
Plaats reactie