Geocaching

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Joverowa
Caballero

Re: Geocaching

Bericht door Joverowa »

WTULTC schreef:Zo te lezen ben je veilig terug gekeerd uit de jungle van Jumanji Joverowa. Leuke log heb je geschreven! (cache staat op mijn watchlist, omdat het de mooiste cache is hier in de buurt). De aardige CO (ik heb wel eens met hem en Warboel een paar nachtcaches mee gelopen) had jullie nog getrakteerd op brabantse worstenboordjes. Die zullen er wel in zijn gegaan na zo'n avontuur en met de kou.
Worstenbroodjes??? Niet gezien. Het was slangenvlees!!! :lol:
Het was wel ver rijden. Als het zomer was geweest hadden we die cache van de prins er ook nog bijgenomen...
derodehazen.be
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Die cache van de Prins op het Witte paard is ook wel apart.. Niet qua verstopmethodes, maar hoe je de route moet doen. Die is overigens ook best flink 7 km of zo en best pittig qua lopen omdat in Herpenduin ligt (zandverstuiving). Als je gewend bent om 20 km te lopen zou dat wel kunnen denk ik.

Al liggen er in Oss ook een paar mooie zoals de Schat van de Farao. Dit is wel een kindercache maar wel leuk uitgewerkt.

Voor jou weet ik overigens nog wel een paar leuke multi's die onder de grens van Eindhoven liggen. Quest of the Joker 1 GC29E2T en 2 GC34AF9 (twee caches met waarbij wij de 2e cache nog mooier vonden dan de eerste, na Jumanji vonden wij dit een van de mooiste caches), De trollencache GC38KEZ, Bedevaart 1 GCQYCY (veel knielen, maar dat is te verwachten als je op bedevaart gaat.. haha) en Bedevaart 2 GCQYCY.
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Blijft toch ver rijden... Ik zo eigenlijk al eens moeten beginnen met de top 10 qua Fp's in Belgie.. :-)
Maar zoals ik schreef was de Jumanji bedoeld als mijne 2000ste. Maar ik kon me niet houden.
Ik ben nu nog bezig met mijn kalender zoveel mogelijk op te vullen. Zodra dat gedaan is gaan alle micro's onder de 1.5 de ignore list in. Dan zal het echt tijd zijn voor het betere werk. Binnenkort klimgerief aanschaffen. Kwestie van niet op een ander te blijven teren bij het "lopen" van boomcaches....
derodehazen.be
Afbeelding
Elenitza
Regenmaker

Bericht door Elenitza »

Ik vind het wel interessant allemaal om te lezen. En heel misschien ooit.. Wil ik het ook wel eens proberen.

Maar wat is een multi? En een traditional?
En ik heb nog wel meer termen voorbij zien komen :P. Wat is dat allemaal?
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.
Carrie
Veenboer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Carrie »

Elenitza schreef: Maar wat is een multi? En een traditional?
Het zijn twee van van vele soorten geocaches die je kunt doen. Bij een traditional krijg je gelijk op de geocaching-pagina de eindcoordinaten waar de cache te vinden is. Een multi bestaat uit meerdere stages (stappen), waarbij je van punt naar punt loopt. Het kan zijn dat je vooraf de punten al weet die je allemaal af moet gaan, of je vindt op elk punt steeds iets waardoor je het volgende punt te weten komt (je vindt daar een coordinaat of een puzzeltje waarmee je het volgende coordinaat kunt berekenen). Uiteindelijk vind je dan de cache.
Dit zijn echter slechts twee van vele soorten caches. Er zijn bijvoorbeeld ook nog mysteries: je moet dan eerst een puzzel oplossen om aan het coordinaat te komen; earthcaches: hier ligt niet fysiek een cache, maar dien je vragen op te lossen van geologische aard, waarbij je de antwoorden naar de cache-owner mailt; events: waarbij allemaal cachers samenkomen, enz.

Behalve die typen heb je ook nog verschillende groottes van caches en is er een gradatie in moeilijkheid en terrein. Verder kunnen er nog bij een cache middels icoontjes eigenschappen / attributen aangegeven worden, zoals kind-vriendelijk, gevaarlijke plaatsen, boot nodig, afstanden groter/ kleiner dan bijvoorbeeld 10 km. En zo kan ieder een cache vinden die hij leuk vindt! 8)
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Vandaag met een vriendin uit Zaandam een geocache gelopen rond Ransdorp. Het was haar eerste keer, en ze was lekker enthousiast! Verder nog 2 spellen gespeeld, dus een perfecte dag wat mij betreft!
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Net een vraagje hier op het forum gesteld aangaande een puzzel. Ik ben benieuwd... Heb weer een paar leuke ideeen die ik aan het uitwerken ben. 1 van de caches ga ik "Andermans Veren" noemen.. Waar heb ik dat nog gehoord? :lol:
Wat de Wp's betreft, zijn de grote lijnen al uitgezet. Maar nu nog een deftige locatie vinden....
derodehazen.be
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Vandaag heel de namiddag foto's zitten trekken van kaarten, tegels, pionnen, spelborden.
Nu nog enkele leuke gimicks (zoals de watermolen in Australia) vinden en er kunnen weer een paar mysteries online...
derodehazen.be
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Leuk Joverowa, ik zit er aan te denken om ook een cache (mystery) over spellen te gaan leggen. Er zijn best veel spellen met een cijfer in de titel. Daarmee zou je ook iets kunnen doen. Plaatjes (eigen foto's om het nog moeilijker te maken) van spelonderdelen van verschillende spellen waarbij een cijfer in de titel zit. Al denk ik wel dat het lastig kan zijn voor een niet veel speler.

Zelf heb ik ook nog een aantal plannen voor een aantal mystery's. Eentje over slagbomen. Een ander over tafeltennisrubbers en nog eentje over sportclubs in mijn woonplaats. Allemaal plannen, maar om ze uit te gaan voeren zal een andere opgave zijn. Plaatsen vinden voor de fysieke caches lijkt mij het lastigst.
Afbeelding
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Toen ik foto's aan het trekken was van de spelborden vroeg mijn vrouw waarom ik niet gedeeltes van het spelbord trok. Mijn antwoord was ook dat dit dan te moeilijk ziou zijn voor niet spelers. Maar eigenlijk heeft ze gelijk. Zelfs kaarten is al een hele opgave als je niet gewoon bent van te spelen.
Als je niets van spellen kent, en je krijgt een foto van die windmolen van Australia, dan ben je ook wel even zoet om die op te zoeken...

Wat is in godsnaam een "tafeltennisrubber"????? :o

Plaatsen vinden vind ik ook het moeilijkste. Maar de praktijk leert dat je daar niet momet naar kijken. Ik had een aantal leuke ideeen om een cache te verstoppen maar vond er net de ideale locatie voor. Plots kwamen er in de buurt caches uit om de domste plaatsen waarbij de verstoptechniek precies uit mijn PC bestand kwam...

Met deze mysteries heb ik datzelfde besluit genomen. Het doel is de puzzel en de mensen onderdompelen in de wereld der spellen tijdens hun zoektocht. Ik zal wel zorgen voor een speciale cachecontainer (ben aan grote pionnen aan het denken) maar als het achter een boom is in een rustiger wadnelweggetje, daar ga ik nu niet meer van wakker liggen.
Ik ben wel bezig met een multi met allemaal speciale Wp's waar ik veel knutselwerk aan heb en die wil ik natuurlijk wel leggen op een plaats voor een rustige wandeling. Maar waar vind je die nog???? :?
derodehazen.be
Afbeelding
ZaNaBoZa
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: -----

Bericht door ZaNaBoZa »

Joverowa schreef:foto van die windmolen van Australia
Een van mijn favoriete mystery's over bordspellen is toch wel: http://coord.info/GC1PKP1
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Joverowa, tafeltennisrubber is een rubberenlaag wat je aan alle twee de kanten op je batje legt. Het rubber zorgt oa voor effect, snelheid en controle. Er zijn erg veel rubbers op de markt van verschillende leveranciers (meestal uit azië) en elk merk en type rubber is tegenwoordig genummerd. Daar zou ik een mystery van kunnen maken.

Inderdaad een rustig bos is lastig te vinden tegenwoordig. Er zijn er hier wel een paar maar die zijn onder beheer van natuurorganisaties en daarbij moet je heel veel moeite doen om geocaches te mogen plaatsen met fysieke tussenpunten. Ze zijn namelijk bang dat het bos daar last van heeft.
Afbeelding