Nox' Spellenzolder - Hoogspanning "De Eerste Vonken"
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Nox' Spellenzolder - Hoogspanning "De Eerste Vonken"
Hrm. Ik vind net als Cab dat je nu de bite uit het geheel hebt gehaald; verder zie ik niet goed wat er mis is met de vaart van: Die kaart bied ik aan. Speler A? Nee. Speler B? Nee. Speler C? Ja. Ah, interessant... Speler D? Ja. Speler E? Hmmm... Nee. Speler D: kopen!
Labels:
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder
Zoals ik al eerder aangaf, het zal liggen aan de spelersgroep waarmee ik speel. Wij verkiezen de omgekeerde volgorde.cymric schreef:Hrm. Ik vind net als Cab dat je nu de bite uit het geheel hebt gehaald; verder zie ik niet goed wat er mis is met de vaart van: Die kaart bied ik aan. Speler A? Nee. Speler B? Nee. Speler C? Ja. Ah, interessant... Speler D? Ja. Speler E? Hmmm... Nee. Speler D: kopen!
Iets over smaak & twisten.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Nee, niet helemaal. Ik had gewoon meer verwacht dan alleen wat omslachtig! waar wel degelijk een klein vraagtekentje bij kan worden geplaatst. Hoe dan ook, cab heeft kort aangestipt dat jouw manier van spelen een ander subspel dan bedoeld in de regels oplevert; of andere spelers dat willen overnemen is vanzelfsprekend aan die spelers zelf.Dharquen schreef:Iets over smaak & twisten.
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
Het spijt me dat ik je moet teleurstellen, het is in mijn optiek niet meer dan "omslachtig". Zoals je zelf al aangeeft, het is een speelwijze die ik verkies. Het staat een ieder vrij deze over te nemen, of het simpelweg volgens de regels v/h spel te spelen.cymric schreef:Nee, niet helemaal. Ik had gewoon meer verwacht dan alleen wat omslachtig! waar wel degelijk een klein vraagtekentje bij kan worden geplaatst. Hoe dan ook, cab heeft kort aangestipt dat jouw manier van spelen een ander subspel dan bedoeld in de regels oplevert; of andere spelers dat willen overnemen is vanzelfsprekend aan die spelers zelf.Dharquen schreef:Iets over smaak & twisten.
Het element dat de originele speelwijze toevoegt is amusant en door de volgorde om te draaien verander je dit absoluut. Ik zeg tegen iedereen, probeer het uit & bekijk wat in jouw spelgroep het beste bevalt.
-
Xildur
- Munchkin
Ik snap niet hoe het zit met de verdeling van de landschapstegels. Je moet spelen met het aantal landschapstegels dat er spelers zijn? Waarom dan een 4-6 markering en een 5-6 markering? Dit zou dan toch 5 en 6 markering moeten zijn? Of kies je met 4 spelers uit 5 landschapstegels er 4 om mee te spelen? Of juist alle 5?
En je hebt niets aan clanleden op hetzelfde jachtgebieden, maar je hebt ze wel nodig om uit te kunnen breiden naar andere jachtgebieden. Ook niet echt logisch toch?
En je hebt niets aan clanleden op hetzelfde jachtgebieden, maar je hebt ze wel nodig om uit te kunnen breiden naar andere jachtgebieden. Ook niet echt logisch toch?
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Met 6 spelers alle tegels erin
Met 5 spelers de tegel met 5-6 eruit
Met 4 spelers de tegel met 5-6 en 4-6 eruit
Dat is alles wat ik nu even uit het hoofd weet.
3 of 2 spelers? Logica? Geen idee!
Met 5 spelers de tegel met 5-6 eruit
Met 4 spelers de tegel met 5-6 en 4-6 eruit
Dat is alles wat ik nu even uit het hoofd weet.
3 of 2 spelers? Logica? Geen idee!
Everybody has the right to play...
-
kwazimodo
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: kwazimodo
bestaat er soms van dit spel
een
'herwerkte foutloze' handleiding?
eventueel een vertaling van de duitse versie misschien , die dan wel foutloos is
kan ik die ergens te pakken krijgen ?
kwazimodo
een
eventueel een vertaling van de duitse versie misschien , die dan wel foutloos is
kwazimodo
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
Foutloos durf ik niet te zeggen, maar op Boardgamegeek.com bij het kopje: "files" staan wel een paar goede samenvattingen.kwazimodo schreef:bestaat er soms van dit spel
een
kwazimodo