Game of Thrones: Het Kaartspel

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter
Contacteer:

Game of Thrones: Het Kaartspel

Bericht door Bordspeler.nl »

AfbeeldingNa Star Wars heeft White Goblin Games een tweede kaartspel uit de stal van Fantasy Flight Games in de wacht gesleept. Game of Thrones: Het Kaartspel is een gestroomlijnde versie van FFG’s populaire spelsysteem op basis van George R.R. Martin’s bekroonde boekenserie. De vormgeving van deze editie van het kaartspel sluit aan bij de populaire televisieserie, die in Nederland wordt uitgezonden door HBO en RTL 4.

Een korte spelbeschrijving van White Goblin Games:
Beleef zelf het verhaal!

Game of Thrones: Het Kaartspel geeft twee spelers de mogelijkheid om in het land Westeros hun eigen gevechten te kiezen en intriges te plannen als lid van het Huis Lannister of van het Huis Stark. Spelers gebruiken plotkaarten om vanuit een gunstige positie hun krachten, bestaande uit karakters, locaties en toevoegingen, in stelling te brengen. Elke speler kan dan de strijd aangaan met zijn vijand in drie soorten uitdagingen: militair, intrige en macht. Met het winnen van uitdagingen vergaart men macht voor zijn Huis. De speler, die als eerste 15 machtspunten heeft vergaard, wint het spel.

Hoge herspeelbaarheid

Het kaartspel biedt bijzonder veel spanning aan de speeltafel en daarnaast enorm veel variatie, aangezien de plots telkens anders verlopen. Er zitten 32 plotkaarten in de doos, terwijl er maar 14 worden gebruikt. Daarmee wordt de hoge herspeelbaarheid van Game of Thrones: Het Kaartspel gegarandeerd.

Game of Thrones: Het Kaartspel wordt in de loop van maart verwacht. Het derde seizoen van de televisieserie gaat op 31 maart van start.
Meer informatie:

White Goblin Games
HBO Game of Thrones
Fantasy Flight Games

Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2013/01/02/game-of ... kaartspel/

Labels:
rober
Standaard moderator

Re: Game of Thrones: Het Kaartspel

Bericht door rober »

Dat is mooi nieuws.
Net weer heerlijk zitten genieten van 5 afleveringen.
Laat die kaarten maar komen :D
Laatst gewijzigd door rober op do 03 jan 2013, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Seabie »

Dit is de versie van het kaartspel die expres eenvoudig is gehouden.
Doe mij maar liever het origineel.

Het doet me een beetje denken aan de Duel Decks van Magic: The Gathering. Je hoeft namelijk niet zelf decks te bouwen, maar krijgt simpelweg twee decks voorgeschoteld. Ook de kaarten zelf zijn aan de simpele kant. Het artwork komt rechtstreeks uit de serie; dat heb ik liever niet.

Dit product zal zeker z'n doelgroep hebben, maar het is goed om jezelf af te vragen of je niet beter het oorspronkelijke kaartspel kunt kopen. Maar ja, die is helaas niet in het Nederlands verkrijgbaar.
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Ik vind dit wel lekker overzichtelijk. Hoef ik ook niet al die uitbreidingen te kopen en dan 75% (gokje) van de kaarten nooit (of amper) te gebruiken.. Plus, ik ken een boek Game of Thrones fans die niet echt gewend zijn aan de zwaardere spellen maar dit hopelijk wel kunnen en willen spelen! Nu alleen nog een mooie prijs.. 20/25 euro lijkt me een goede prijs. Nu hopen dat het geen 30/35 euro gaat worden..
Afbeelding
alrick
Regenmaker

Bericht door alrick »

Als 2,50 inderdaad 7% van de adviesprijs is, reken dan maar op 35,95
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
dominique
Hazelnoot Ridder
Contacteer:

Bericht door dominique »

Ik kan iedereen hier geruststellen. Game of Thrones: Het Kaartspel is gewoon een goed spel. Geen gedoe met deckbuilding hier en voldoende diepte om menig uur speelplezier te garanderen voor twee troonpretendenten. Heel goed uitgebalanceerd ook en de steeds wijzigende plots zorgen voor meer dan genoeg afwisseling.

Staar je ook niet blind op de zogenaamde eenvoud. Dit is niet bepaald een tussendoortje.
https://detafelplakt.com/
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

alrick schreef:Als 2,50 inderdaad 7% van de adviesprijs is, reken dan maar op 35,95
Je haalt twee topspellen door elkaar, Alrick :wink:

Adviesverkoopprijs komt zoals Jorrit al inschat en hoopt inderdaad rond de 25 euro te liggen.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Waarom is de link naar de productpagina van FFG uit het bericht verwijderd?
alrick
Regenmaker

Bericht door alrick »

Je haalt twee topspellen door elkaar, Alrick
:oops: te snel gereageerd, dank voor je correctie. Die korting hoort bij Starwars
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Even off topic maar ik begin al benieuwd te worden wie Legends of Andor in het nederlands gaat uitbrengen.

On topic. Ik juich deze titel toe. Was al van plan om hem te kopen, al is het maar omdat ik een zware George R.R. Martin fan ben. Nu hij in het nederlands komt wil ik deze titel zeker.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Erwin schreef:Waarom is de link naar de productpagina van FFG uit het bericht verwijderd?
Ik kreeg een error melding.

Edit: nu wel gelukt, link geplaatst. [http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidm=221]
Afbeelding
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

Ondanks mijn eerdere opmerking wil ik wel even zeggen dat ik het toejuich dat White Goblin Games dit soort spellen uitbrengt. En hoewel dit geen spel voor mij zal zijn heb ik dit al wel in m'n hoofd als cadeau voor iemand anders.
Afbeelding
Tom
Professor Pimpel

Bericht door Tom »

Pedro777 schreef:Even off topic maar ik begin al benieuwd te worden wie Legends of Andor in het nederlands gaat uitbrengen.
Misschien een titel voor 999 Games?
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

BaSL schreef:Ik kreeg een error melding.

Edit: nu wel gelukt, link geplaatst. [http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidm=221]
Thanks. Zal een tijdelijke verslikking bij FFG zijn geweest.
kristofbe
Grote Dienaar

Bericht door kristofbe »

Seabie schreef:Dit is de versie van het kaartspel die expres eenvoudig is gehouden.
Doe mij maar liever het origineel.Ook de kaarten zelf zijn aan de simpele kant. Het artwork komt rechtstreeks uit de serie; dat heb ik liever niet.Dit product zal zeker z'n doelgroep hebben, maar het is goed om jezelf af te vragen of je niet beter het oorspronkelijke kaartspel kunt kopen. Maar ja, die is helaas niet in het Nederlands verkrijgbaar.
Je neemt me de woorden uit de mond!! Gewoonweg jammer...
Plaats reactie