Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Na Star Wars heeft White Goblin Games een tweede kaartspel uit de stal van Fantasy Flight Games in de wacht gesleept. Game of Thrones: Het Kaartspel is een gestroomlijnde versie van FFG’s populaire spelsysteem op basis van George R.R. Martin’s bekroonde boekenserie. De vormgeving van deze editie van het kaartspel sluit aan bij de populaire televisieserie, die in Nederland wordt uitgezonden door HBO en RTL 4.
Een korte spelbeschrijving van White Goblin Games:
Beleef zelf het verhaal!
Game of Thrones: Het Kaartspel geeft twee spelers de mogelijkheid om in het land Westeros hun eigen gevechten te kiezen en intriges te plannen als lid van het Huis Lannister of van het Huis Stark. Spelers gebruiken plotkaarten om vanuit een gunstige positie hun krachten, bestaande uit karakters, locaties en toevoegingen, in stelling te brengen. Elke speler kan dan de strijd aangaan met zijn vijand in drie soorten uitdagingen: militair, intrige en macht. Met het winnen van uitdagingen vergaart men macht voor zijn Huis. De speler, die als eerste 15 machtspunten heeft vergaard, wint het spel.
Hoge herspeelbaarheid
Het kaartspel biedt bijzonder veel spanning aan de speeltafel en daarnaast enorm veel variatie, aangezien de plots telkens anders verlopen. Er zitten 32 plotkaarten in de doos, terwijl er maar 14 worden gebruikt. Daarmee wordt de hoge herspeelbaarheid van Game of Thrones: Het Kaartspel gegarandeerd.
Game of Thrones: Het Kaartspel wordt in de loop van maart verwacht. Het derde seizoen van de televisieserie gaat op 31 maart van start.
Het doet me een beetje denken aan de Duel Decks van Magic: The Gathering. Je hoeft namelijk niet zelf decks te bouwen, maar krijgt simpelweg twee decks voorgeschoteld. Ook de kaarten zelf zijn aan de simpele kant. Het artwork komt rechtstreeks uit de serie; dat heb ik liever niet.
Dit product zal zeker z'n doelgroep hebben, maar het is goed om jezelf af te vragen of je niet beter het oorspronkelijke kaartspel kunt kopen. Maar ja, die is helaas niet in het Nederlands verkrijgbaar.
Ik vind dit wel lekker overzichtelijk. Hoef ik ook niet al die uitbreidingen te kopen en dan 75% (gokje) van de kaarten nooit (of amper) te gebruiken.. Plus, ik ken een boek Game of Thrones fans die niet echt gewend zijn aan de zwaardere spellen maar dit hopelijk wel kunnen en willen spelen! Nu alleen nog een mooie prijs.. 20/25 euro lijkt me een goede prijs. Nu hopen dat het geen 30/35 euro gaat worden..
Ik kan iedereen hier geruststellen. Game of Thrones: Het Kaartspel is gewoon een goed spel. Geen gedoe met deckbuilding hier en voldoende diepte om menig uur speelplezier te garanderen voor twee troonpretendenten. Heel goed uitgebalanceerd ook en de steeds wijzigende plots zorgen voor meer dan genoeg afwisseling.
Staar je ook niet blind op de zogenaamde eenvoud. Dit is niet bepaald een tussendoortje.
Even off topic maar ik begin al benieuwd te worden wie Legends of Andor in het nederlands gaat uitbrengen.
On topic. Ik juich deze titel toe. Was al van plan om hem te kopen, al is het maar omdat ik een zware George R.R. Martin fan ben. Nu hij in het nederlands komt wil ik deze titel zeker.
Ondanks mijn eerdere opmerking wil ik wel even zeggen dat ik het toejuich dat White Goblin Games dit soort spellen uitbrengt. En hoewel dit geen spel voor mij zal zijn heb ik dit al wel in m'n hoofd als cadeau voor iemand anders.
Seabie schreef:Dit is de versie van het kaartspel die expres eenvoudig is gehouden.
Doe mij maar liever het origineel.Ook de kaarten zelf zijn aan de simpele kant. Het artwork komt rechtstreeks uit de serie; dat heb ik liever niet.Dit product zal zeker z'n doelgroep hebben, maar het is goed om jezelf af te vragen of je niet beter het oorspronkelijke kaartspel kunt kopen. Maar ja, die is helaas niet in het Nederlands verkrijgbaar.
Je neemt me de woorden uit de mond!! Gewoonweg jammer...