Ducosim 8 maart
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Dierik
- Erelid
Ducosim 8 maart
Op 8 maart van 10:00 uur - 17:30 uur wordt de winterbeurs van Ducosim weer gehouden. Zoals gewoonlijk in de jaarbeurs te Utrecht. Zoals gebruikelijk tijdens de winterbeurs wordt dan 's middags de jaarlijkse veiling gehouden. Altijd leuk om bij te zijn en soms worden hier vrij zeldzame spellen aangeboden. Vorig jaar onder ander het treinenspel 1853 dat voor EUR 185,00 van eigenaar wisselde.
Meer info over de beurs is te vinden op Info Winterbeurs Ducosim
Het veilingreglement kan je nalezen op Veilingreglement Ducosim
Meer info over de beurs is te vinden op Info Winterbeurs Ducosim
Het veilingreglement kan je nalezen op Veilingreglement Ducosim
-
aicirtap
- Critico
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Ducosim 8 maart
Die heb ik vorig jaar van zolder geplukt en aangeboden om de veiling van een beetje vuurwerk te voorzien. Dat pakte verrassend fors uit, ondanks een grove misser van de op dat moment actieve veilingmeester. Die liet twee bieders tijdens de veiling onderhandelen. De ene wilde het spel, de ander de bijgevoegde kleine uitbreiding. Ik hoop dat ze dit jaar een veilingmeester met meer niveau voor de zaal zetten.Dierik schreef:Vorig jaar onder ander het treinenspel 1853 dat voor EUR 185,00 van eigenaar wisselde.
-
Dierik
- Erelid
Volgens mij heb je nog wel meer spellen in die serie liggen, dus het zal voor jou niet moeilijk zijn om voor nieuw vuurwerk te zorgenErwin schreef:Die heb ik vorig jaar van zolder geplukt en aangeboden om de veiling van een beetje vuurwerk te voorzien. Dat pakte verrassend fors uit, ondanks een grove misser van de op dat moment actieve veilingmeester. Die liet twee bieders tijdens de veiling onderhandelen. De ene wilde het spel, de ander de bijgevoegde kleine uitbreiding. Ik hoop dat ze dit jaar een veilingmeester met meer niveau voor de zaal zetten.Dierik schreef:Vorig jaar onder ander het treinenspel 1853 dat voor EUR 185,00 van eigenaar wisselde.
-
Dierik
- Erelid
Inderdaad, de meeste uitgevers zijn aanwezig met hun nieuwste spellen. 999-Games, PS-Games, de Gamemaster, Ravensburger (vertegenwoordigd door Spelgroep Phoenix) en Hodin (vertegenwoordigd door Roll the Dice) zijn standaard van de partij en ook QWG-games laat zich regelmatig zien als waren ze de laatste keer niet aanwezig.aicirtap schreef:ah hier vind ik tenminste een tijd, ik gokte al op 10 uur en dat klopt![]()
het stond nl. niet op ducosim site zelf
ik ben er nog nooit geweest en ben dus heel benieuwd, ik neem aan dat je gewoon ook spelletjes kan gaan spelen?
Verder worden er ook wargames gespeeld. Zowel met miniatuurtjes als zonder. In die hoek heb je kans dat je Jerome (Tsaar op dit forum) tegen het lijf loopt
Voor de volledigheid: de toegang is EUR 5,00. Als je lid bent van Ducosim (EUR 22,50 per jaar) is de toegang gratis. Bezoek je dus alle beurzen dan kan dit al snel uit aangezien je ook nog vier keer per jaar het blad SPEL! ontvangt.
Overweeg je om lid te worden van Ducosim klik dan op de volgende link: Lid worden van Ducosim. Je krijgt als lid ook nog 10% korting bij een aantal spellenspeciaalzaken (bij de Joker in Utrecht zelfs 20%)
-
Jerome
- Gouverneur
-
Tamara_Bakker
- Standaard moderator
Een veilingmeester met meer niveau? Zeker zo eentje die zegt te komen maar op het laatste moment niet bereikbaar is zodat het Ducosimbestuur in alle haast op zoek moet gaan naar een vervanger?Erwin schreef:[Ik hoop dat ze dit jaar een veilingmeester met meer niveau voor de zaal zetten.
Of hoor ik in Leusden een vrijwilliger om de veiling op zich te nemen?
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
-
delia
- Party Animal
-
Erwin
- Nieuwsreporter
De veilingmeester die 1853 heeft geveild had onvoldoende ervaring en niveau. Het toestaan van een poging tot een onderhandse transactie tijdens een veiling mag niet gebeuren. Hij stond erbij en keek ernaar.Tamara_Bakker schreef: Een veilingmeester met meer niveau? Zeker zo eentje die zegt te komen maar op het laatste moment niet bereikbaar is zodat het Ducosimbestuur in alle haast op zoek moet gaan naar een vervanger?
Of hoor ik in Leusden een vrijwilliger om de veiling op zich te nemen?
Mogelijk heeft mijn ontstoken tandzenuw toen mijn gezichtsvermogen aangetast, maar ik kan me Armand niet voor de geest halen als de 'boosdoener'. Ik vind zijn aanpak als veilingmeester i.h.a. namelijk prettig.
-
Tamara_Bakker
- Standaard moderator
Het gaat mij er niet om of Armand dat spel heeft geveild of iemand anders. Waar het mij om gaat is dat je je goed moet realiseren dat het echt niet gemakkelijk is om een goede veilingmeester te vinden. Zo eentje die ook nog eens betrouwbaar is en het niet louter voor het geld doet.
Een onderhandse transactie tijdens een veiling is natuurlijk niet de bedoeling, maar het is wel erg hard om meteen iemand hierop zo aan te vallen. Ik kan me voorstellen dat de betreffende veilingmeester zich door jouw opmerking behoorlijk geschoffeerd voelt.
En, nogmaals, als je het zelf beter kan, meld je aan als veilingmeester! Roepen vanaf de zijlijn is zo gemakkelijk....
Een onderhandse transactie tijdens een veiling is natuurlijk niet de bedoeling, maar het is wel erg hard om meteen iemand hierop zo aan te vallen. Ik kan me voorstellen dat de betreffende veilingmeester zich door jouw opmerking behoorlijk geschoffeerd voelt.
En, nogmaals, als je het zelf beter kan, meld je aan als veilingmeester! Roepen vanaf de zijlijn is zo gemakkelijk....
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
“Niet de bedoeling” is een extreem zachte kwalificatie. Als je zoiets toestaat, kieper je de basisprincipes van een veiling overboord. De passiviteit van die veilingmeester was een ernstige misser.Tamara_Bakker schreef:Het gaat mij er niet om of Armand dat spel heeft geveild of iemand anders. Waar het mij om gaat is dat je je goed moet realiseren dat het echt niet gemakkelijk is om een goede veilingmeester te vinden. Zo eentje die ook nog eens betrouwbaar is en het niet louter voor het geld doet.
Waarom zou die veilingmeester zich door mijn opmerkingen nota bene behoorlijk geschoffeerd moeten voelen? Ik heb de indruk dat ik redelijk feitelijk en zakelijk over deze kwestie schrijf. Een gevalletje van extreem lange tenen daargelaten, ontgaat mij de reden voor een gevoel schoffering (laat staan een behoorlijke schoffering).
Voor alle duidelijkheid: ook ik waardeer de bereidheid en inzet van deze invalkracht, maar ben niet te spreken over zijn uitvoering van de klus.
Pogingen tot schoffering ontdek ik overigens wel in jouw 'subtiele' aanvallen op de vorige veilingmeester. Jij noemt hem op een openbaar prikbord impliciet onbetrouwbaar en iemand die het louter voor het geld doet. Je hebt uiteraard recht op jouw mening, maar ik vind jouw morele flexibiliteit opvallend.
-
aicirtap
- Critico
-
Dierik
- Erelid
Denk er dan wel dat je je als groep vooraf moet aanmelden. Je kunt niet spontaan met een aantal mensen aan komen lopen.aicirtap schreef:Ik zag als je met n groep komt dat je dan ook korting krijgt dus zal ff kijken of ik n x aantal mensen kan optrommelen.
Ik citeer hier de site van Ducosim:
"Groepen vanaf 6 personen komen in aanmerking voor korting. De groep moet zich uiterlijk een week voorafgaand aan de beurs per e-mail (pr@ducosim.nl) aanmelden als groep die voor de korting in aanmerking wil komen. Meld je bij aankomst bij de beurs als zijnde groep X en de hele groep (dwz alle mensen die daadwerkelijk zijn opgegeven) mag tegen gereduceerd tarief naar binnen. Personen in de groep betalen € 3,- ipv de gebruikelijke € 5,-".
-
jeroenh
- Professor Pimpel
Op zich wel jammer. Op Spiel heb ik dit jaar groepskorting genoten door me in de rij bij een groepje aan te sluiten. Het gesprek wat daarop volgde was een prachtige opening van de dag.Dierik schreef:Denk er dan wel dat je je als groep vooraf moet aanmelden. Je kunt niet spontaan met een aantal mensen aan komen lopen.
Op zo'n kleine beurs als Ducosim zou dit wellicht voortgezet kunnen worden in het gezamenlijk spelen van een spel.
-
Dierik
- Erelid
De kavellijst is ondertussen geopend. Dus iedereen die lid is van Ducosim en nog spellen wil aanbieden kan dit vanaf vandaag doen.
De kavellijst bevat op dit moment 23 spellen en is bij 200 spellen vol, dus wees er snel bij.
Voor wie genteresseerd is in de spellen die aangeboden worden kijk op Kavellijst Ducosim 8 maart
De kavellijst bevat op dit moment 23 spellen en is bij 200 spellen vol, dus wees er snel bij.
Voor wie genteresseerd is in de spellen die aangeboden worden kijk op Kavellijst Ducosim 8 maart