spellenbeurs #2

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Spelmaecker Davy
Garnaal

spellenbeurs #2

Bericht door Spelmaecker Davy »

Misschien ook even leuk om te vermelden hier op bordspelmania.

Op zaterdag 19 januari gaat in het jeugdcentrum van Waregem de tweede editie van spellenbeurs door.
Deze beurs spitst zich niet enkel toe op bordspellen, maar er zijn ook heel wat videogames:
- hedendaagse games (Wii-dance en co)
- klassieke arcade games
- shooters
- racegames
sorry, mijn kennis over videogames is niet echt denderend, maar alle typische games van vroeger tot nu, waren vorig jaar aanwezig.

Daarnaast staan er ook heel wat caféspellen die gratis gespeeld kunnen worden:
- allerlei flipperkasten
- airhocky
- pooltafel en tapbiljarts
- kickertafels
- typische arcade videogames (zoals vanuit de strips van kid paddle)

Vorig jaar kon je er ook met telegeleide helikopterkes vliegen, curling spelen, ... Ik vermoed dat deze of iets gelijkaardigs er dit jaar ook weer bij zullen zijn.

De gezelschapsspellen die aanwezig zijn worden gedemonstreerd door de 2 Waregemse spellenclubs: Incognito en De Spelmaeckers.

De beurs gaat door van 14 tot 20 uur, maar bij de spellenclubs kan je nog wat langer doorspelen ;) Een echte aanrader om te doen, zeker met kinderen. En zeker voor de fans van oldschool videogames.
Meer info op http://www.waregem.be/spellenbeurs
Piet
Beheerder

Re: spellenbeurs #2

Bericht door Piet »

Spelmaecker Davy schreef:De gezelschapsspellen die aanwezig zijn worden gedemonstreerd door de 2 Waregemse spellenclubs: Incognito en De Spelmaeckers.
Je vergeet de 3e Waregems spellenclub te vermelden: het H. Hartcollege heeft een eigen clubje en hun demonstrateurs (en spelers) zullen ook aanwezig zijn.

Ik ben er zeker ook. :lol:
Vandevijverke
Matroos

Bericht door Vandevijverke »

Ben nieuw in de spellenwerld maar dit soort beurzen kan je daar ook spellen kopen?
Spelmaecker Davy
Garnaal

Bericht door Spelmaecker Davy »

Op deze beurs kan dat niet. Wij staan daar als spellenclubs om spellen uit te leggen aan de liefhebbers, maar hebben er geen commerciële 'belangen' bij. Vorig jaar was daar wel een organisatie aanwezig die een heel klein aantal spellen verkocht tegen peperdure prijzen. Met een heel klein aantal bedoel ik: agricola, le havre en wat kaartspelletjes. Meer was er niet te vinden... Ik geloof dat het de organisatie 'gameswap' was.

Maar op spellenbeurzen waar men zich specifiek richt op gezelschapsspellen vind je altijd één of meerdere handelaars of je kan bij de firma zelf spellen aankopen.