Alea Big Box serie missende onderdelen

Wie helpt me in mijn speurtocht naar dit spel?

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Alea Big Box serie missende onderdelen

Bericht door maxitaxi777 »

Zoals de titel eigenlijk al zegt, mis ik van spellen uit de Alea Big Box serie een paar onderdelen. Het gaat om nummer 3 Tadsch Mahal en nummer 10 Um Ruhm und Ehre. Ik heb de spellen onlangs 2de hands gekocht omdat ze nieuw niet meer verkrijgbaar zijn. Nu heb ik Alea Ravensburger al gemailed maar daar geven ze als antwoord helaas geen vervangende onderdelen meer te hebben omdat de spellen niet meer worden gemaakt :(. Het kan natuurlijk dat iemand de spellen dubbel heeft of van Tadsch Mahal ook de Nederlandse versie heeft, dus is mijn vraag of iemand deze onderdelen wellicht (tegen een vergoeding) voor me heeft?

- Tadsch Mahal: 2 bordeauxrode paleizen
- Um Ruhm und Ehre: Rendez-vous fiche met het cijfer 6 en een groene schatkaart achterop

Hopelijk kan iemand me helpen :)!
andy
Stamhoofd

Re: Alea Big Box serie missende onderdelen

Bericht door andy »

Kijk anders hier eens:
http://boardgamegeek.com/geeklist/15025 ... st/page/1?
Ik heb zelf al enkele missende onderdelen opgestuurd over de gehele wereld. je weet maar nooit dat er iemand jou ook een plezier kan doen.
maxitaxi777
Maarschalk

Dankje voor de tip! Mijn onderdelen staan er toevallig nog niet tussen, maar wie weet kan ik er wel naar vragen daar.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Heb je goed gekeken? Het gaat wel de Alea Big Box serie. Dat zijn grote dozen! Misschien zie je het over het hoofd :ugeek: :wink:

Hebje Rio Grande al geprobeerd? Die brengen toch de Engelstalige versies uit?
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

grunnboy schreef:Heb je goed gekeken? Het gaat wel de Alea Big Box serie. Dat zijn grote dozen! Misschien zie je het over het hoofd :ugeek: :wink:

Hebje Rio Grande al geprobeerd? Die brengen toch de Engelstalige versies uit?

Precies, heb van Rio Grande een keer onderdelen van Java toegestuurd gekregen. Omdat Ravensburger het spel niet meer maakte kreeg ik ze daar niet van. Maar een mailtje aan Rio Grande was genoeg om ze vanuit Amerika gratis toegestuurd te krijgen.

Je kan ook proberen of White Goblin Games nog paleizen heeft van de Nederlands uitgave die ze ooit samen met Quined gedaan hebben.
maxitaxi777
Maarschalk

Rio Grande is inderdaad een goede tip, hier had ik zelf nog niet aan gedacht! Mocht dat niet lukken, zal ik even verder zoeken via BoardGameGeek. Zijn daarnaast de paleizen van de Nederlandse Tadsch Mahal van QWG eigenlijk exact hetzelfde?
maxitaxi777
Maarschalk

Ik heb ze gemailed en meteen volgende dag antwoord terug, maar ze vragen er wel een vergoeding voor van $ 6,00. Nu is dat op zich geen probleem (ook al is gratis natuurlijk altijd beter :P), maar wel dat ze betaling via PayPal vragen. Zo'n PayPal rekening heb ik helaas niet maar heb nu gevraagd of ik het ook gewoon via bankbetaling kan overmaken; even afwachten dus.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

maxitaxi777 schreef:Ik heb ze gemailed en meteen volgende dag antwoord terug, maar ze vragen er wel een vergoeding voor van $ 6,00. Nu is dat op zich geen probleem (ook al is gratis natuurlijk altijd beter :P), maar wel dat ze betaling via PayPal vragen. Zo'n PayPal rekening heb ik helaas niet maar heb nu gevraagd of ik het ook gewoon via bankbetaling kan overmaken; even afwachten dus.
Paypal stelt weinig voor. Bovendien kun je die makkelijk koppelen aan je normale rekening, zodat het direct daar vanaf gaat.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk

Hmm, oké. Ben persoonlijk altijd wat huiverig met zulke sites die dan toegang hebben tot je rekening. Zeg niet dat PayPal kwaad in de zin heeft, maar toch ben ik er nooit zo weg van ;). Ik denk er nog wel even over na, RioGrande heeft me inmiddels wel teruggemailed dat PayPal echt de enige optie blijft...
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Overigens is het spel goed speelbaar met 2 missende paleizen - vaak heb je ze niet eens nodig en anders kun je een vervangend pionnetje gebruiken.

(Hoewel ik me kan voorstellen, dat je je spellen gewoon compleet wil hebben)
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk

Misschien zijn de paleizen inderdaad niet altijd nodig, hoewel het bij ons meteen bij de eerste keer spelen gebeurde dat de beste speler met rood speelde, waardoor we de twee paleizen al tekort kwamen :P. Daarnaast wil ik inderdaad mijn spellen gewoon compleet hebben. Alles wat ik heb is 100% compleet, op deze twee spellen na op dit moment.
maxitaxi777
Maarschalk

Heeft wellicht iemand anders PayPal? Ik schijn namelijk niet zo over te kunnen maken zonder account aan te maken (wat in Amerika wel kan voor wat ik lees op internet). Uiteraard maak ik diegene eerst € 4,50 over (wat overeenkomt met $ 6,00 dollar huidige wisselkoers) en kan hij/zij het daarna overmaken naar een PayPal adres wat ik heb gekregen van RioGrandeGames.
maxitaxi777
Maarschalk

maxitaxi777 schreef:Heeft wellicht iemand anders PayPal? Ik schijn namelijk niet zo over te kunnen maken zonder account aan te maken (wat in Amerika wel kan voor wat ik lees op internet). Uiteraard maak ik diegene eerst € 4,50 over (wat overeenkomt met $ 6,00 dollar huidige wisselkoers) en kan hij/zij het daarna overmaken naar een PayPal adres wat ik heb gekregen van RioGrandeGames.
Wellicht iemand die dit voor mij kan/wil doen :P?
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Stuur mij een pb.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk

Inmiddels gelukt als het goed is, Cab stuurde me gisterenavond een pb en hij gaat het vandaag regelen. In elk geval bedankt voor je aanbod BaSL en mocht het toch om één of andere reden niet lukken, zal ik je even een pb sturen :)!