per ongeluk aangeschaft. Ik dacht het origineel te hebben gekocht. (jaja ik weet het ik ben zeker nieuw in dit wereldje). Maar geluk bij een ongeluk ik lees overal dat het een prima spel is.
En dat het ook best speelbaar is zonder het origineel. Je hebt geloof ik alleen huisjes nodig. Iemand ervaring met dit spel? Omdat ik de duitse versie heb moet ik op zoek naar Nederlandse regels moet ik daarvoor ook de regels van het basisspel doorspitten of niet?
Kom er maar in kenners!
thurn und taxis glanz und gloria
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
alejandro
- Veenboer
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: thurn und taxis glanz und gloria
http://www.forumfederatie.be/hlp-vertalingen.html
Nederlandse regels van beide versies.
Het is een erg goed spel en Glanz und Gloria is zeker niet verkeerd. Misschien zelfs beter.
Het zijn 2 spellen los van elkaar, niet echt een uitbreiding, het is weer een zelfstandig spel, want je speelt op een ander bord en mat andere kaartjes en zo.
Alleen jammer dat ze niet opnieuw huisjes erin hebben gedaan in die 2e doos, waardoor een combi met de 1e nu verplicht is.
Nederlandse regels van beide versies.
Het is een erg goed spel en Glanz und Gloria is zeker niet verkeerd. Misschien zelfs beter.
Het zijn 2 spellen los van elkaar, niet echt een uitbreiding, het is weer een zelfstandig spel, want je speelt op een ander bord en mat andere kaartjes en zo.
Alleen jammer dat ze niet opnieuw huisjes erin hebben gedaan in die 2e doos, waardoor een combi met de 1e nu verplicht is.
Everybody has the right to play...
-
olavf
- El Capitan
Leuke versie: iets vergevingsgezinder dan het origineel. 20 speelfiguren per speler uit een ander spel halen en je kunt het spelen!
Aangezien het om een uitbreiding gaat vertellen de regels de aanpassingen tov het basisspel. Die zul je dus wel even door moeten nemen. De passages met "ondersteuning door een functionaris in deze fase" kun je dan overslaan. Evenals "nieuwe koetsen ontvangen".
Veel plezier!
Aangezien het om een uitbreiding gaat vertellen de regels de aanpassingen tov het basisspel. Die zul je dus wel even door moeten nemen. De passages met "ondersteuning door een functionaris in deze fase" kun je dan overslaan. Evenals "nieuwe koetsen ontvangen".
Veel plezier!
-
alejandro
- Veenboer
Dank jullie wel
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Mocht je na het lezen van de regels nog vragen hebt ben je van harte welkom. Stel ze gerust!
Everybody has the right to play...