Wat lees jij?

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Pleunie
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Miss Piggy
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Wat lees jij?

Bericht door Pleunie »

cherksken schreef:Ondertussen bezig in Het complot tegen Amerika, van Philip Roth.
Ook een schoon boekske hoor.
Een uitgebreide 'What if...' de Verenigde Staten onder president Lindbergh niet tussengekomen was tijdens de tweede wereldoorlog.
Jaaaa, een geweldig boek! Spannend en gelijktijdig goed om even te bezinnen...
Ik heb pas geleden in een ruk de Hunger games trilogy uitgelezen, was erg vermakelijk.
Deze serie was voor mij ook niet meer weg te leggen, dus alledrie de boeken in een week uit. Daarna heb ik de film gekeken, maar die is dan wat magertjes ook al is het nog steeds een gave film.

Daarnaast lees ik gewoon erg graag. Ik zie de verhalen als een film voor me en vind het heerlijk om in een andere wereld te duiken. Vooral Fantasy, Historische romans, informatie en romans over de Tweede Wereldoorlog en af en toe een thriller. Soms lees ik een heel ander genre, meestal omdat ik daar nieuwsgierig naar gemaakt ben.
Op dit moment herlees ik Het volk van de blauwe kralen.
Pleunie
Rooster Booster

Bericht door Pleunie »

Het boek Het volk van de blauwe kralen heb ik nu uit.
Nu even tijd voor een thriller:
images-2.jpeg
(13.99 KiB) 408 keer gedownload
Dag van ontmaskering, van Allan Folsom. Dit wordt voor mij het 4e boek van deze gave serie.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding

:D
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

BaSL schreef: :D
Is dit het boek naar aanleiding van de speelfilm Deliverance?
Oxyligen
Regenmaker

Bericht door Oxyligen »

Pleunie schreef:
cherksken schreef:Ondertussen bezig in Het complot tegen Amerika, van Philip Roth.
Ook een schoon boekske hoor.
Een uitgebreide 'What if...' de Verenigde Staten onder president Lindbergh niet tussengekomen was tijdens de tweede wereldoorlog.
Jaaaa, een geweldig boek! Spannend en gelijktijdig goed om even te bezinnen...
Ik heb pas geleden in een ruk de Hunger games trilogy uitgelezen, was erg vermakelijk.
Deze serie was voor mij ook niet meer weg te leggen, dus alledrie de boeken in een week uit. Daarna heb ik de film gekeken, maar die is dan wat magertjes ook al is het nog steeds een gave film.

Daarnaast lees ik gewoon erg graag. Ik zie de verhalen als een film voor me en vind het heerlijk om in een andere wereld te duiken. Vooral Fantasy, Historische romans, informatie en romans over de Tweede Wereldoorlog en af en toe een thriller. Soms lees ik een heel ander genre, meestal omdat ik daar nieuwsgierig naar gemaakt ben.
Op dit moment herlees ik Het volk van de blauwe kralen.
Zie vetgedrukt - Nog tips?
Ik lees meestal non-fictie over 1e en 2e wereldoorlog. Heel goeie romans vond ik iig Driedaagse Reis van Boyden en, dichter bij huis, De tweeling van De Loo.
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Erwin schreef:
BaSL schreef: :D
Is dit het boek naar aanleiding van de speelfilm Deliverance?
:P
Afbeelding
Pleunie
Rooster Booster

Bericht door Pleunie »

Ik lees meestal non-fictie over 1e en 2e wereldoorlog. Heel goeie romans vond ik iig Driedaagse Reis van Boyden en, dichter bij huis, De tweeling van De Loo.
Ik heb heel veel geleerd van de volgende info-boeken. Deze geven het beeld zo goed weer dat ik het soms even weg moest leggen om bij te komen of de informatie te laten bezinken.

Auschwitz, van Laurence Rees
Een tijd van duisternis, de tweede wereldoorlog door de ogen van daders en slachtoffers, ook van Laurende Rees
Vergeten stemmen van de holocaust, Een unieke geschiedenis in de woorden van de mannen en vrouwen die het overleefden, van Lyn Smith
De bevrijders, van Bergen-Belsen tot Mauthausen de bevrijding van de concentratiekampen, van Michael Hirsch
Nazi-terreur; Gestapo, Joden en gewonde Duitsers, van Eric A Johnson
Vogelvrij, De jacht op de Joodse onderduiker, van Sytze van der Zee
D-Day, 6 juni 1944, van Stephen Ambrose

Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog goede romans over de tweede wereldoorlog, maar deze zijn voornamelijk fictie.
Familiegeheimen, herinneringen aan een bijzondere jeugd in bezet Nederland, van Mylene Dressler
Nachtwakers, van Ken Follett (een thriller over verzet in Denemarken)
Het meisje in de rode jas, van Roma Ligocka
De smaak van vrijheid, van Bob Mendes
Enigma, van Robert Harris (een thriller in het Britse decoderingscentrum)

En dan heb ik ook nog thrillers over mogelijke gevolgen van de tweede wereldoorlog experimenten zoals
Kinderen van het kwaad, van Nicolas d'Estienne d'Orves
Geheim dossier Odessa, van Frederick Forsyth
Brandenburg, van Glenn Meade

Zo, jij kunt wel even vooruit met deze lijst van page-turners.
Oxyligen
Regenmaker

Bericht door Oxyligen »

Hartelijk dank voor de tips. Morgen gelijk naar de bieb :)

Vn Follet en Harris heb ik nog wat liggen. Ambrose heb ik gelezen maar ik heb lees liever Beevor. Minder geschikt voor de beginner, kan je beter iets van Burgett of Alex Kershaw lezen.

Bij non-fictie, zeker wat betreft de holocaust, zijn Levi en Durlacher ook zeer aangrijpend.

Meisje in de rode jas staat al heel lang op mijn lijstje. Nou eindelijk gewoon eens lezen.
En ik heb ook nog een tip: Armando.
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx
andy
Stamhoofd

Bericht door andy »

Juist darkly dreaming dexter uit. Verrassend einde als je eerst de serie bekeken hebt. Nu weer verder lezen in The art of letter carving in stone.
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

De donkere kamer van Damocles. Dit boek kon je een tijdje geleden krijgen bij oa de bibliotheek in het kader van Nederland leest.
De titel sprak mij totaal niet aan. Net als de vormgeving. Bovendien moest ik denken aan de verplichte boekenlijst van school vroeger.
Desondanks ben ik er toch in begonnen en ik moet zeggen het valt mij enorm mee. Het leest prettig weg. Had ik dit boek maar gekozen indertijd i.p.v. Lijmen/het been van Willem Elschot.
We live to survive our paradoxes
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

De donkere kamer van Damocles.
Voor mij precies hetzelfde, ik ben nu ook bezig in dit boek. En is inderdaad best wel goed.
Afbeelding
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Ben nog altijd bezig met de werken van Brandon Sanderson. Heb kort geleden het eerste deel van 'The Stormlight Archive' voltooid en ben momenteel bezig in zijn eerste werk (althans, dat uitgebracht is) genaamd 'Elantris'. Ben echt fan geworden inmiddels en ben dan ook erg benieuwd hoe het 14e deel van 'The Wheel of Time' is geworden. Daar hoop ik over niet al te lange tijd mee te beginnen.
Afbeelding
Pleunie
Rooster Booster

Bericht door Pleunie »

Oxyligen schreef:Hartelijk dank voor de tips. Morgen gelijk naar de bieb :)

Vn Follet en Harris heb ik nog wat liggen. Ambrose heb ik gelezen maar ik heb lees liever Beevor. Minder geschikt voor de beginner, kan je beter iets van Burgett of Alex Kershaw lezen.

Bij non-fictie, zeker wat betreft de holocaust, zijn Levi en Durlacher ook zeer aangrijpend.

Meisje in de rode jas staat al heel lang op mijn lijstje. Nou eindelijk gewoon eens lezen.
En ik heb ook nog een tip: Armando.
Bedankt voor de tips terug! Ik heb meteen op internet gekeken voor de schrijvers en ik zie meerdere interessante titels voorbij komen. Ik schrijf al die namen op om erbij te pakken als ik weer eens boeken ga scoren.
Pleunie
Rooster Booster

Bericht door Pleunie »

Zo, de thriller is uit!
Ondertussen heb ik op internet eindelijk het 3e en 4e deel van De kronieken van Aurian gevonden en gekocht. Omdat ik deel 1 en 2 al jaren geleden heb gelezen, ga ik nu in deel 1 opnieuw beginnen.
De magier van Nexus.jpg
(11.18 KiB) 236 keer gedownload
Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud

Bericht door Leto »

Willy the Kid schreef:Ben nog altijd bezig met de werken van Brandon Sanderson. Heb kort geleden het eerste deel van 'The Stormlight Archive' voltooid en ben momenteel bezig in zijn eerste werk (althans, dat uitgebracht is) genaamd 'Elantris'. Ben echt fan geworden inmiddels en ben dan ook erg benieuwd hoe het 14e deel van 'The Wheel of Time' is geworden. Daar hoop ik over niet al te lange tijd mee te beginnen.
Ik heb een break genomen na het 5de boek in 'The Wheel of Time', ik vond het wat langdradig worden maar kan ook gewoon zijn dat even teveel van het goede was. Ik ben alvast van plan alles te lezen uiteindelijk.

Nu ben ik begonnen met het lezen van alle 'Duin' boeken in chronologische volgorde. Dit betekent wel dat ik enkele zal herlezen, maar van deze is het inmiddels al 10 jaar of meer geleden.
Heb 'De Butlerse Jihad' uit (eerste boek uit de Legenden van Duin, iets van een 10.000 jaar voor de gekende trilogie), ondertussen halfweg in 'De machine oorlog'. Echt ongelooflijk hoe dat universum is opgebouwd, ik krijg er alvast niet genoeg van !
Afbeelding