The beginners guide to German Games

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

The beginners guide to German Games

Bericht door Dierik »

Dit artikel kwam ik tegen en wil ik bij deze met jullie delen. Ik vond het persoonlijk een erg grappig stukje.

Lees het artikel hier na: The Intro

en vooral ook: The Contenders Monopoly en Risk vergeleken met Kolonisten en Puerto Rico. Wie zou er winnen...... 8)

Ik ben met name benieuwd naar jouw reactie Jerome. Geman games rock!! :wink:
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: The beginners guide to German Games

Bericht door Jerome »

Dierik schreef:Ik ben met name benieuwd naar jouw reactie Jerome. Geman games rock!! :wink:
Duitsche spellen rocken wel hoor, ook in Huize Tsaar :lol:

Het stukje is natuurlijk precies wat de titel al belooft: een beginners guide. En omdat het een stek is die Duitsche spellen propageert winnen den Duitschers natuurlijk, en in mijn ogen nog terecht ook.
Desalniettemin komt Catan alleen nog met en bij wat buitenlandse vrienden op tafel, en vind ik dan best leuk. Maar zeker niet te vaak.
Puerto Rico heb ik pas afgelopen jaar leren kennen, en ik vond het een afgezwakte versie van Caylus. Tsja, dat kende ik al langer.

In Essen heb ik nog twee spellen van Duitsche makelij gekocht, die het momenteel allebei bijzonder goed doen: Imperial en Duell im Dunkeln. Misschien komen die in de advanced guide ?

En nou ben ik weer benieuwd naar jouw opinie daarover, Dierik. :wink:
Dierik
Erelid

Re: The beginners guide to German Games

Bericht door Dierik »

Tsaar schreef:In Essen heb ik nog twee spellen van Duitsche makelij gekocht, die het momenteel allebei bijzonder goed doen: Imperial en Duell im Dunkeln. Misschien komen die in de advanced guide ?

En nou ben ik weer benieuwd naar jouw opinie daarover, Dierik. :wink:
Beide spellen heb ik (nog) niet gespeeld. Wel heb ik Hamburgum gespeeld (ook van Mac Gerdts) en dat is me goed bevallen. Imperial staat dus zeker op mijn lijst van "nog eens te proberen spellen".

Duell im Dukeln ken ik dus ook niet en trekt me thematisch wat minder (even op BGG gekeken). Maar ik zeg nooit nooit.