Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
David schreef:
Hey Dierik, waar had je die links gevonden?
Vermoedelijk op de website van Reich der Spiele (of in hun nieuwsbrief).
Waar is eigenlijk niet interessant, dergelijke links staan immers op allerlei plekken. Wel interessant is het goede werk dat Dierik hier verricht. Petje af & dank!
(ik moet de beste man inhuren voor mijn eigen site ).
P.S. Ik had overigens wel de indruk dat David dit vraagje luchtig en lollig bedoelde. Laten we er vooral geen vervelende bedoelingen achter zoeken (en/of irritaties uit het verleden in deze discussie tanken).
Dierik schreef:Gamepack heeft net als vorig jaar een verslag van Nürnberg geplaatst. Klok op Verslag Nürnberg Gamepackom dit verslag te lezen.
Met een opvallende inleiding over de paradeplaatsen van de nazi's.
Ik heb me in dat deel van Nürnberg altijd ongemakkelijk gevoeld. Daar hangt nog steeds een nare sfeer.
Inderdaad wel een hele bizarre manier om je publiek te verleiden verder te lezen. Als je het pers wilt opschrijven, doe het dan ergens achteraan, niet vooraf!
Erwin schreef:Daar hangt nog steeds een nare sfeer.
Wel met de wijsheid van achteraf, maar in 1933-38 was het voor het overgrote deel van de Duitsche bevolking een tijd van hoop en herwonnen trots na het dictaat van Versailles. Destijds was de sfeer op de Parteitage allerminst naar, maar uitbundig. Zie ook de film 'Triumph des Willens', over de bijeenkomst van 1934. Het waren andere tijden.
Toen ik daar was vond ik het triest hoe het Zeppelinfeld er bij lag, als een soort derderangs racebaantje, en het Congresgebouw was ook meer ruine dan imposant monument. Er staan meer immense bouwwerken in Duitsland waar helaas de historische en architectonische waarde nog steeds niet van ingezien wordt (bijvoorbeeld Prora, een van de zoniet het langste gebouw ter wereld).
Nare sfeer? Ach, in het Colosseum werden ooit christenen voor de leeuwen gegooid en ik heb niemand horen klagen over de sfeer.
Erwin schreef:Daar hangt nog steeds een nare sfeer.
Nare sfeer? Ach, in het Colosseum werden ooit christenen voor de leeuwen gegooid en ik heb niemand horen klagen over de sfeer.
Je kunt hele pagina's volschrijven met al dan niet interessant leesvoer, maar daarmee krijg je toch echt geen beweging in mijn gevoel. Ik heb daar een kleine week rondgelopen en vond de sfeer en uitstraling op die locaties zeer onprettig. Het interesseert me geen ruk dat dit "achteraf" was, mijn gevoel was op dat moment "hier en nu".