Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Forumregels
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
Binnenkort gaan we nog eens naar het Centr'O in Oberhausen. En nu vroeg ik me af of daar in de buurt spellenwinkels zijn? We rijden al ongeveer 300 km naar daar dus liefst binnen de straal van maximum 15km verder. Meer kilometers doen daar kan ik vaderlief niet voor overtuigen
Vaak lees ik op fora dat Duitsland veel goedkoper is en een groter aanbod heeft, dus terwijl ik daar ben kan ik misschien eens een kijkje nemen om de wishlist in te korten (of ze juist oneindig lang te verlengen )
Laatst gewijzigd door Bart op ma 23 feb 2015, 13:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden:Bericht verplaatst naar Winkelstraat
In Centro zit ook een Galeria, en op de begane grond, tegenover de Galeria (naast het foodcourt) zit een Games Workshop winkel. In datzelfde rijtje zit nog een winkeltje met vanalles, waaronder ook spelletjes.
Op 22 km, in Essen, zit AllGames4You, een prachtige spellenwinkel.
Het zit een beetje verstopt maar het is de grootste spellenwinkel die ik ken.
Als je deze gaat bezoeken hoe dan wel rekening met de openingstijden.
Zie ook www.all-games.de
Als je via Roermond Duitsland aandoet, kun je op de Autobahn 52 rechtstreeks naar Essen rijden. Bij afrit 30 (Essen-Bergerhausen) neem je dan rechtsaf de Ruhrallee. Na ongeveer 1,5 km neem je linksaf de Konrad-Adenauer-Brücke over de Ruhr. Na 800 meter ga je rechtsaf de Langerbergerstrasse in, waar je direct na het rode kerkje rechtsaf het parkeerterrein van Allgames vindt.
Vandevijverke schreef:Waarom zijn de spellen eigenlijk zoveel goedkoper in Duitsland?
Nederlandse uitgevers hebben te maken met een paar kostprijsverhogende elementen: kleinere oplage, licentiekosten en - met een minimaal effect - de kosten van een vertaling.
Daarnaast lijken de meeste Duitse uitgevers elkaar in een wurggreep te houden, waardoor bijna niemand boven bepaalde prijsgrenzen durft te komen. De Duitse tak van bijvoorbeeld Days of Wonder heeft hier lak aan, waardoor hun spellen ook over de grens een aardige stuiver mogen kosten.
Ten slotte wens ik je een leuke Duitse spellentrip.