Rattus Cartus

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Flash
Wu Feng

Rattus Cartus

Bericht door Flash »

Kwam nog geen topic over dit spel tegen op dit forum en ook weinig vragen op BGG, dus ik vermoed dat de situatie weer een stuk simpeler ligt dan wij dachten, maar ik stel toch de vraag maar!

Gisteravond speelden wij een twee speler spel en daarbij kwam het gebouw 'De Boerderij' op tafel (speciale actie: pak vier kaarten / gewone actie: pak 2 kaarten). Denise speelde als startspeler vier kaarten (allen bevolkingskaarten). Ik speelde eveneens vier kaarten (drie bevolkingskaarten en één zwaard).

De score is ons geheel duidelijk Denise scoorde vier punten en ik drie, waardoor zij ook de winnaar was binnen dit gebouw. Klopt het nu dat ik eerst de helft van Denise haar kaarten krijg en zij daarna weer vier kaarten mag pakken (dus eerst de afwikkeling van de bijzondere kaart en dan de afwikkeling van de speciale actie?).

Zo ja, dan hebben we het goed gespeeld :-)

Labels:
Bartjes!
Uitgever

Re: Rattus Cartus

Bericht door Bartjes! »

Hallo Wesley,

Klopt! Zie het voorbeeld op pagina 5, rechtsonder. Dus je hebt het inderdaad goed gespeeld.

Leuk spel, trouwens: laatst met 4 spelers de laagste score behaald, maar toch 2e geworden omdat 2 spelers het spel niet overleefden en sneuvelden aan de gevolgen van de pest :lol:
Flash
Wu Feng

Re: Rattus Cartus

Bericht door Flash »

Dank! Wij zijn ook erg enthousiast over het spel. Alhoewel het met drie/vier spelers leuker is, is het ook met twee spelers erg goed te doen. De bijzondere kaarten gaan alleen een veel belangrijkere rol spelen.